auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4: gastank in laten bouwen en de auto schokt enorm bij accelereren

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4

Ik heb net een g3 gastank laten inbouwen in mijn audi (2.4, 2002, 95000km). Op benzine rijdt hij perfect, maar op gas schokt hij bij het accelreren (soms meer dan andere keren) en bij het stationair draaien mist hij soms een slagje. Het man van de gastank zei dat ik mijn bougies moest vervangen (de vonk is bij gas veel belangrijker dan bij benzine). Dit heb ik gedaan (standaard ngk's, op zijn aanraden). Vervolgens heb ik ook mijn bougie kabels vervangen (zat ook een klein barstje in). Sindsdien schokt de auto iets minder, maar nog steeds is het onplezierig. Ik heb het vermoeden dat het schokken bij een koude motor erger is dan bij een warme, maar zeker als er trekkracht nodig is, dan schokt de auto enorm. Daarnaast is de acceleratie zeer beperkt (voelt alsof hij op 4/5 cyl. rijdt). Ik zou graag willen weten wat ik zelf nog kan probleren (bougie afstand? het zijn echter bougies met twee elektroden en ik weet niet of dat hierbij kan, volgens mij is de standaard afstand van deze bougies 1.2).

Alvast bedankt, frank.

Geplaatst door

frank356 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lijkt erop alsof die te weinig gas binnen krijgt.Maar waar je dat moet zoeken weet ik ook niet,is het systeem wel geschikt voor die auto,en dan bedoel ik de opbrengst.

flow 0

18 jaar

Ik dacht zelf ook aan het gas, maar de computer laat zien dat de hoeveelheid nagenoeg gelijk is bij gas als bij benzine (volgens mij is de software ook geschreven voor dit type auto, dus ik weet niet of dit het is.

frank356 0

18 jaar

Over het algemeen verbruiken auto's op gas meer dan op benzine.Dus dat de computer nagenoeg het zelfde aangeeft als op benzine vind ik een beetje raar.

flow 0

18 jaar

[quote=frank356]Ik heb net een g3 gastank laten inbouwen in mijn audi (2.4, 2002, 95000km). Op benzine rijdt hij perfect, maar op gas schokt hij bij het accelreren (soms meer dan andere keren) en bij het stationair draaien mist hij soms een slagje. Het man van de gastank zei dat ik mijn bougies moest vervangen (de vonk is bij gas veel belangrijker dan bij benzine). Dit heb ik gedaan (standaard ngk's, op zijn aanraden). Vervolgens heb ik ook mijn bougie kabels vervangen (zat ook een klein barstje in). Sindsdien schokt de auto iets minder, maar nog steeds is het onplezierig. Ik heb het vermoeden dat het schokken bij een koude motor erger is dan bij een warme, maar zeker als er trekkracht nodig is, dan schokt de auto enorm. Daarnaast is de acceleratie zeer beperkt (voelt alsof hij op 4/5 cyl. rijdt). Ik zou graag willen weten wat ik zelf nog kan probleren (bougie afstand? het zijn echter bougies met twee elektroden en ik weet niet of dat hierbij kan, volgens mij is de standaard afstand van deze bougies 1.2).

Alvast bedankt, frank.[/quote]
mag aannemen dat er na de inbouw van deze installatie toch enige vorm van garantie op van toepassing is??

ik moet eerlijk zeggen, een 2,4 die echt fijn op LPG draait moet ik nog steeds tegenkomen, het blijven zorgenkindjes..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Ik heb zeker gewoon garantie. Ik ben er nu al twee keer geweest. Wordt er alleen een beetje moe van om iedere keer vrij te moeten nemen om de auto weg te brengen (ben zo dom geweest om , op aanraden van een vriend, naar een goede vakman te gaan 100km van mijn huis. Had niet verwacht dat het problemen zou geven, maar toch....

De specialist zei dat een 2.4 geen enkel probleem zou zijn.... de laatste keer bleek dat de bougiekabels lekten (na natmaken, knalden de vonken eraf). De kabels heb ik nu vervangen en het is iets beter, maar nog steeds slecht. Zou de bougieafstand kunnen helpen. Staat nu op 1.2mm (NGK's met dubbele elektrode). Moet ik deze afstand verkleinen? Kan er nog iets anders zijn waar ik naar kan kijken wat betreft het verbeteren van de vonk??

Alvast bedankt, frank.

frank356 0

18 jaar

Door een grotere afstand van de electrode krijg je een betere vonk die wat langer is,dus bij een kleinere opening krijg je een kleine vonk.wat ik weet kun je er weinig aan doen het is computer gestuurd.

flow 0

18 jaar

[quote=frank356]Ik heb zeker gewoon garantie. Ik ben er nu al twee keer geweest. Wordt er alleen een beetje moe van om iedere keer vrij te moeten nemen om de auto weg te brengen (ben zo dom geweest om , op aanraden van een vriend, naar een goede vakman te gaan 100km van mijn huis. Had niet verwacht dat het problemen zou geven, maar toch....

De specialist zei dat een 2.4 geen enkel probleem zou zijn.... de laatste keer bleek dat de bougiekabels lekten (na natmaken, knalden de vonken eraf). De kabels heb ik nu vervangen en het is iets beter, maar nog steeds slecht. Zou de bougieafstand kunnen helpen. Staat nu op 1.2mm (NGK's met dubbele elektrode). Moet ik deze afstand verkleinen? Kan er nog iets anders zijn waar ik naar kan kijken wat betreft het verbeteren van de vonk??

Alvast bedankt, frank.[/quote]
frank, deze zogenaamde specialist moet zich dan maar eens waarmaken? en jou een zorgeloze audi (2,4) op LPG bezorgen.. deze zijn namelijk net zo zeldzaam als rode ganzen.. indien de man dit lukt, maakt hij een wereld primeur.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Paul, ik begrijp niet waarom een 2.4 problematischer moet zijn dan een 2.0 bijvoorbeeld. het is toch 'gewoon'het inbouwen van zo'n G3 unit, software schrijven en dat is het? Kun jij misschien iets explicieter zijn over de álgemene lpg problemen'van een 2.4

Bedankt, frank.

frank356 0

18 jaar

Wat voor gasinstallatie zit er in en is deze nieuw?

VG392 0

18 jaar

Er zit een gloednieuwe Vialle LPI inst. in.

frank356 0

18 jaar

Helaas moet ik je meden dat ik van Vialle installaties geen kennis heb.
Meestal zit er in een Audi een Koltec/Necam gasinstallatie waarvan ik wel weer veel kennis heb.
Toch wens ik je verder veel succes.

VG392 0

18 jaar

Ik was me er niet van bewust dat er zoveel verschillen in zaten? Zou je mij anders de meest voordehand liggende oorzaken kunnen noemen als de auto bij optrekken schokt (met name in de lagere toeren) bij de door jou gemelde gasinstallaties? Wie weet is het euvel hier hetzelfde?

frank356 0

18 jaar

Mijn ervaring met schokken bij Koltec en Necam installaties is ongelijkmatige verdeling van gas tussen 1 of meerdere cilinders.
Meestal komt dit door vervuiling van bepaalde componenten die in een Vialle LPI installatie niet voorkomen.
Vervuiling lijkt me bij jouw installatie ook niet de oorzaak omdat het als ik het goed heb begrepen een nieuwe installatie is.
Waarschijnlijk is er toch iets fout in de aanleg van de installatie als dit vanaf het begin al zo is.
Ik zou Hakeem deze vraag ens voorleggen.
Die heeft naar mijn mening verstand van alle gasinstallies, en weet naar mijn mening ook welke installatie het meest geschikt is voor welk type auto/motor en kan dus ook vertellen of dit kan gaan werken.
Email: hakeemthedream86@hotmail.com

Succes

VG392 0

18 jaar

Beste Kees, dank je voor je hulp. Ik heb Hakeem gemailed.

frank356 0

18 jaar

ik heb ook een a4 van 99 op gas g3 met necam gasinstallatie
en heb deze pas weggebracht voor problemen met het gas en bij mij was de verdamper kapot
rijdt nu als een trein op gas best zuinig voor een 6cilinder 1op7.5 a 1op8 met flinke rijstijl.

ik denk dat er bij jou iets fout is gegaan met aansluiten of zo

maar als je er echt niet meer uit komt heb ik nog een heel goed adres voor je die komt er wel denk ik

mvg paul

paulus8635 0

18 jaar

Goedemorgen Frank en anderen,

Een Audi met een V6 kan perfect op gas lopen in tegenstelling tot wat Paul Kelder hier schetst.
Om te beginnen zou ik er de voorgeschreven bougies in zetten en afstellen op de electrode-afstand die Audi aangeeft.
Paul heeft wel gelijk als hij stelt dat je inbouwer moet zorgen voor een goed rijdende auto. Althans als het duidelijk is dat de storing niet voorkomt tijdens rijden op benzine.
In principe is het Vialle LPi systeem van het type plug and play. Storingen onstaan doorgaans door inbouwfouten of bij het bestellen van het systeem. Als de verkeerde gegevens doorgespeelt worden naar Vialle krijg je een systeem wat niet geschikt is voor je auto.
Een oplossing zou kunnen zijn door te gaan rijden met een EOBD-tester en de fueltrims op benzine en gas met elkaar te vergelijken. Daarmee kun je bepalen of hoeveelheid ingespoten gas voldoende is.

Of je zoekt een echte specialist, je kunt ze vinden op de site van Vialle: http://www.vialle.nl/

Beste Hakeem,

Allereerst hartelijk dank voor de reactie. De juiste bougies zitten erin. De gastank is ingebouwd door een specialist die ook op de Vialle site staat. Ik ben helaas op aanraden van een collega naar een specialist gegaan die ongeveer 100km woont van mijn huis. Ik had niet verwacht dat ik meedere malen terug zou moeten. De laatste keer dat ik er was (1ste keer met de problemen) hebben ze 1 injector vervangen en bij nadere inspectie bleek een licht scheurtje in mijn bougie kabels te zorgen voor problemen. Ik heb er nu nieuwe kabels en bougies inzitten en (hoewel minder) is het probleem nog steeds aanwezig. Ik vrees dat ik binnenkort maar weer een dagje vrij zou moeten nemen. Volgens mij heeft de specialist al gekeken naar de hoeveelheid fuel. De afwijking lag binnen de tollerantiegrens <6%. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze de verkeerde installatie hebben besteld, maar ja...... een fout is......

Maar weer op en neer en hopelijk kunnen ze het oplossen.

frank356 0

18 jaar

[quote=hakeemolajuwon]Goedemorgen Frank en anderen,

Een Audi met een V6 kan perfect op gas lopen in tegenstelling tot wat Paul Kelder hier schetst.
Om te beginnen zou ik er de voorgeschreven bougies in zetten en afstellen op de electrode-afstand die Audi aangeeft.
Paul heeft wel gelijk als hij stelt dat je inbouwer moet zorgen voor een goed rijdende auto. Althans als het duidelijk is dat de storing niet voorkomt tijdens rijden op benzine.
In principe is het Vialle LPi systeem van het type plug and play. Storingen onstaan doorgaans door inbouwfouten of bij het bestellen van het systeem. Als de verkeerde gegevens doorgespeelt worden naar Vialle krijg je een systeem wat niet geschikt is voor je auto.
Een oplossing zou kunnen zijn door te gaan rijden met een EOBD-tester en de fueltrims op benzine en gas met elkaar te vergelijken. Daarmee kun je bepalen of hoeveelheid ingespoten gas voldoende is.

Of je zoekt een echte specialist, je kunt ze vinden op de site van Vialle: http://www.vialle.nl/[/quote]
ik schets slechts een ervaring, mede van audi's bij in onderhoud en waar ik vanzelfsprekend ook mee proefrij en spreek ook de eigenaren die in het algemeen met hun audi v6 op LPG in helemaal niet happy zijn, teneerste de dure reparatie's die met de jaren volgen, daar komt ook nog eens bij, dat het voordeel van het rijden met G3 install, totaal te verwaarlozen is, eindconclusie men rijdt met een V6 op LPG helemaal niet goedkoper dan op benzine...

maar ja... wie ben ik? denk dat ik daar wat te nuchter voor ben, om het rooskleuriger te zien dan dat het in werkelijkheid wordt voorgeschotelt..

ik heb ook nog nooit een slager horen roepen van: deze biefstuk van mij moet u niet nemen hoor! die is niet te vreten...

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Hakeem, je bent een prof. Is dat in je huidige of eerdere baan? Ik moet echt nog zien dat deze auto wel goed kan lopen op gas. We zullen het wel zien of horen. Vergeet niet dat de auteur al meerdere keren bij de specialist is geweest en nog niet tevreden is, getuige deze topic! Sommige auto's zijn geweldig op gas, sommige een drama. Natuurlijk wil in principe elke benzinemotor op gas lopen, echter in de praktijk ligt het allemaal iets genuanceerder.

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Wat die slager betreft klopt dat precies, ik hoor dieselmonteurs ook nooit roepen dat diesels dure reparaties met zich meebrengen. Onlangs vertelde een werkplaatschef me serieus dat hij op dit moment meer emissiestoringen heeft dan kleine beurten. Daarentegen ben ik zo eerlijk om iemand gas af te raden als ik het niet een goede combinatie vind. Ik heb namelijk weinig behoefte aan postduiven. Je kan ze wel wegsturen maar komen toch altijd weer terug.

Ja Sytze ik ben een prof, vroeger, nu en in de toekomst. Daarnaast repareer ik ook benzine- en dieselmotoren. Daarom ben ik op de hoogte van de diverse kinderziektes die anderen hebben. Dat de auteur al meerdere keren bij zijn "specialist" is geweest is heel vervelend. Maar tot nog toe staat nog niet vast wat de oorzaak is. Ongeveer 75% van de gasstoringen die bij mij aangeboden worden zijn direct het gevolg van slecht of ondeugdelijk onderhoud. Denk daarbij aan valse luchtlekkages, defecte lambdasondes en verrotte ontstekingsdelen. Menig garagist weet niet hoe hij diagnose moet stellen op een ontstekingsinstallatie of zelfs een lambdasonde. Als ze dan een gasdop zien is de conclusie simpel, dat komt door het gas. Het zal je dus niet verbazen dat ik inmiddels een enorme klantenkring heb voor onderhoud.

Inmiddels is het zo dat door de huidige stand van autogastechniek vrijwel iedere motor probleemloos op gas kan rijden. Het resultaat valt of staat echter met de kwaliteit van de inbouwer en het onderhoud van de auto.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.