close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4: de wagen valt in een soort van noodloop

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 tdi 110pk

hallo,zoals reeds vermeld valt mijn a4 in een noodprogramma hij doet dit bij hogere versnellingen,
alleen bij hoge toeren de storing lijkt alsof je luchtdebietmeter defect is heb reeds 2 andere geprobeerd
maar nog steeds hetzelfde!
We hebben de wagen laten uitlezen gaf ook storing LMM
en als hij die storing heeft dan hoef ik maar het contact uit en weer aan te zetten en dan is het weer normaal
Voor de rest rijd de wagen perfect alleen wanneer je het maximum vermogen vraagt doet die het.
Heeft iemand iets gelijkaardigs meegemaakt?
alvast bedankt
m.v.g.

Geplaatst door

MUSTAFA.1 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vreemd dat de storing lmm gegeven wordt aangezien er dan normaal geen noodloop is, de motor beschermd zichzelf tenslotte al wanneer er geen vermogen gelevert wordt. Het lijkt mij een compleet ander probleem. (turbo aansturing?)

Jos.

jos_br.5980 0
badge

18 jaar

Heb net hetzelfde met 1.9 TDI met volkswagen Sharan 110 PK, wel enkel zo af en toe wanneer ik schakel tussen 4 e en 5 e versnelling en met caravan aan de haak bij hevige frontale tegenwind. (dus bij zeer zware belasting) Wanneer niet wordt geschakeld en bijvoorbeeld voortdurend in 4 e of 5 e wordt gereden zijn er geen problemen; Kracht genoeg.
Zonder caravan nooit probleem. Turboklep reeds vervangen. Volgende stap LMM. (geeft wel geen storing bij uitmeten)

PH

Pieter9048 0

18 jaar

Zou idd zoals Jos zegt in de turboaansturing gaan zoeken en meer bepaald naar de N75. Ook de buisjes naar en van de N75 controleren. Deze verslijten ook wel eens. N75 geeft inderdaad bij uitlezing dat de LMM niet goed functioneerd. Veel succes

Frederik

Fredo 0

18 jaar

Hallo, ten eerste bedankt voor de handige tips!
Ondertussen heb ik vastgesteld dat de variabele turbodrukregeling heel stroef gaat,en
geluid maakt bij gasgeven,dus de turbo is is ook niet meer wat het moet zijn.
Nu had ik nog een turbo liggen van een 110pk,en heb hem in een keer inwendig gereinigd,
nu ga ik hem een van deze dagen monteren en laat ik jullie wel weten hoe het is afgelopen


m.v.g. mustafa

MUSTAFA.1 0

18 jaar

Als je variable turboregeling van je huidige turbo heel stroef gaat, waarom maak je die dan niet gangbaar??? Zal volgens mij toch een heleboel minder werk vragen dan een volledig andere turbo er in te plaatsen. Je ziet maar wat je doet...

Succes
Frederik

Fredo 0

18 jaar

Hoi,ondertussen heb ik de turbo geplaatst en ook een andere N75,en de audi
loopt perfect!
Bij nazicht van de oude turbo bleek dat de schoepen van het variabele gedeelte vast zittendoor roetvorming!
Heb nu ook de egr afgesloten om weer hetzelfde te voorkomen.
bedankt voor de handige tips!
mvg
mustafa.

MUSTAFA.1 0

18 jaar

blij dat te horen. Succes nog...

Frederik

Fredo 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.