Audi A4: Vervangen stofhoes homokineet

Bouwjaar: 1998

Hoi
Ik moet binnenkort de stofhoezen van de aandrijfassen vervangen (wielzijde)
nu met een beetje research te doe over dit onderwerp blijkt dat er een speciaal stukje gereedschap bestaat om de homokineet simpel van de aandrijfas te drukken (zie ook topic 42036)
Het lijkt op een stuk draadeind met een punt en deze gaat door de centrale boutgat tot tegen de as.
Nu mijn vraag: heeft iemand wat grove maten van dit ding zodat ik het even op de draaibank kan maken?
schoefdraad is M16x1,5 maar de totale lengte en de lengte van de stift vooraan zijn nog een raadsel
Iemand ??????

Of kan ik bv een stukje as (oude drevel ofzo) in het gat plaatsen en dan met de originele bout deze doordrukken?
Er is een nieuwe bout bij de reparatiekit geleverd


Mijn dank is eeuwig (als altijd)
Tim

totalchaos

Geplaatst door totalchaos (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

jan T (20) PRO, 18 jaar geleden

ik doe het altijd met de oude bout die draai ik er met de lucht tol in dan komt hij negen van de tien keer los die ene keer moet je hem nog een klapje geven.
bij de nieuwe hoes zit ook een nieuwe bout.
groetjes jan.

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Gewoon in de bankschroef de hele as, en dan een beste tetter op zijn harses geven. Ligt ie er naast!

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

in stukken... sytze?

paul,

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Nee, nog nooit voorgekomen paul! Maar heb dan ook een hele speciale hamer. Met korrels gevuld, en slaan dat ie wil...........

Sytze

VINK (0) PRO, 18 jaar geleden

Dacht dat hier om maten werd gevraagd ?
nu Tim hier zijn de maten.
lengte beugel :24,5 cm
inwendige maat :14,5 cm
lengte spindel :20 cm

gr LUIS DTB

totalchaos (0), 18 jaar geleden

Klaar
Ze zitten er onder
Ging vrij vlot.
Ik heb de centrale bout gelost en de 6 xzn bouten aan de flens op de versnellingsbak
Dan kan je de gehele as eronder uit nemen zonder enige draagarm te moeten lossen
De centrale bout kon ik perfect gebruiken om de homokineet van de aandrijfas af te drukken (mooi systeem zo, niks geen rammen en beuken)
Oude hoes eraf, beetje zuiver maken, nieuwe hoes erop, kop er terug op, vet erin en hoes sluiten.
As er terug onder, even mooi op de juiste spanning aantrekken en klaar is klara

Thanks iedereen
Tim

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.