close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A6: ABSlampje blijft branden

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TDI

Beste,

ik heb hier een Audi A6 2.5 TDI staan uit 2000 waarvan het ABSlampje voortdurend blijft branden.
Bij uitlezing van foutcode gaf deze geen fout van sensoren. Bij hoofdverdeler audi zeiden ze me
dat dit probleem kan verholpen worden door een nieuwe stiirdoos dte plaatsen van € 1500,-
Kan dit probleem goedkoper opgelost worden ? Ligt het mss aan een los contact op de print ? ....

Alvast bedankt

Geplaatst door

BAGIN (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

maak alle sensoren om te beginnen goed schoon[opde wielen]en stel ze af op de juiste afstand.gaat goed met remreiniger

mart-vervoort 0
badge

18 jaar

Sensoren zijn piekfijn in orde

BAGIN 0

18 jaar

Als het ABS lampje brandt en er is geen enkele storing uit te lezen is bij deze auto's (zonder ESP) bijna altijd de ABS unit kapot. Hierin zit ook regelapparaat dat niet afzonderlijk is te vervangen. Vaak kan als de storing optreed de ABS niet meer worden uitgelezen of zelfs ook geen andere regelapparaten omdat het ABS de diagnose draad verstoord.

Audiparts.nl 0
badge

18 jaar

Het zal dus een dure grap worden ? :-(

BAGIN 0

18 jaar

[quote=BAGIN]Het zal dus een dure grap worden ? :-([/quote]
dit is inderdaad een vervelende bijkomstigheid met zo'n auto, het zijn hele mooie auto's maar ook heel mooi geld...

men zegt wel eens: wie A-6 zegt moet ook B-betalen zeggen.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

nuja, geld ... eerste probleem na 240 000 km !
Dat valt nog best mee vinik.
Bedankt voor je reactie !

BAGIN 0

18 jaar

Heb je het nog opgelost ? Mijn Passat 1.8T van 1999 heeft hetzelfde probleem...

Ben benieuwd of jij de ABS unit hebt vervangen en of je dit op een sloperij hebt kunnen vinden ?

Paulus2004 0

18 jaar

Mijn probleem met ABS
Hallo, ik had ook "het" ABS probleem met mijn Passat 1.8T. Afgelopen zomer ging het ABS lampje spontaan aan en uit tijdens het rijden. En uiteindelijk was het lampje meer aan dan uit. Uit laten lezen bij de garage met een VAG-COM tool en deze gaf de foutmelding van het ABS component "communication error". En dan moeten ze volgens de dealer dus de hele Bosch ABS unit vervangen, hydrauliek plus electronica. Alleen een nieuwe ABS unit is al € 1.100,- incl BTW. De montage komt daar nog bij, je zit snel op dertienhonderdvijftig euro totaal. Het listige van dit probleem: alleen de electronica is defect, deze communiceert niet meer goed met de centrale ECU van de auto. De hydrauliek gaat zelden, eigenlijk nooit kapot.

Mijn werkende oplossing
Er zijn gespecialiseerde bedrijven die alleen de ABS electronica reviseren, maar deze bevinden zich niet in ons land. Ik heb het Internet afgespeurd en ben uiteindelijk met deze in zee gegaan: http://www.ecu-testing.com/ in Engeland. Ik heb de electronica box van de hydraulische unit afgeschroefd en naar hun opgestuurd. Twee weken later en driehonderdvijftig euries armer kreeg ik de unit gereviseerd terug. Het meeste van deze tijd is gaan zitten in de postdiensten. Unit gemonteerd, sleutels in het contact ....... en het ABS systeem werkt weer perfect! Tijdens een proefrit een aantal noodstops gemaakt, hij geeft geen krimp en de waarschuwingslapjes heb ik niet meer gezien. In de tijd dat ik de electronica unit kwijt was heb ik gewoon doorgereden, de remmen blijven werken want je breekt niet in op de hydraulica, je hebt alleen geen abs. Dat moet je je dan wel realiseren. Dat lukte mij wel want je hebt de hele tijd zo'n iritant knipperende, fel rode, VW waarschuwingslamp voor je neus. Iedereen mag zelf weten hoe hij omgaat met dit probleem, ABS is een veiligheidssysteem vergeet dat nooit. Ik was erg tevreden over de service van het genoemde bedrijf, het scheelde me klap geld, en ik kreeg twee jaar garantie bovendien.

...Ik heb mijn eigen ABS / Bosch unit (alleen de electronica inderdaad) momenteel onderweg naar www.actronic.nl in Nederland. Als dat succesvol is zal ik hier berichten....

In America zitten er ook drie, waar ik contact mee heb gehad. http://www.autoecu.com en http://www.bba-reman.com (ook UK) en http://www.modulemaster.com. Modulemaster vraagt 250 USD en gebruikt USPS als verzendbedrijf wat zeer redelijke tarieven heeft. Modulemaster is daarmee erg goedkoop....

Wordt vervolgd....Ik ga er namelijk vanuit dat actronic de reparatie ook kan doen....

Paulus2004 0

18 jaar

Ik neem aan dat je http://www.actronics.nl/ bedoeld? Op basis van de informatie van hun website moet dit inderdaad gaan lukken. Veel succes!

Shit.....Gerepareerde unit van ACtronics teruggeplaatst. Lampjes blijven uit. Ik blij.....1 dag later....Brandt het gele abs lampje weer. Gelukkig kan ik hem met VAG-COM nog uitlezen en geeft ie:
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 614 111 B
Component: ABS/EDS 5.3 FRONT D00
Coding: 0273004283
Shop #: BB 24332
1 Fault Found:
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)

Nu heb ik gehoord dat je die sensoren kunt losmaken / schoonmaken / weerstand meten. Maar ik heb het wiel eraf gehaald en kan het ding niet vinden. Waar zit die sensor precies en hoe maak je hem los / meet je dit (ik ben een elektronica nitwit)....

Please help...:-(...

Paulus2006 0

18 jaar

Het kan zijn dat er een wielsensor defect is, maar bij deze Bosch modules is het in 90% van de gevallen toch de centrale regelunit die naar de filistijnen is. De sensoren werken op basis van een magnetische puls waardoor vuiligheid de werking in principe niet zal hinderen. Maar okay, haal de sensor eruit en maak hem schoon. Tip: wissel de sensoren van de voorwielen, als de sensor inderdaad stuk is zal VAG COM foutmelding "Front Right zijn". Je kunt de sensoren vinden direct achter de remschijf op de naaf van het wiel.

Bedankt voor de reply "Bandenspanning"....Ga straks eens proberen. Sluit je die sensor los aan op die kabel of moet je de hele kabel losnemen als je links en rechts wil omwisselen ?

Ik heb ook wel eens gelezen dat VAG-COM links en rechts door elkaar haalt. Links is dan niet de bestuurderszijde maar de passagierszijde ? Ooit gehoord ? Afijn, kom ik wel achter.

Regelunit is wel OK nu denk ik. Is gerepareerd door actronics. Voorheen kon je de hele auto niet uitlezen doordat die unit een soort van kortsluiting op de datalijnen genereerde...

Dit vond ik op http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00...

Mogelijke oorzaken:
Draadbreuk (loszittend contact)
Kortsluiting naar massa of plus tussen G47 en de ABS controller (J104)
Rotor beschadigd
Excessive wheel bearing play
G47 niet goed geplaatst
G47 is defect

Oplossing:
Kontroleer de bedrading en de aansluitingen
Kontroleer / vervang de rotor
Adjust / replace wheel bearing
Kontroleer G47 in kanaal 1 van het ABS measuringblock
Doe een functioneringstest met VAG-1710

Ook zou er een schijf met gaatjes smerig kunnen zijn waardoor de sensor toch een vreemde meting krijgt........Pffff....ik hoop dat ik het kan vinden (met me 2 linkse handen :-),,,

Paulus2006 0

18 jaar

Je kunt volens mij de electrische connector los halen en vervolgens de sensor uit de naaf draaien.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.