close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4: ADR 1.8 5V stopt na 20 meter gereden te hebben

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG, Motorcode: ADR 1.8 5V

Hallo allemaal,

Vanmorgen had ik een rare ervaring. Ik startte de Audi en reed weg. Bij het intrappen van de koppeling om te schakelen van 1 naar 2, stopte de motor en wilde niet meer starten. Startmotor draaide wel gewoon, alle lampjes waren present, maar er kwam geen leven in de brouwerij. Ik heb de gasinstallatie nog op benzine gezet en het nogmaals een poos geprobeerd, maar het gaf geen resultaat. Gas bijgeven hielp ook niets, motor dood. Ik heb de auto teruggedrukt naar de parkeerplaats en heb verder nog nergens naar gekeken. Zelf denk ik dat de krukassensor het heeft begeven, maar wie heeft nog meer tips om naar te kijken dit weekend?

(Ben uiteindelijk met de goodold Tercel AL 11 toch nog op het werk gekomen)

Geplaatst door

Starley Ferrari (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lees hem eerst maar eens uit.
Controleer of de brandstofpomp wel draaid.

ricky 10
badge

16 jaar

De auto is uitgelezen. Geen foutmeldingen. Het lijkt erop dat de Necam G3-installatie niet meer werkt. De lampjes die normaal op het dashboard branden, doen het ook niet meer, en bij handmatig overschakelen op gas blijft hij gewoon op benzine lopen, zo lijkt het. Ik weet zeker dat de lampjes nog wel brandden toen de motor zweeg na 20 meter gereden te hebben. Ook was de auto toen al overgeschakeld van benzine naar gas. Dat doet hij al na zo'n 3 seconden. Wie weet hoe ik dit probleem even aanpak. Overigens heb ik een aantal weken terug de gasverdeler schoongemaakt volgens de handleiding die op deze site was te vinden. Daarna liep de auto veel beter, maar zakte soms wel onder het stationair toerental zonder af te slaan. Het zeefje voor de verdeler had een paar kleine zwarte vlekjes die op versleten membanen in de verdamper wijzen. Toch lijkt me het niet branden van de lichtjes op het dashboard hier niet mee te maken hebben, ook al kan de verdamper natuurlijk net zo goed ook de geest hebben gegeven. Wie heeft raad?

Misschien klinkt mijn antwoord vreemd,maar ik heb afgelopen vakantie in Duitsland hetzelfde probleem met de auto gehad,er brandde niet een lamp meer en de motor draaide wel rond,maar sloeg niet aan.
In de tijd dat ik op de Duitse wegenwacht zat te wachten,heb ik als echte leek een klap op het dahboard gegeven,en zie ,alle lampjes brandden weer,en de auto sloeg meteen aan,dit is nog drie keer voorgekomen en steeds na een klap op het dashboard deed hij het weer.
Ik begrijp dat het niet echt profi overkomt,maar baat het niet,schaden doet het ook niet, en het is een kleine moeite toch?
Groet Martin.

MartinJ. 0

16 jaar

Schaden doet het zeker wel, want op elektronische delen slaan betaald zich vanzelf uit en doet het probleem ook niet oplossen.
Dit is een oplossing die nergens op slaat.
Zijn de zekeringen van de gasinstallatie niet kapot?.
Of een draadbreuk ergens?.

primera p11 0

16 jaar

Ik heb niet gezegd dat het een oplossing is,ik heb alleen met de beste bedoeling verteld wat onze ervaring is geweest met dit probleem.
Het komt ook niet meer voor,gelukkig.
Martin

MartinJ. 0

16 jaar

Ik weet niet of de zekeringen kapot zijn. Toen de auto stopte brandden de lampjes zeker weten. Ik heb hem toen handmatig op benzine gezet en zo ook bij de garage gebracht. Die heeft de computer uitgelezen, maar heeft ook wat stekkertjes losgetrokken en nu heb ik geen lampjes meer. Dat ik geen lampjes heb staat in mijn ogen echter los van dat de motor niet op gas wilde lopen. Ik denk dat het niet branden van de lampjes te maken heeft met draadbreuk of zekeringen o.i.d. door de lostrekactie van de garage, maar omdat het is gekomen nadat de motor niet meer op gas wilde lopen is dat niet de oplossing, denk ik. Volgens mij heb ik nu twee problemen. Welke strategie moet ik volgen om de storing te achterhalen?

Terug gaan naar de garage.
Hun hebben het probleem niet opgelost, eerder verergerd.
Of nog liever, zoek een gasinbouwstation op, die kunnen er wat mee.
Een garage maakt het door onkunde vaak alleen maar erger.

primera p11 0

16 jaar

Probleem is opgelost.
Het niet branden van de lampjes kwam omdat er een zekering uitlag, omdat de garage bij het schoonmaken van de stekkertjes er eentje verkeerd om had gemonteerd.
De storing aan de gasinstallatie bleek een diode in een ding op de gasverdeler te zijn. (een soort van afsluiter ofzo?) De verdeler is nog even schoongemaakt en de verdamper is gecontroleerd. Allemaal dik prima!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.