Laatst was er een stuk met de auto gereden en liep deze even stationair. Op een gegeven moment viel de motor uit. Opnieuw geprobeerd te starten, motor slaat wel aan maar valt daarna meteen weer uit.
Volgende morgen proberen te starten, toen sloeg deze wel aan. Motor even laten lopen, uitgezet en kwartiertje gewacht. Vervolgens wilde hij weer niet blijven lopen.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen of waar ik het moet zoeken en waar je eventueel een KE jetronic systeem kunt laten meten zonder direct bij de dealer uit te komen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als hij afslaat en je probeert hem te starten,slaat hij dan ook niet aan als je even met volgas probeert te starten ?
Heb je al eens naar de koudstartinjector gekeken ?
Heb je hem al eens uitgelezen ?
Hij slaat wel aan, als de motor koud is.
Is de motor warm (10min wachten nadat hij vanaf koud gedraaid heeft), dan slaat hij wel aan maar als ik dan gas geef zakt ie op een keer weer terug en valt uit. Als ik de motor warm laat draaien vanaf koud gaat hij op een keer ook moeilijker lopen, als ik dan gas geef begint hij te sputteren.
Uitlezen is nog niet gebeurd.
15 jaar
Probleem is opgelost, nadat ik zelf de temperatuursensor en de losse sensor bovenop het blok vervangen had was het probleem nog niet verholpen.
Daarna heb ik de auto naar een Bosch Service gebracht, deze heeft een en ander afgesteld en toen deed hij het weer.
Wel kwam de monteur erachter dat er een regelunit en spinnekop met stuwklep uit een 2.0 5cilinder gemonteerd waren. Deze heb ik vervangen door de juiste onderdelen van een 2.3NG blok.
Nu zijn de meeste problemen verholpen.
-Hie start als nooit tevoren
-ISV regelt het stationair toerental weer goed.
Er is alleen nog wel 1 probleem overgebleven.
Als ik rustig rij merk ik niets, maar als ik iets meer gas geeft houd de motor in. Het is net of hij wel wil, maar dat hij tegengehouden wordt. Tevens wordt de onderste slang van de stationairstelklep dicht gezogen.
Heeft iemand een idee waar dit probleem aan kan liggen?
15 jaar
Problemen zijn opgelost.
Andere bougiekabels, verdelerkap en rotor geplaatst. Ontstekingstijdstip afgesteld en de auto rijd nu weer super.
15 jaar
Bedankt voor de feedback!
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Coupe of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar