close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi 80: audi 80 1.8 66kw 1989 loopt eerste minuut slecht, daarna prima .

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: ke-tronic 1.8 66kw

Ben met een audi 80 bezig....

De auto heeft elke KOUDE start last van de eerste minuut erg slecht lopen.
Je moet met het gaspedaal spelen , te veel gas dan smoort ie , en geef je nog meer gas dan volgt een plof .
Het koudstart ventiel werkt !
Ook de temperatuurzender van de koudstart is al vervangen .

De ke-tronic ( spinnekop) is vervangen
verstuivers schoongemaakt
stationair regelklep vervangen
vacuumslangen allemaal gecheckt
gasklephuis schoongemaakt
luchtfilter slang naar gasklephuis nauwkeurig gecontroleerd op scheurtjes.
brandstoffilter is vervangen
bougies zijn goed
verdelerkap is goed
bougiekabels zijn goed

Als de auto eenmaal warm is rijdt hij probleemloos .
Ook de eerste start erna ( als deze nog warm is ) is probleemloos.

Ik leek eerst op het "brandstof-verhaal" spoor gezet te zijn doordat bestuurder de tank heeft leeg gereden.
Waarschijnlijk vanaf toen deze klachten .
echter het brandstof gedeelte is zo goed als ok.

Heb niet de apparatuur om brandstofdruk te meten. Maar dan zou hij met warme motor toch ook slecht aanslaan ?

Regelt er nog een temperaturzender de brandstof inspuithoeveelheid ?

er staat een donor auto, zelfde type, maar deze is 2 jaar terug er neer gezet met "soort gelijke" klachten , ik kan er dus niet vanuit gaan dat alle delen die ik over zet ook 100% goed zijn ...

Kan door vervuiling /ouderdom een spinnekop dit soort klachten geven ?

graag suggesties ....

Geplaatst door

dennisgro (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dennis laat meten of de lambda- sonde werkt. Maw is het CO onder de 0,5 % . Deze waarde mag niet pendelen. Zo ja ,de sonde vervangen. Controleer ook op lucht lekkage ,als de motor warm is moet de motor reageren op het openen van de olievuldop. Maak studie van dit project ,de uitleg van dit systeem duurde meerdere avonden. Het systeem is wel handmatig bij te stellen met een inbus 3 . naast de inlaat -vlinder klep.Succes

Punt 50
badge

14 jaar

ja, lambda sonde heb ik ook wel aan gedacht , maar kan deze *toevallig* stuk gaan na leegrijden tank ?
En die eerste minuut slecht lopen komt er bij mij nog niet in .

die vlinderklep afstellen begrijp ik niet helemaal .....
Zie alleen een stationair afstelschroef , kleine platte schroevendraaier, zit diep in een buisje van een cm

dennisgro 0

14 jaar

Lees mijn stukje nog eens . Er ook veel informatie te lezen op wikepedia .

Punt 50
badge

14 jaar

probeer de regulateur van het staionaire toerental eens

audi100fanaat 0

14 jaar

zit naast de olievuldop als het goed is

audi100fanaat 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.