close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A3: Audi A3 1.9TDI Airbag lampje Foutcodes

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI 110pk

Audi A3 1.9TDI bouwjaar 1999

Airbag ( lampje Probleem )
Hallo allemaal,
Mijn Airbaglampje blijft dus branden.
De Sleepring bovenaan de stuurkolom heb ik inmiddels vervangen door een nieuwe.
( lampje brand nog steeds )
Met mijn MaxScan VAG405 lees ik de volgende foutcodes uit, die ik niet kan wissen :

-Foutcode 01044 -163 pagina 01/06
kwp1281
Controle Module Incorrectly Coded

-Foutcode 01215 -163 pagina 02/06
kwp1281
Seat Occupant
Sensor: Driverside rear ( G177 )

-Foutcode 00588 -160 pagina 03/06
Kwp1281
Airbag Igniter: Driverside ( N95 )
Sporadic – Value of resistance too great

-Foutcode 65535 -128 pagina 04/06
Kwp1281
Control Unit Failure
or internal Control Module keep alive memory ( RAM ) error,
Or Power Failure to Control Unit or bad ground contacts, or No Faults recorded
( If MIL not Illuminated )

-Foutcode 00594 - 172 pagina 05/06
Kwp1281
Airbag Igniter circuits
Sporadic – short circuit

-Foutcode 00588 – 033 pagina 06/06
Kwp2181
Airbag Igniter: Driverside ( N95 )
Sporadic – Value of resistance too small
Dit zijn dus mijn foutcodes die ik ook niet wissen kan.
Code 4 en 6 zijn bijna hetzelfde , behalve de subcode en dat de weerstand bij code 4 te hoog en bij code 6 te laag is, en dit af en toe voorkwam. ( sleepring vandaag vervangen en codes zijn niet te wissen )
Wie kan mij helpen wat het probleem kan zijn en of veroorzaken gezien de vele foutcodes ???

Mvg. Bert van den Berg

Geplaatst door

bertb (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Stekkerverbinding onder voorzetels controleren.Suc6 Peter

auto-peter 0
badge

16 jaar

Denk zo te lezen dat je airbag zelf de boosdoener is.

ricky 10
badge

16 jaar

kan ik die zelf met een digitale multimeter ( weerstand / in klein of groot bereik ) doormeten ? indien ja.. welke waarde mag ie hebben?
ik heb nu ff de min pool en daarna de plus pool van de accu gehaalt,en de min pool weer aangesloten. Morgen ( na 12 uren ) haal ik de min pool weer los en sluit de plus en erna de min pool van de accu weer aan ivm resset ??

bertb 0

16 jaar

[quote=bertb]kan ik die zelf met een digitale multimeter ( weerstand / in klein of groot bereik ) doormeten ? indien ja.. welke waarde mag ie hebben?
ik heb nu ff de min pool en daarna de plus pool van de accu gehaalt,en de min pool weer aangesloten. Morgen ( na 12 uren ) haal ik de min pool weer los en sluit de plus en erna de min pool van de accu weer aan ivm resset ??[/quote]
VOORAL NIET GAAN METEN MET EEN OHM METER!!!!! Dan zet je er spanning op en kan hij ontploffen!
Resetten kan ALLEEN met de testkast,geen andere manier mogelijk.
Om te testen of de airbag zelf stuk is,dan moet je een weerstandje die dezelfde waarde heeft als de airbag aansluiten op de stekker waar normaal de airbag op zit,als de storing dan wegblijft is de airbag stuk,komt de storing terug,dan probleem met bedrading enz.
De dealer heeft zo en zo van die weerstandsetjes.

ricky 10
badge

16 jaar

ok , bedankt dan haal ik zo'n setje van de dealer.

bertb 0

16 jaar

[quote=bertb]ok , bedankt dan haal ik zo'n setje van de dealer.[/quote]
Bedoel dat de dealer ze heeft als speciaal gereedschap,volgens mij niet voor verkoop.
Maar ze zullen vast wel ergens te krijgen zijn,je hoeft alleen de weerstandswaarde te weten dan kan je elk soort weerstandje gebruiken voor deze test,alleen weet ik de waarde niet van de weerstand.
Misschien ff Googlen.......

ricky 10
badge

16 jaar

update;
paar maanden geleden heb ik m'n kachelradiateur vervangen, doordat die lekte is er koelvloeistof bij de stekkerverbinding van de Airbag Module gelopen. De contactpennetjes van de module en de stekker hebben we schoongemaakt. er zat koelvloeistof tussen, hierdoor had ik waarschijnlijk de Foutcode;
65535 -128 ( Control Unit failure or internal Control Module keep alive memory ( KAM ) error, or Power failure to Control Unit, or bad ground contacts, or No Faults recorded if MIL not Illuminated. )
deze Code was door mijn VAGscan niet te wissen, heb ik bij Iemand in Veghel laten doen. toen dat klaar was, kon ik de andere foutcodes ( op 2 na ) ook wissen.
Nu rest nog ;

-Foutcode 01044 -163 pagina 01/06
kwp1281
Controle Module Incorrectly Coded,

en

-Foutcode 01215 -163 pagina 02/06
kwp1281
Seat Occupant
Sensor: Driverside rear ( G177 )

deze storing komt in mijn geval door een slechte stekker verbinding aan de sleepring. als ik het gele stekkertje aan de onderkant in de sleepring aansluiting iets aandruk, en ik wis de foutcodes , dan is het goed en blijft het airbag lampje uit. Van het stekkertje is ook 1 klipje afgebroken. Maar als ie er op zou zitten zou dat niet voldoende zijn lijkt me. hoe las ik dat stekkercontact probleem op ? is dat stekkertje los verkrijgbaar ??? of is daar een andere oplossing voor ? dit probleem veroorzaakt in ieder geval beide foutcodes.

gr Bert

bertb 0

16 jaar

het gaat om het stekkertje in het rode cirkel .

[img]http://i280.photobucket.com/albums/kk188...[/img]

bertb 0

16 jaar

De laatste 2 foutcode's zijn er nu ook uit.
ik heb het gele stekkertje ( op het plaatje nr. 10 ) die achterin de sleepring zit en waarvan 1 klipje afgebroken was, met een tieribje goed vast gezet en nu blijft het Airbag lampje uit !

gr Bert

bertb 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.