Hallo,
Mijn accu loopt binnen een dag leeg.
Auto staat aan de meter en geeft GEEN lekspanning, toch is de accu de volgende dag leeg.
Reeds 2x een nieuwe accu geplaatst, maar na een maand keert het probleem weer terug.
Het ligt niet aan de radio. (heb ik al helemaal los gehad)
ligt niet aan de kofferbak verlichting (is doorgemeten en een nieuwe schakelaar geplaatst)
ligt niet aan de binnen verlichting (helemaal los gehad)
Ik wordt er helemaal gek van.
Wie heeft de oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de laadstroom en afgeregelde spanning getest?
lekspanning? lekstroom meten lijkt me meer voor de hand liggend.
Diode van dynamo kapot?
[quote=vag_ronald]Hallo,
Mijn accu loopt binnen een dag leeg.
Auto staat aan de meter en geeft GEEN lekspanning, toch is de accu de volgende dag leeg.
Reeds 2x een nieuwe accu geplaatst, maar na een maand keert het probleem weer terug.
Het ligt niet aan de radio. (heb ik al helemaal los gehad)
ligt niet aan de kofferbak verlichting (is doorgemeten en een nieuwe schakelaar geplaatst)
ligt niet aan de binnen verlichting (helemaal los gehad)
Ik wordt er helemaal gek van.
Wie heeft de oplossing?[/quote]
Je hebt 2 x een nieuwe accu geplaatst en pas na een maand keert het probleem terug.
Als ik dit zo lees heb je meerdere mogelijkheden:
1 dit is een probleem dat zich maar af en toe voordoet. Je hebt dus kans dat je geen lekstroom meet omdat je de storing niet had.
2 je rijdt korte stukjes en hierdoor wordt de accu niet voldoende opgeladen, zodat je na ongeveer een maand echt te weinig stroom hebt.
3 een losse verbinding zodat de accu soms niet opgeladen wordt (alle draden nalopen, ook de - draad).
4 een spanningsregelaar die soms niet werkt.
5 spanningsregelaar levert te veel spanning en na een maand heb je je accu kapot geladen (spanning meten op de polen van de accu, bij stilstaande motor meet je de accuspanning (moet ongeveer 12 volt zijn) en bij draaiende motor tussen de 13.8 en 14.4 volt zijn. Is deze veel meer, dan laad je de accu kapot.
In het algemeen zijn storingen die zich maar af en toe voordoen het lastigste op te lossen. Succes.
dank voor alle suggesties, hier kan ik weer mee verder.
Maar alle tips blijven welkom.
Ik hou jullie op de hoogte
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar