close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A3: remlampje + piep

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800T

Hallo,


Heb hier een A3 waarbij er sporadisch het remlampje knippert, gepaard met een aantal pieptonen.
Wie kan mij vertellen waarop dit duidt? Misschien slijtage indicatoren, ABS sensoren?
Remmen zijn verder goed, blokjes e.d.

Alvast bedankt voor de antwoorden

Geplaatst door

svaleras (155)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=svaleras]Hallo,


Heb hier een A3 waarbij er sporadisch het remlampje knippert, gepaard met een aantal pieptonen.
Wie kan mij vertellen waarop dit duidt? Misschien slijtage indicatoren, ABS sensoren?
Remmen zijn verder goed, blokjes e.d[/quote]
Remvloeistof ook op peil ?

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Paul...remvloeistof is op peil.

svaleras 155

16 jaar

Slijt indicatoren is ook heel goed mogelijk, dit zul je moeten kontroleren.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Hoe kan ik deze controleren zonder er meteen andere op te zetten? bestaat er een mogelijkheid van doormeten ofzo?

svaleras 155

16 jaar

[quote=svaleras]Hoe kan ik deze controleren zonder er meteen andere op te zetten? bestaat er een mogelijkheid van doormeten ofzo?[/quote]
Dikte remblokken kontroleren en op draadbreuk...

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Ja ok, dat wist ik, maar ik dacht iets in de trant van doormeten van de indicatoren. Misschien dat er geen zichtbare draadbreuk is, zodoende.
Ik heb wel is gehoord dat zoiets mogelijk is, dat doormeten, net als de abs sensoren, weet alleen niet hoe precies.

svaleras 155

16 jaar

is het een rood of oranje lampje?

rood lampje, midden op het dashbord...zonder de P.

svaleras 155

16 jaar

even voor de duidelijkheid aan eenieder hier die mij probeert te helpen...heb niet eerder aan A3 gesleuteld en ben er dus eigenlijk weinig bekent mee. Vandaar de ietwat domme vragen misschien.
Auto is van een goede vriend van me, en ik probeer hem uit de brand te helpen. Heb gister het stuurhuis van deze auto vervangen...man man man wat een klus! Ik vond het lastig bij dit type...maar ja, wel gelukt.
Nu is dus alleen dit nog overgebleven om op te lossen. Vandaar de vragen omtrent het eventueel kunnen doormeten. En wat de piepjes betekenen.
Nogmaals bedankt aan iedereen die een oplossing aandraagt.

svaleras 155

16 jaar

"Vandaar de ietwat domme vragen misschien."

Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

16 jaar

rood heeft misschien toch met het remvloeistofpeil te maken of de indicator in het reservoir of bedrading.

remvloeistofpeil is ok, maar de bedrading en indicator ervan weet ik niet. Zal dat morgen nakijken. Bedankt voor de tip, heb er zelf niet aan gedacht

svaleras 155

16 jaar

Even een update van het gebeuren. Ben er achter gekomen, na loshalen van de remmen, dat de slijtidicator in het remblok zelf verwerkt is. Deze kan men niet even omwisselen of een andere doen zo te zien. Enige oplossing zo lijkt het, is een andere set blokken. Vind het een vreemde manier..wist niet dat het bij Audi zo is.

svaleras 155

16 jaar

Volgens mij krijg je een oranje waarschuwing bij versleten blokken, en geen rode... Rood wil toch zeggen dat er wat anders aan de hand is. hang hem eens aan een diagnose-aparaat.

Rosse 0

16 jaar

je zal met uitlezen niet verder komen gewoon de stekkers van de slijtindicatoren doorverbinden voordat je gaat inversteren in nieuwe blokken

Inderdaad John...uitlezen heeft geen enkele nut, ik weet immers wat er aan de hand is nu, doorverbinden is enige optie zo te zien, want de blokken zijn nog hartstikke goed.

svaleras 155

16 jaar

[quote=svaleras]Inderdaad John...uitlezen heeft geen enkele nut, ik weet immers wat er aan de hand is nu, doorverbinden is enige optie zo te zien, want de blokken zijn nog hartstikke goed.[/quote]
Als de blokken idd nog goed zijn, en je nergens een kabelbreuk vaststelt, waarom ben je er dan nog steeds zeker van dat het de slijtage-indicator is? Er kan evengoed wat anders aan de hand zijn met je remmen, en dat zie je als je hem even uitleest.

Rosse 0

16 jaar

wat krijg je dan te zien?

Beste Rosse...zoals beschreven, ben ik niet bekent met Audi..is het dan echt zo dat het desbetreffende lampje en rood en oranje branden kan?? Dacht dat er maar een kleur voor de remmen was, namelijk rood.
En wat het uitlezen betreft...ik zou niet weten wat er uitgelezen worden moet bij de remblokken, hooguit de ABS. Ik kan mij vergissen hoor maar mij lijkt het overbodig, maar dat betekent natuurlijk niet dat je niet gelijk kunt hebben hoor.
In ieder geval bedankt voor het mee denken tot zo ver.

svaleras 155

16 jaar

als het een rood lampje is met een uitroepteken erin is dat voor de remvloeistofpeil stekker van de dop halen en als het lampje niet uitgaat bedrading controleren gaat hij wel uit vlotter defekt of te weinig remvloeistof. dit is niet uit te lezen.

john...bedankt voor de tip.

svaleras 155

16 jaar

[quote=svaleras]is het dan echt zo dat het desbetreffende lampje en rood en oranje branden kan?? Dacht dat er maar een kleur voor de remmen was, namelijk rood.[/quote]
Ja, sommige lampjes kunnen idd oranje en rood branden (bijvoorbeeld olie-niveau en oliedruk). Of dit nu in dit geval zo is, kan ik zo direct niet zeggen.

Rosse 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.