Hier het volgende probleem,
Ik heb een audi a3 1.9 tdi 66 kw met 290 000 op de teller, deze auto reed bij aanschaf ong een 3 kwart jaar geleden echt heerlijk.
Opeens ging me auto in de noodloop en de turbodruk werd overschreden, daarna was het 1 doffe ellende met mijn Audi.
Eerst alles geprobeert om de storing op te lossen, helaas hadden alle kleine oplossingen niet geholpen( Magneet klep, turbo reinigen, lager zaten helaas speling in, me turbo was overleden en lekte olie)
We hebben bijna alles aan deze auto vervangen en hij is regelmatig rijdend uitgelezen!
Grote beurt alle filters en olie vervangen !
Distributie riem met alle rollen en waterpomp vervangen.
Nieuwe remschijven voor.
Magneetklep n75 vervangen.
Egr afgedopt
Een gereviseerde turbo gemonteerd (Eerst een gereviseerde turbo gemoteerd die bleek ook kapot te zijn van xxxxxxx een andervan hun gekregen man man man hoeveel pech kan je hebben )
Nieuwe banden voor.
Dak ontroest.
Rubbers vervangen ( hij klapte beetje op de weg)
Versnelling afgestelt.
Dit alles in een half jaar tijd !!
Na al die dure onkosten verwacht ik me fijne aude auto terug en had er ook vertrouwen in!
Helaas loopt me auto nog steeds niet lekker, hij is gewoon niet zo vlot als met die vorige turbo, en hij lijkt ook niet helemaal goed te lopen , hij glijdt na mij gevoel niet meer over de weg.
Ik heb er al zoveel onkosten aan gehad en wil hem liever niet kwijt!
Volgens mij is echt alles goed gemonteerd en bij het uitlezen geeft die volgens mij ook al zijn waardes.
Op het moment kan ik hem nog niet helemaal los gooien omdat ik pas 300 km met de nieuwe turbo heb gereden.
Ik verwachte eigenlijk een nieuwe vlotte auto met deze nieuwe turbo, volgens mijn monteur had dat ook zo moeten zijn !!
Moet ik me lmm miss vervangen, ben zo bang dat ik weer 90 euro moet uitgeven aan iets wat niet werkt!(Volgens mij was me lmm niet kapot en gaf hij ook gewoon de normale waardes)
Kan iemand mij aub vertellen wat er mis kan zijn met deze auto!!!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
typis voor audi de luchtdebietmeter defekt je kan deze stekker gewoon eens losdoen en kijken of hij dan terug normaal rijdt
de luchtdebietmeter zit thv de luchtfilter slang de stekker heeft ongveer 5a6a7a draadjes
probeer maar eens de fische losdoen en rijden maar
mvg stephan
Denk ook de luchtmeter,die 90 euro's maken dan ook niet meer uit,maar je kunt ook eerst doen wat Stephan zegt
suc6
Hans l
Als eerste bedankt voor de reacties!!
Even nog een paar vragen... wat is nou een luchtdebiet meter??
Is dat de luchtmassameter?
En wat bedoel je precies met de fische?
Klopt het als ik de lmm vervang dat ik me sofware moet laten updaten?
Kan ik mijn lmm misschien zelf schoon maken met aceton of een ander goedje
Bvd
13 jaar
ja dat is de luchtmassa,Haal gewoon de stekker er af en rijden,loopt hij dan goed gewoon een nieuwe erin
Ik heb ook een A3 uit 2000, 66kW TDItje, motorcode ARG. Als het aan de luchtmassameter ligt, zet er dan een Pierburg in. Minder gevoelig voor vuil en goedkoper dan een Bosch (100 euries)
13 jaar
ik heb vandaag de luchtmassameter los gekoppelt....helaas lijkt het erop dat hij nog steeds niet vlot genoeg is.(Eerst voelde ik gewoon meer power als ik het gas losliet en terug schakelde)
Wat ik ook vreemd vind aan me auto is als ik hem in de 2de versnelling heb staan en ik trap de koppeling niet in en het gaspedaal ook niet blijft die langzaam doorrijden. Heeft die voor alle beurtjes en vervangen van de distributie riem nooit gedaan.
Weet iemand wat ik nog meer aan me auto kan doen om hem pit te geven,
of moet ik toch de lmm vervangen ook al reageert die het zelfde als die stekker vast zit!
Bedankt voor alle reacties die jullie mij hebben gegeven.
13 jaar
Bedankt voor de reacties !
Even terug komen over over die Audi.
Die Audi van mij was 1 doffe ellende.
Ik had me erbij neer gelegd dat hij trager was dan de vorige turbo.
Na een half jaar weer de reviseerde turbo kapot, bleek dat mijn motor gewoon op was.
Andere ruilmotor gekocht, erin laten zetten door een slechte monteur( Veel dingen zaten niet goed vast).
Na lang wachten eindelijk mijn auto terug binnen 1 maand viel me raam in Duitsland eruit.
Was de auto spuugzat en heb hem verkocht, hoop dat de nieuwe eigenaar er meer geluk mee heeft!
11 jaar
Is de inspuit timing van de diesel pomp wel goed
11 jaar
@Richard,
de auto is verkocht en het topic is van januari 2011.
@Iwan, bedankt voor de feedback.
mvg.
Moderator Problemcar.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar