Ik ben in het bezit van een A4 2.0 TDI 140 pk van 2005. Er staat inmiddels 77000 km op de teller. Heb deze auto nieuw gekocht en wist in vergelijk met mijn vorige A4 dat de 2 ltr iets onrustiger liep dan de 1.9 TDI. Op zich vond ik dat geen probleem, maar hij begint al meer onrustiger te lopen en staat bij tijd en wijlen gewoon te trillen!! Tevens houdt hij af en toe in bij het optrekken. Deze symptomen doen zich niet in een bepaalde situatie voor, koude start, bij een warme motor, het maakt niet uit. Heb wel het gevoel,als de airco goed zijn best moet doen (bij warm weer dus)dat hij dan wel wat rustiger loopt. Ze hebben bij de dealer al van alles geprobeerd, zoals nieuwe software, motorsteunen uitgelezen, vliegwiel vervangen (ook vanwege een defecte drukgroep, ze hadden de boel toch los) Bepaalde waarden uitgelezen, (vraag me niet wat??!!) maar die zaten ruim binnen de toelaten grenzen. Heb inmiddels de importeur een brief geschreven, kreeg wel een brief terug dat ik klachtnummer zoveel had. Maar dit is inmmiddels al weer 3 weken terug. Was gister nog ff bij mijn dealer en die hadden nog helemaal niks gehoord van PON... Dus lekkere vlotte service.... Wie weet hier een oplossing voor en wie heeft misschien de zelfde problemen onder ogen gehad??? Alvast bedankt!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
aansluiten in de rij peter. er zijn veel van dit soort klachten men heeft daar zo geen oplossing voor.. behalve in sommige gevallen een update.. zo ken ik een man met een splinternieuwe passat slechts 20.000dkm... de importeur kan hem niet helpen.... men heeft alles al geprobeert maar krijgen de auto niet naar behoren.
paul,
Ja ik heb de auto ook nieuw gekocht , en in het begin dacht ik het komt gewoon door dit type motor. Maar het word ook nog steeds erger!! Heb je een auto van dik 50 mile!! Word er helemaal gek van!
18 jaar
[quote=Peter Wind]Ja ik heb de auto ook nieuw gekocht , en in het begin dacht ik het komt gewoon door dit type motor. Maar het word ook nog steeds erger!! Heb je een auto van dik 50 mile!! Word er helemaal gek van![/quote]
dat kan ik mij goed voorstellen.... ik durf het rustig te zeggen, een grotere boef als PON die bestaat niet..
dat zijn zulke arrogante kwallen, mocht er zich een probleem voordoen.... ben jij altijd de eerste die zich meld al staan ze in rijen van 100 dan nog ontkennen...
paul,
Ja dat vermoeden had ik al.... Als je hun belt krijg je ook nooit eens iemand te spreken die er echt verstand van heeft.. Zullen ze wel niet hebben... Ha ha!! Je hoort idd heel vaak als je wat hebt, dat je de enige bent...
18 jaar
Neem anders eens contact op met
http://www.buchli.nl/
Deze bedrijven zijn gespecialiseerd in dieseltechniek en kunnen derhalve een (mogelijk) probleem in het brandstofsysteem ontdekken.
Ook een slecht funtionerende uchtmassameter of krukassensor zal voor een slecht lopende motor zorgen.
Mocht je een adres van een revisiebedrijf in de buurt van je woonplaats zoeken vermeld dan maar een postcode...
18 jaar
[quote=romafol]Neem anders eens contact op met
http://www.buchli.nl/
Deze bedrijven zijn gespecialiseerd in dieseltechniek en kunnen derhalve een (mogelijk) probleem in het brandstofsysteem ontdekken.
Ook een slecht funtionerende uchtmassameter of krukassensor zal voor een slecht lopende motor zorgen.
Mocht je een adres van een revisiebedrijf in de buurt van je woonplaats zoeken vermeld dan maar een postcode...[/quote]
het is een software probleem en niks anders... daar wordt momenteel aan gewerkt.
revisiebedrijf......??
paul,
Ja ik denk ook persoonlijk dat het een software probleem is. En om nou naar een revisie bedrijf te gaan vind ik ook nog wel wat. En aan de andere kant ik heb nog een jaar garantie, en als je dan anderen er naar laat kijken krijg je daar weer gezeur over. misschien laten ze dan de garantie wel vervallen... Maar toch hartstikke bedankt voor de tip!!
18 jaar
Ook problemen in het motomanagement kan men lokaliseren bij de diesel specialisten
Zie: http://www.buchli.nl/content.php?l=&p=2&...
"Diesel Büchli is gespecialiseerd in het analyseren en opsporen van defecten in motorvoertuigen, in het bijzonder op het gebied van brandstofsystemen en motormanagement."
Dit ter info. Voor als je er met de Audi organisatie niet uit komt.
18 jaar
[quote=Peter Wind]Ja ik denk ook persoonlijk dat het een software probleem is. En om nou naar een revisie bedrijf te gaan vind ik ook nog wel wat. En aan de andere kant ik heb nog een jaar garantie, en als je dan anderen er naar laat kijken krijg je daar weer gezeur over. misschien laten ze dan de garantie wel vervallen... Maar toch hartstikke bedankt voor de tip!![/quote]
precies peter, sommigen snappen het nog niet helemaal en willen alles maar reviseren :) zelfs buchli veranderd niks aan deze zaak. overigens een importeur gaan helemaal niet met hun in zee... dit moet binnenshuis blijven.
doorlinken doet mij denken... aan meeliften op een ander zijn sucses.. een eigen gerichte ervaring... daar komt men niet mee op de proppen, en dat blijkt...................
paul,
Nou heb ze toch ff net gebeld, en die meneer zegt gewoon heel eerlijk, ik kan niets voor u betekenen. Vind ik in ieder geval eerlijk! Zeker als het iets softwarematigs is, kunnen zij er ook weinig mee doen. Hij adviseerd, gewoon rustig de importeur afwachten.... Kan dus nog lang duren.... Toch nog bedankt voor de reactie romafol!
18 jaar
Hallo Peter,
Bedankt voor je positive reactie. Jammer genoeg vinden sommige het belangrijker om negatief te doen over een andermans tips dan om zelf met een bruikbare oplossing te komen. Elke auto die niet mooi loopt kan weer gerepareerd worden. Ik heb die kennis niet van mijzelf, maar lees wel de vakbladen waar dit uitgebreid in wordt behandeld. Msschien is een abonnement een idee voor de heer Kelder ;-)
Kijk maar eens op: http://www.amt.nl (klik op magazine en zoek vervolgens naar: "Elektronicadiagnose met GMTO" )
Een directe link naar de pagina met storings info: http://www.amt.nl/web/show/search?id=48388&prefix=&from=&to=&webid=26098&searchid=46319&keyword=Elektronicadiagnose+met+GMTO&default.x=0&default.y=0
En een voorbeeld van een "Golf ie weigerde mooi rond te lopen" (link naar PDF bestand: http://www.amt.nl/web/show/file/id=84832/tonen_archief.html/contentid=2465
Wel een hele andere motor, maar het geeft wel aan dat ook een dealer soms externe hulp nodig heeft...
Het is nu eenmaal de praktijk dat de dealer niet altijd een oplossing heeft. Echter via bijvoorbeeld GMTO kan je vast wel aan een adres komen die je wel kan helpen...
In een van de laatste edities van AMT stond een stuk over een jonge Jeep met een moderne dieselmotor. Slecht starten, slecht lopen, etc. De dealer kon niets vinden en adviseerde een nieuwe motor. GMTO heeft via de electronica een analyse gemaakt en kwam tot de conclusie dat er een storing in de krukassensor zat. Deze is toen vervangen en klaar was de auto.
Ik ben in de Audi A4 fabriek geweest in Neckarsulm en vervolgens bij de fabrikant van de motoronderdelen en electronica voor Audi/ Volkswagen.
Wat ik heb geleerd is dat voor elk probleem een oplossing is. Alleen soms is het net zoeken naar een speld in een hooiberg. Alleen door stapsgewijs alles na te lopen kunnen de specialisten het probleem vinden.
En organisaties zoals GMTO weten waar deze specialisten te vinden zijn... (www.gmto.com)
18 jaar
een auto kan gerepareert worden.....? is hij stuk dan?
QUOTE
''Je kunt niets belachelijk maken wat niet een beetje belachelijk is''
mensen die continu met link's lopen te strooien mede door gebrek aan zelfervaring... alsof men zelf niet had kunnen googlen! naar een antwoordt? vaak vind men op zo'n site ook geen directe antwoordt op de vraag... allemaal veelste commercieel..
vraagstellers doorlinken naar een bepaalde site is ook niet de opzet van deze site... deze site wordt mede instand gehouden door een enorme bijdrage aan informatie door zowel garagehouders, monteur's, alsmede particulieren.. allemaal mensen met een eigen ervaring, overigens zeer waardevol ''daar voegt geen link wat aan toe''
ook gezien de database (zoek program) daarin staat een schat van informatie... waar dan ook veelvuldig gebruik van wordt gemaakt..
remafol....... gezien jij vrij nieuw bent op deze site krijg ik soms het idee dat jij het nog niet helemaal snapt? hoe het hier werkt.. maarjaa.... zal wel aan mij liggen?
paul,
Het is allemaal prachtig hoor Romafol! Al die prachtige links, maar dat blijven natuurlijk wel individuele gevallen, je kunt moeilijk alle auto's die storingen hebben naar GMTO brengen, er zal ook op de normale werkvloer iets opgelost moeten worden. Wat wil je eigenlijk aantonen met al die links? Het doet me trouwens denken aan iemand. Zou het werkelijk de auteur van dienst kunnen zijn denk je? Al die gevallen die door bv GMTO worden behandeld zijn toch maar een topje van de ijsberg?
Sytze
[quote=paulkelder]aansluiten in de rij peter. er zijn veel van dit soort klachten men heeft daar zo geen oplossing voor.. behalve in sommige gevallen een update.. zo ken ik een man met een splinternieuwe passat slechts 20.000dkm... de importeur kan hem niet helpen.... men heeft alles al geprobeert maar krijgen de auto niet naar behoren.
paul,[/quote]
Ja Systze,
hier heb je wat aan als eigenaar van de Audi A4...
In de opmerking van meneer Kelder (want een tip of oplossing kun je het niet noemen) staat dat er geen oplossing is, behalve soms een update. De eigenaar heeft al aangegeven dat men dit geprobeerd heeft.
In de hele quote staat niets wat bijdraagd aan een mogelijke oplossing.
Duidelijk is dat de dealer er niet uitkomt. In die gevallen kan een externe organisatie hulp bieden. Alleen sommige mensen zijn de koppig om hulp in te roepen van anderen.
Lees goed de info van meneer Wind en geef dan een duidelijk advies in plaats van te melden dat hij de enige niet is.
Wat heb je eraan als je fiets gestolen is, dat iemand verteld dat je de enige niet bent? Niets ! Je wil je fiets terug...
Vermelden jullie nu eens duidelijk wat de heer Wind zou moeten doen om de motor weer goed te krijgen.
"Ze hebben bij de dealer al van alles geprobeerd, zoals nieuwe software, motorsteunen uitgelezen, vliegwiel vervangen (ook vanwege een defecte drukgroep, ze hadden de boel toch los) Bepaalde waarden uitgelezen, (vraag me niet wat??!!) maar die zaten ruim binnen de toelaten grenzen. Heb inmiddels de importeur een brief geschreven, kreeg wel een brief terug dat ik klachtnummer zoveel had. Maar dit is inmmiddels al weer 3 weken terug. Was gister nog ff bij mijn dealer en die hadden nog helemaal niks gehoord van PON... Dus lekkere vlotte service.... Wie weet hier een oplossing voor en wie heeft misschien de zelfde problemen onder ogen gehad??? Alvast bedankt!!"
18 jaar
Met alle respect romafol, maar een auto die nog volop in de garantie zit op eigen initiatief naar een dieselspecialist brengen lijkt me niet slim.
Je krijgt geheid problemen met de dealer i.v.m. de garantie.
En als het een software probleem is kunnen ze daar ook niks voor je doen, hun kunnen echt geen software herschrijven, ze maken ook gebruik van de info die hun ter beschikking hebben.
En dealers brengen echt geen autos die volop in de garantie zitten naar een dieselspecialist, want waar moeten hun die kosten verhalen?.
Ik zou het vreemd vinden als een dealer tot deze stap over zou gaan, terwijl de dealer altijd over de laatste info beschikt.
En met dit soort problemen is het niet effe een dagje bij de garage staan en dan is het opgelost en software waar een fout inzit kunnen hun ook niet effe oplossen.
Helaas is het dan wachten op de nieuwe software en dat kan wel effe duren.
Het is niet anders.
18 jaar
Wat heb je eraan als je fiets gestolen is, dat iemand verteld dat je de enige niet bent? Niets ! Je wil je fiets terug...
quote
remafol, je geeft een goed voorbeeld, indien jij je fiets terug wilt, dan zal hij eerst gevonden moeten worden ''toch'' ? dit geldt ook voor dit probleem, men heeft nog steeds geen goede software voor handen, dat blijkt ook, men blijft updaten.. het is een kwestie van afwachten.
Romafol, Vreemde naam, waar staat ie voor? Of is het een synoniem? Vertel eens........
paul,
Romafol, da's een soort Haarlemmer wonderolie, maar dan uit ****stede.....
18 jaar
Captafol werd veel gebruikt door de bollentelers, Romafol heeft een italiaanse achtergrond en kenmerkt zich door weerbarstige italiaanse etiketjes die niet te lezen zijn danwel altijd loslaten, openingen in de verpakking die veel te groot zijn zodat er naast het goedje OOK nog een dosis goedbedoelde onzin naar buiten komt en last but not least:
mensen worden er "link" van en beginnen een bepaalde voorkeur voor "linken" te krijgen....
18 jaar
Romafol is echter slecht te combineren met andere merken.
Indien dit toch wordt gedaan, krijg je hele rare verschijningen.
Bijvoorbeeld: Plaats Romafol in een Chevrolet en wat zie je dan? Een auto met een tijger in de tank en met een ezel achter het stuur...........
18 jaar
En net zo goed als er een Kruger-park is, zal er ook wel een Romafol-boot zijn.....
18 jaar
Of een Boten ANDA.............
18 jaar
[quote=Santa]Of een Boten ANDA.............[/quote]
Wel grappig. Je hebt elke keer meer dan 5 minuten nodig om na te denken over de volgende regel...
Misschien te lang in de kou gestaan bij de rendieren..."Santa Claus..."
18 jaar
Nee Romafol. Dat zie JIJ verkeerd. Ik kan namelijk niet elke keer het geduld opbrengen om langer te wachten op een reactie van jou!
Tussen jouw reacties zit wel wat meer tijd dan 5 minuten en bevat over het algemeen meer "links" dan "tricks"....
En je hebt gelijk voor wat die rendieren betreft. Die tref je alleen aan in koude gebieden en NIET in de woestijn.
Heel scherp opgemerkt, Romafol..................
18 jaar
Tjonge jonge, wat en leerzaam "onderonsje" , ik dacht dat aan de probleemsteller inmiddels wel duidelijk is gemaakt (en heeft dat ook begrepen) wat hij moet doen, wachten.........................................................
idd zit er vaak een zgn bug in de software (ook meestal onschuldig), echter het lijkt mij nogal vreemd dat Audi dit bug probleem niet in de ontwikkelfase heeft ontdekt.
Mijn persoonlijke mening is dat er wellicht een signaal binnen komt wat door de tijd veranderd of anders wordt geinterpreteerd door de software.
De hr.Wind heeft ook aangegeven dat het probleem is verergert, dus ik denk dat wanneer de software niet in orde is dit probleem toch een bepaalde constante in de tijd zou moeten hebben of zie ik het fout?
Thieu
18 jaar
het probleem dat het erger lijkt te worden, dat wordt meestal zo ervaren... indien je weet dat de motor al niet naar behoren draait ga je er destemeer opletten... ze maar, een gevoels kwestie.
paul,
Idd Thieu Maas, het wordt erger. Maar dat komt natuurlijk ook omdat de auto wat "losser" wordt. Alles is natuurlijk nu goed op elkaar ingedraaid, en er zullen ongetwijfeld wat grotere marges zitten in de motor, wat het probleem verergerd. Heb er inmiddels 80.000 km op de teller staan en hij gaat voor mijn gevoel wat vaker en meer inhouden. Maar het zou idd ook best kunnen dat het een gevoelskwestie is. Toch kan het mij niet altijd van de indruk onttrekken dat het misschien ook iets mechanisch is?? Maar ja, wat dan?? Want alles wat met mijn probleem te maken kan hebben is nagekeken! Toch?? Maar ja zo zie je maar, inmiddels ben ik een dik jaar verder en nog steeds geen duidelijkheid en al helemaal geen oplossing... Heb gister al bij Lexus gekeken voor een waardige vervanger voor mijn Audi.... (wordt er een beetje verdrietig van...... snif snif...)
18 jaar
Lexus=tanken en rijden en geen gezeur.
Misschien minder spannend,maar ook minder ergernis.
Het blijft me elke keer weer verbazen dat de europese merken zoveel problemen vertonen, maar ja het uiterlijk wil ook wat, dus nemen de mensen de problemen op de koop toe.
Audi is nou eenmaal een statusmerk met dito onderhoudskosten.
Weer een verloren klant van toch een fijne auto mits tie goed loopt.
18 jaar
Nou heb gister een lexus uit de IS serie "aan gepast" maar hij past niet... Is dus nog niet bedoelt voor europeanen van 1.93... Jammer. Blijf nog steeds verliefd op de audi.. ondanks alles..
18 jaar
Laat je dealer,ondanks dat de waarden goed zijn,4 nieuwe pompverstuivers monteren.(verwacht niet dat hij helemaal strak gaat lopen want iets schokkerig lopen ze allemaal wel een beetje.)
Heb ik al een keer gevraagd, maar daar willen ze nog niet echt aan. Schijnt nogal een probleem te zijn als je onderdelen claimt onder garantie die achteraf niet stuk zijn... Snap ook niet dat PON maar niks van zich laat horen. Misschien ga ik het proberen in Duitsland, woon toch vlak bij de grens. Weet iemand hoe dat zit met de garantie??
18 jaar
[quote=erik2819]Laat je dealer,ondanks dat de waarden goed zijn,4 nieuwe pompverstuivers monteren.(verwacht niet dat hij helemaal strak gaat lopen want iets schokkerig lopen ze allemaal wel een beetje.)[/quote]
zomaar 4 nieuwe pompverstuivers monteren, wat maak jij me nou, weet jij wel wat dat kost..? kost maar 1750,-valt mee he erik...... je durft nogal een gok te wagen!
erik... ken jij een tandarts die zomaar op de gok 4 kiezen trekt...? terwijl er op de foto's geen ontstekingen waren te zien.
laat ik één ding goed duidelijk stellen..... een frisse pompverstuiver diesel draait absoluut niet schokkerig van aard..
paul,
Ze gaan idd niet zomaar wat vervangen wat niet kapot is.
En dit blok loopt als tie goed is,helemaal niet schokkerig, ik vind hem juist erg soepel lopen.
Althans dat is mijn ervaring.
18 jaar
Laat je dealer voor de reparatie een garantieaanvraag doen,dan staan ze achteraf niet voor een verrassing.Normaal mag je ze niet per set vervangen maar alleen degene die defect is of een storing aangeeft.Maar dat is in dit geval moeilijk of niet te achterhalen.Ik heb een soortgelijke klacht meegemaakt met een a3 2.0 TDI.Groeten Erik.
jongens jongens.. wat een zwartmakerij weer heen en weer. Het is overigens helemaal geen bijzonderheid meer dat een importeur zich tot lokale specialisten wendt voor bepaalde klussen. Buchli is er inderdaad 1 van, maar de grootste en meest bekende is denk ik wel Autrans die voor veel merken het garantiewerk afhandelt.
Evengoed om aan te sluiten bij de vraagsteller; geduld is goed maar wees niet bang om druk op de ketel te zetten bij de dealer/importeur. Wat het verhaal ook is, jij zit met een produkt dat niet naar behoren werkt en dat is gek genoeg niet jouw probleem, maar dat van hen!
(benieuwd wat dit aan reakties oplevert)
[quote=Alex218]jongens jongens.. wat een zwartmakerij weer heen en weer. Het is overigens helemaal geen bijzonderheid meer dat een importeur zich tot lokale specialisten wendt voor bepaalde klussen. Buchli is er inderdaad 1 van, maar de grootste en meest bekende is denk ik wel Autrans die voor veel merken het garantiewerk afhandelt.
Evengoed om aan te sluiten bij de vraagsteller; geduld is goed maar wees niet bang om druk op de ketel te zetten bij de dealer/importeur. Wat het verhaal ook is, jij zit met een produkt dat niet naar behoren werkt en dat is gek genoeg niet jouw probleem, maar dat van hen!
(benieuwd wat dit aan reakties oplevert)[/quote]
allemaal leuk en wel, buchli repareert maar schijft geen software.. overigens we praten hier niet over een individueel maar een structueel probleem... voorlopig veranderd daar niemand wat aan.
paul,
Ha die Paul.. .ik verwachtte je al.. :-) Of het in dit geval gaat helpen geen idee. Je hebt gelijk dat zij zich voornamelijk (of uitsluitend) met de mechanische kant van de zaken bezighouden. Toch kan dat soms ook een software probleem oplossen, maar in dit geval waarschijnlijk niet.
Eerst moet men maar eens vaststellen bij welk onderdeel het misloopt..pas dan kan je in oplossingen gaan denken.
Maar het is toch bezopen dat ik dan zelf er achter aan moet, en "specialisten" moet benaderen omdat mijn auto niet naar behoren functioneerd!! En ik heb nog nooit wat gehoord van de Importeur.... Ik ben bang dat ik het niet meer mee ga maken dat deze auto goed gaat lopen. En waar ik dan ook nog een beetje mee zit, dan ruil je deze auto in en dan zit iemand anders met de problemen... Kun je toch eigenlijk niet maken??!! Vind het knap waardeloos..
18 jaar
Peter; het is inderdaad een kwestie van je gelijk "halen". Maar op een bepaald moment kom je in de hoek waarbij juristen het zo draaien dat het een 'produkteigenschap' wordt en dan heb je weinig meer in te brengen. Vervelende is dat zo'n importeur zelf ook niet zomaar alles kan doen.Ze staan in dezelfde verhouding met de fabrikant als de dealer staat met de importeur.
Op een bepaald moment wordt het gewoon moeilijk om vast te stellen waar het probleem zit. Misschien is het wijsheid om te zorgen dat de auto (liefst met jou erbij) eens bij de importeur terechtkomt om zo vast te stellen dat er een probleem is, of dat de technische buitendienster van Pon met de auto rijdt ter beoordeling. Je zal een punt moeten hebben waarbij iedereen vindt dat er een probleem is; pas dan kan je je beroepen op garantie en functioneren naar behoren.
Punt is; hoe zwaar til je eraan en hoeveel moeite wil je doen om het opgelost te krijgen. en dan is opgelost misschien al (te) hoog gegrepen.
Ik kan je alleen maar succes wensen
Nou precies Alex, maar ik heb helemaal geen zin meer om er nog meer energie in te steken. Vind het gewoon super frustrerend dat je zo weinig respons krijgt van PON. Maar misschien komt dat nog.... Maar ik blijf erbij, dat ik dit niet vind horen bij een auto van deze klasse!!
18 jaar
Peter,
waar je woont weet ik niet maar ik ga binnenkort bij een VW Audi dealer aan de slag (zeer waarschijnlijk) aan de werkplaatskant. Ik zal eens wat gaan overleggen als ik daar voet aan de grond heb.
Ha die Alex! Nou ik woon in Drenthe, maar dat maakt niet uit. Stel dat jij na enige navraag er misschien achter kan komen van hoe of wat, en misschien zelfs iets zou kunnen proberen wat nog niet gedaan is, dan sta ik overal voor open!! En dat is mijn zo'n ritje wel waard!!
18 jaar
de wereld op z'n kop.......?
geen enkele dealer kan momenteel iets betekenen, de oplossing moet komen vanaf importeur.
een ritje door het sprookjesbos is misschien wel ''de'' oplossing........
sorry peter.... maar probeer een mens het probleem maar eens aan z'n verstand te brengen?
paul,
of ik erachter kom weet ik niet, maar vragen kan nooit kwaad. Intussen lekker verliefd blijven op de auto!! :-)
Enneh Paul; "de oplossing MOET komen van de importeur"? Je weet toch dat alle oplossingen vanuit de fabriek of vanuit de dealer komen? Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat een importeur zelf een oplossing verzon op een technisch probleem. Ik begrijp overigens wel wat je bedoelt en dat is ook wel zo
De importeur krijgt weer bericht van de fabrikant, de importeur stuurt het weer door naar de dealer en de dealer past het weer toe in de auto met het probleem.
En zo is het kringetje weer rond.
Het is en blijft toch even afwachten.
18 jaar
Ik heb deze week gelezen dat er weer nieuwe software voor 2 liter tdi is, en
er een probleem met de EGR klep kan zijn.
18 jaar
[quote=Riesjaar]Ik heb deze week gelezen dat er weer nieuwe software voor 2 liter tdi is, en
er een probleem met de EGR klep kan zijn.[/quote]
men is continu aan het updaten... dat is op zich geen nieuws.
paul,
Nou ik ga van de week wel ff bij mijn dealer langs, baat het niet dan schaadt het niet.... Heb trouwens nog niks gehoord van PON... Dat is echt een hele vlotte organisatie....
18 jaar
@Peter; newsflash!!!
Je dealer heeft als het goed is afgelopen week een bulletin gekregen met een nieuwe software update waardoor stotteren en onregelmatig lopen verholpen zou moeten worden. Dit zou voor jouw type auto en motor moeten gelden. Het is niet alleen een software-update, maar betreft ook een aantal te bestellen onderdelen!
Je mag ook ff contact met mij opnemen via de e-mail link; dan kunnen we proberen af te stemmen of je onder de geselecteerde groep valt voor de update en indien nodig op mijn lokatie het werk uitvoeren. Is dus wel in Alphen aan den Rijn dus die beslissing laat ik aan jou over.
Tot zover!!
Peter, ik weet niet waar jij ergens woont, anders zou ik zeggen neem eens contact op met een audi dealer in Duitsland, ik heb zeer goede ervaringen daarmee, in Nederland zul je mij niet meer zien bij een dealer, na de nodige problemen enz die er heb gehad. Is maar een tip, maar omdat PON je ook al laat wachten wilde ik je dat toch even zeggen.
Nou mannen ben vorige week gebeld door PON..... Ja ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!! Aardige vent trouwens, maar had eigenlijk (als je tussen de regels door luisterde) weinig vertrouwen in de TDI motoren. hij adviseerde om volgende keer maar weer een 1.9 te bestellen, maar ook dat was geen garantie dat het goed zo gaan.... Je gaat toch niet terug naar een lichtere motor???!!! Vroeg hoe het zat met de 2.7, zelfde verhaal... Maar volgende week ga ik naar mijn dealer om de nieuwe software te installeren. He Alex wat voor soort onderdelen dan??
17 jaar
afgezien van de motoren.... voor 2 weken geleden werd mijn nieuwe caddy afgeleverd, en jawel!! ik miste meteen al een handvol onderdelen...... uiteindelijk wel gekregen, maar moest er wel weer achteraan.
paul,
Werd met dt???
Nou ik heb de nieuwe software er op!! En idd hij loopt rustiger, hij start beter, en hij rookt veel minder met optrekken. Hij loopt nog steeds licht onrustig bij stationairloop, maar laat ik eerst die 500 km afwachten tot de software volledig is "ingedraaid". Ook heb ik de auto nog geen enkele keer op inhouden kunnen betrappen. Dus ik wacht maar in spanning af.... Maar hij blijft dus nog steeds onrustig lopen bij stationair draaien, is trouwens wel beter geworden dan het was. Ik houd jullie op de hoogte.
17 jaar
maar laat ik eerst die 500 km afwachten tot de software volledig is "ingedraaid".
quote
wacht maar geduldig af..... men zegt wel eens ''tot je een ons weegt'' dit bovenstaande geloof je toch niet he PETER..?
paul,
Paultje Paultje toch.... Wat ben je nu toch weer negatief!! Ben al lang blij dat het allemaal iets beter loopt, en ja idd ik wacht rustig die 500 km af.... En je zult gelijk hebben, maar toch is er iets in die software wat alles kan bepalen. En misschien moet ze straks nog iets "fine tunen", maar dat zie ik dan wel. Heb inmiddels er al weer dik 100 km mee gereden, en toch rijdt hij echt beter!
17 jaar
[quote=Peter Wind]Paultje Paultje toch.... Wat ben je nu toch weer negatief!! Ben al lang blij dat het allemaal iets beter loopt, en ja idd ik wacht rustig die 500 km af.... En je zult gelijk hebben, maar toch is er iets in die software wat alles kan bepalen. En misschien moet ze straks nog iets "fine tunen", maar dat zie ik dan wel. Heb inmiddels er al weer dik 100 km mee gereden, en toch rijdt hij echt beter![/quote]
deze hele zaak kan ik niet echt positief noemen... (stilzwijgend) afwachten heeft geen enkele zin. dit type motor van nieuwe software is voorzien, is in dit geval een zoethoudertje. na het installeren van nieuwe software hoort het NIET BETER maar goed te zijn, gewoon zoals het moet zijn. het is dus niet zo dat software eerst in moet draaien, dat is een broodje aap verhaal. en hoezo peter, IK BEN AL LANG BLIJ.....?? indien ik zo'n auto koop heb ik daarbij een verwachting patroon, ik kan niet echt zeggen dat deze auto daaraan voldoet..? '' vind jij jezelf niet een beetje te mild'' het wordt eens tijd dat je spijkers met koppen gaat slaan, bijvoorbeeld..... laat de dealer of pon de auto maar terug nemen, dat lijkt mij een heel strak plan.
paul,
Software wat moet "indraaien" is voor mij een nieuw fenomeen maar wie weet werkt het...
DIT soort ellende is dus de reden voor mij om NOOIT een nieuwe auto te kopen van de eerste serie danwel met een motor die vrij nieuw is. Kinderziekten is het woord wat hiervoor gebruikt wordt.
Klinkt als mosterd na de maaltijd en dat is het ook.
Alles wat NIEUW is, is niet altijd per definitie net zo goed danwel zelfs beter.........
Niet tevreden over de auto en het probleem kan NIET opgelost worden? Terug met dat ding en koop ontbinden.
Hoe langer je ermee door blijft tuffen, hoe moeilijker dit wordt en des te meer moet je straks bijleggen.....
Maar je kunt natuurlijk ook positief ingesteld zijn en gewoon afwachten!
17 jaar
Het probleem is vaak ook subjectief.
De garage vind de auto goed , maar de klant niet.
Dan kan je wel willen dat de garage de auto terug neemt of importeur.
Maar die gaan dat niet doen, of ze zijn nog met probleem bezig of er komt nieuwe software of ze vinden het helemaal geen probleem!.
En zo houden ze de klant aan het lijntje.
En wat de ene klant een bloed irritante kwaal vind valt een ander niet op.
Ze weten best dat er problemen mee zijn, alleen jij bent altijd de eerste met deze klacht.
Dus wachten de meeste mensen gelaten af.
En als een dealer zegt, we wachten op software, wat moet je dan als klant?.
Die dealer kan ook geen ijzer met handen breken.
Maar dit zou voor mij geen reden zijn om geen nieuwe auto te kopen.
Het valt me wel op dat deze problemen wel veel voorkomen bij europese autos.
Gedoe met software en allerhande elektronische problemen.
Dat is ook de reden dat ik niet meer europees rijd.
Ik was daar helemaal klaar mee.
Er was altijd wel iets niet goed, en dat werd nooit naar tevredenheid opgelost.
Of het was een produkteigenschap waar je maar mee moest leren leven.
En ik ben bang dat dat bij die audi ook het geval zal zijn.
Het zal nog wel wat verbeteren, maar het zal geen top worden.
Of ze doen een inruil voorstel, omdat de nieuwe serie dit probleem niet meer heeft.
Wat de meeste dus ook doen, want ze zijn vaak toch erg merktrouw.
Daardoor is er bij de volume merken ook een bepaalde arrogantie, het verkoopt toch wel, koop jij hem niet koopt een ander de auto wel meneer.
17 jaar
Primera, ik stelde ook niet dat ik geen nieuwe auto zou kopen, maar dat ik nooit een nieuwe auto van DE EERSTE SERIE koop, juist om DIT soort ellende te voorkomen.
Consumenten zijn veel te bang om in de pen te klimmen en hoe langer het duurt, des te zwakker wordt hun positie.
Je koopt een auto en die moet aan bepaalde verwachtingen voldoen, simpel.
Allemaal geregeld bij wet.
Kan de dealer het probleem niet oplossen, dan neemt hij de auto maar weer terug. Heel simpel, echt. Dat hij dit niet WIL, snap ik. Maar de dealers WIL is GEEN wet! Heel gewoon comsumentenrecht.
Vreemd dat mensen in het algemeen WEL zeuren over de hoogte van brandstofprijzen, belastingen en bekeuringen maar dan vervolgens na aanschaf van een auto van zo'n aanzienlijk bedrag ineens heel lijdzaam en gedwee worden......
Stap maar naar je rechtsbijstandsverzekering of rechter en knok maar eens voor je centen! Helemaal niks mis mee. Maar omdat het gros van de mensen dit niet aandurft kunnen fabrikanten (en dus uiteindelijk dealers) produkten op de markt zetten die kwalitatief nog niet zijn uitgerijpt.
Onder de fabrikanten is de race om nieuwe modellen uit te brengen kennelijk belangrijker dan de kwaliteit van datzelfde produkt.
Dit is ZEER ZEKER een enorme nare vorm van arrogantie, helemaal mee eens!
En laten we nou eerlijk zijn: als consument heb je NIKS met de importeur te maken maar ALLES met de dealer.
Dat een dealer de consument graag doorverwijst naar de importeur is slechts "van het kastje naar de muur" techniek. Er is een koopovereenkomst gesloten tussen dealer en consument. Voor zo'n overeenkomst gelden wettelijke spelregels en die zijn duidelijk. Uiteindelijk bepaalt een RECHTER wat de uitkomst is, NIET de dealer!
En indien men dit niet aandurft..... Ja, lijdzaam afwachten of de dealer in staat is om het door jouw duurbetaalde produkt uiteindelijk aan je verwachtingspatroon te laten voldoen valt je dan ten deel....
En het verwachtingspatroon van een hele dure nieuwe auto is heel duidelijk: die hoort normaal te functioneren ZONDER structurele kwalen zoals stotteren en inhouden. Het feit dat deze problemen dus NIET opgelost kunnen worden geeft dus duidelijk aan dat het produkt NIET VOLDOET en dat is een grond om de koopovereenkomst te ontbinden.
Wie durft het eens aan..?? Lijdzame wachtenden zijn er al genoeg..!!
17 jaar
Dat is het ook vaak, de mensen hebben geen zin in die rompslomp en pakken hun verlies.
Wat mij dan het meeste verbaast is dat ze zo bij dezelfde dealer de auto inruilen en een nieuwe kopen van hetzelfde merk.
eerst een hoop gezeur met die dealer en er vervolgens een nieuwe auto kopen, dan word je als dealer ook wel arrogant.
Want de mensen kopen toch wel.
Bij mij is het simpel, slechte ervaringen met een merk of een service organisatie, dan kom ik er nooit meer.
Wat is dat toch, die merkentrouw.
In mijn omgeving zie ik het ook, niks als ellende met een bepaald auto type, maar toch weer hetzelfde merk terug kopen.
En alles begint weer van voren af aan.
17 jaar
Vreemde vorm van S.M. ....??
17 jaar
Je haalt me de woorden uit de mond, Santa.
Het zal wel met bepaalde rijkwaliteiten te maken hebben, of bang om de eigen dealer te passeren waar men al jaren komt.
De bekende vertrouwensband en angst voor het onbekende, of een merk kopen wat misschien niet helemaal naar je zin is.
Vaak durven de mensen door dit soort redenen het niet hoog op te spelen en kwaliteit te eisen, of gewoon een produkt wat moet doen waar het voor gemaakt is.
De dealer weet toch dat ze wel weer wat anders kopen bij hun.
17 jaar
Je slaat de spijker helemaal op zijn kop, Primera............
17 jaar
Maar goed, het neemt niet weg dat degene die de topic gestart heeft een produkt heeft gekocht wat niet voldoet.
En het zegt genoeg dat tie het probleem hier aan ons forumleden voorlegt, want als het naar tevredenheid was opgelost had tie hier niet gestaan.
En ook deze koper heeft nu wel een auto die wat beter loopt, maar is nog steeds niet top.
Kortom, hij heeft zijn verwachtingen al naar beneden bij gesteld, anders vinden ze hem misschien wel een zeur, of daar is tie maar weer met die auto.
Pon rekent er al op dat tie hier na weer een audi koopt, want die zegt:bestel hierna maar een 1.9.
Hoezo arrogant, ik bedoel maar.
We hebben het over een zakje knikkers.
17 jaar
Daarom maar eens druk op de ketel...eehhh, dealer zetten. Schriftelijk uiteraard. Maar ik neem aan dat de auteur dat vanaf het begin al heeft gedaan.....????
De dealer gewoon duidelijk maken wat de spelregels zijn bij een koopovereenkomst en wat de verplichtingen van BEIDE partijen zijn bij zo'n overeenkomst...
17 jaar
Klant heeft Golf 4 (2002) waarvan 3 deuren niet meer open willen(dood).
Tankklep en achterklep nog wel elektronisch van slot
Zelf uitgelezen (geen fouten)
Nou ja binnen verlichting onlogisch (klant had zelf zijn lampje verv.)
Gaat naar Dealer (ook geen fouten)
Crash gesimuleerd, nog niet open (ben je lekker mee als je er snel uit wilt dacht ik)
Dealer die zegt vermoedelijk CV controller.
Nieuwe CV gemonteerd,uitlezen contactslot S (of D?) contact defect.
En de deuren werkten nog niet, en na het wissen geen fouten meer.
Mmm zeg ikIs deze CV controller slimmer als de oude, want deze zag wel een fout
Het bleken uiteindelijk 3 door gebrande deursloten te zijn.
Zelfde klant koopt 1 maand later een Audi met PD diesel 50000km, met garantie,omdat de Golf af en toe vreemde kuren begon te krijgen en hij zeiIk had geen vertrouwen meer in deze auto.
2 weken later kom hij bij mij met zijn net aangeschafte Audi ,zou jij eens willen rijden met de auto, hij trilt en schud smorgens en ze kunnen het niet vinden en er schijnt ook al een monteur van PON naar gekeken te hebben.
4 Verstuivers hebben ze gecontroleerd en of vervangen.
En een software update.
En verschillende andere mogelijkheden onderzocht.
Tijdens mijn (gratis)proefrit deed de storing zich helaas niet voor want de auto was warm (maar ik sluit een trillende koppeling niet uit)
Ook vond ik de auto niet goed klinken (alsof hij 300000 km op de teller had).
Onder de motorkap vroeg hij wat dat voor stekkers waren.
Dat zijn uw elektronische motorrubbers.
Ik heb zelf verder niets gedaan ivm zijn Garantie en er nog niet weer van gehoord.
Maar als de garantie eraf is mag hij langs komen.
Ik adviseer mijn klanten nog steeds Vw of Audi want bij andere merken is het soms nog veel
extremer.
Vraagje.
Wat kosten 4 PD verstuivers ?(liefst in guldens).
Oiram
PD... verstuivers (bosch) kosten 900,- gld per stuk.
paul,
Rare vraag: Waarom in guldens....??
17 jaar
Heb alles op papier gezet en de importeur aangeschreven, en die hebben dus ook gebeld zoals ik al eerder vermeld had. Mijn dealer heeft gister en vandaag gebeld van hoe het ging. Ze willen graag op de hoogte blijven van hoe het met de auto gaat, zij willen ook graag dat er een oplossing komt.
17 jaar
Iedereeeeeen wil graag dat er een oplossing komt......
Maar NIEMAND wil hiervoor gaan betalen.........
Gewoon een redelijke termijn (bijv. 6 weken) stellen waarbinnen de auto nu herstelt moet gaan worden waarbij het probleem weg is. Lukt dit niet, dan de koop maar ongedaan laten maken.
Geloof me, dealers weten ECHT wel hoe die spelregels zijn.......
Ze gaan jou echter NIET op ideeen brengen!
17 jaar
Maar ik heb deze auto al anderhalf jaar, en heeft inmiddels 86000 km gelopen. Dus dan zal er zo iets moeten komen als een hogere inruil, ben ik al mee bezig geweest en dat wil niet zo lukken....
17 jaar
Daarom schreef ik ook al eerder dan consumenten, vooral met auto's, veeeel te lang wachten met actie te ondernemen en veeeels te meegaand zijn.
Naarmate de consument langer wacht met druk op de ketel te zetten, neemt de "voorsprong" van de dealer toe en wordt het steeds moeilijker om van die auto af te komen.
Waar dit altijd in resulteert??
De consument baalt, gaat om zich heen kijken en koopt wat anders en neemt op de koop toe dat hij weer flink in de buidel moet tasten......
It's the same old story, again and again and again.......
17 jaar
Santa vraagt"Waarom in guldens....??"
In guldens besef ik toch iets meer wat iets kost.
Dat is dan fl 3600.00 voor 4 verstuivertjes.
Als 1 lampje van de snelheidsmeter defect is bij sommige autos, kost dat de klant
een compleet nieuw instrumenten paneel(lampjes kan je niet meer los vervangen)
Ik vraag maar niet wat dat onderdeel kost.
Ik heb er alle belang bij dat autoreparaties nog enigszins betaalbaar blijven,maar met zulke domme constructies word dat haast onmogelijk.
Ze kunnen in de showroom naast de milieu bordjes beter ook maar zetten wat de onderdelen
van een bepaald type kosten (kan de klant zelf beslissen of hij hem nog wil)
Oiram
Ja, Mario, hetzelfde geldt bijvoorbeeld bij het vervangen van lampjes voor de koplampen.
Bij mijn auto's red ik dat nog steeds op.
Ik ken echter genoeg voorbeelden waarbij complete bumpers verwijderd moeten worden....
Pffffffffffffff...........
Ben het helemaal met je eens!
17 jaar
Over het "indraaien"van de software zit wel een kern van waarheid.Als een motoregelapp. of automaatregelapp. is geflasht is hij meestal al zijn leerwaarden weer kwijt.Een van deze leerwaarden is bv de aanpassing van de inspuithoeveelheid per cilinder voor het rustig(er) lopen.Het motorregelapp. past deze waarden niet ineens aan maar in de loop van een bepaald aantal gereden km's.Bij een autmaat moet soms na een update eerst een uitgebreide aanpassingsrit worden uitgevoerd.Gr. Erik.
Okee, maar dan praat je over een BEKEND GEGEVEN!
In dit geval lees ik dat het meer als een hoopvolle suggestie wordt meegegeven....
Ik hoop voor de auteur dat het gaat werken........
17 jaar
Goedenavond mannen!! Nou heb er denk ik ongeveer een 500 km mee gereden nu, en hij loopt als een zonnetje!!!!....................... NOT!!!!!!!! Hij loopt stationair weer net zo broert als voorheen. Toen het er net opstond ( de software ) liep hij beter. Snap er helemaal niks van, als je nu een beetje gas geeft in vrijloop gaat hij bij een 16 a 1700 toeren erg onrustig lopen. ik kwam daar achter toen ik gewoon een beetje aan het proberen was. Het lijkt nu wel dat er een zekere "regelmaat" zit in het onrustige lopen...???? klinkt gek en neem me het maar niet kwalijk, maar ik kan het alleen omschrijven dat hij nu niet rond loopt, maar ovaal.... Ik hoop dat jullie mij een beetje begrijpen van wat ik bedoel... Ik ga volgende week naar mijn dealer en wil nu binnen een redelijke termijn een sluitende oplossing! En dan bedoel ik of inruil, of terugname. Weet ik veel... Wat zou reeel zijn???
17 jaar
stop nou eens met dat gemekker.
er zijn meer auto's met een zelfde probleem,waar de importeur niets aan kan doen op dat moment.
dan kan het voorkomen dat een monteur de oplossing heeft,en dit verder zolaat.
dus bel eens wat dealers om te vragen en vraag dan nar de chef w.p.
misschien heb je mazzzel en vindt je net die monteur
m.v.g.jerry
stop nou eens met dat gemekker.
er zijn meer auto's met een zelfde probleem,waar de importeur niets aan kan doen op dat moment.
dan kan het voorkomen dat een monteur de oplossing heeft,en dit verder zolaat.
dus bel eens wat dealers om te vragen en vraag dan nar de chef w.p.
misschien heb je mazzzel en vindt je net die monteur
m.v.g.jerry
QUOTE
een verademing na alle negatieve berichten! ''roepen vanachter een gordijntje, tja... het is niet verboden''
paul,
dus je koopt een auto die niet aan je verwachtingen voldoet en dat moet je maar accepteren ? Is de verwachting te hoog of is het produkt niet goed (incidenteel of seriematig) ?
Terug ermee en je geld terug, ze hebben genoeg tijd gehad om het voormekaar te maken.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar