close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4-Avant: audi a4 b5 bj 1999 knikkend geluid

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi 110 pk

Mijn audi a4 b5 diesel heeft een knikkend geluid links voor.
Dit gebeurd onder het rijden bij belasting motor in de 1e,2e en 3e versnelling.
Heb je inmiddels snelheid is het weg, ook als je de motor gaat belasten.
Je kunt het geluid opwekken door langzaam in 2e versnelling te rijden en dan kortstsondig gas te geven en los te laten.
Stilstaand in 1e versnelling optrekken en snel gas los laten hoor je het ook.
Het is een metaalachtige tik.

Inmiddels vervangen links voor alle draagarmen.
Rechts voor onderste draagarmen en koppelstuk.
Bout van homokyneet vervangen en vast gezet volgens gegevens.
Schroefveer gecontroleerd op breuk.
Deurschanieren gesmeerd.

Zit zelf nog te denken aan defect toplager op de veerpoot, of het kraken van de veer in veerschotel.

Wie heeft ervaring met dit probleem.

BVD

Geplaatst door

Eugelink (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ja ,je hebt bijna alles gehad maar zitten er geen steentjes tussen veer en schotel. Is het eenmaal een knak of meerdere malen van een aandrijfas. Zoniet alle bouten van het subframe controlen en de reactiestang onder het blok en slaat de uitlaatbocht tegen het subframe. De wagen heeft al de nodige km. afgelegd dus ruimte kan overal aanwezig zijn. Heb je de beschikking over een brug? Draai met een zweedse tang aan de aandrijfas naast de bak met drie wielen geblokkeerd en kijk of je het geluid op kan wekken. Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

Bedankt voor je reactie.

Steentjes inderdaad nog niet gecontroleerd, alhoewel ik hier sterk mijn trijfels heb.
Het is 1 knak bij optrekken en 1 knal bij gas los laten.
Het is niet het knikken van een defect homokyneet, heb zelfs het gevoel dat het bij het nemen van een rotonde het geluid weg is.
Zal alle bouten van subframe even na trekken.
Ik werk op een smeerput.
Ja inderdaad hij heeft 260.000 km gelopen maar loopt voor de rest nog als een zonnetje, geen rammeltje en geen olieverbruik.
Vandaar dat ik baal van deze knik, anders had ik hem al lang een schop gegeven.
Ga zaterdag verder zoeken.

Eugelink 0

14 jaar

Hallo punt,

Sorry voor de late reactie.
Afgelopen zaterdag pas tijd gehad om verder te kijken.
Na alles onder de auto te hebben na getrokken probleem niet verholpen.
Auto op handrem gezet en motor belast, niets onder de auto kunnen vinden,probleem bleef.
Totdat ik linker portier open had staan begon ik te twijfellen of dat het weg was of dat het ik niet meer kon horen door motorlawaai.
Vervolgens een poetslap tot prop gemaakt en tussen de stijl en portier gepropt tussen de schanieren en portier dicht getrokken.
Hierdoor komt portier en schanier onderspanning te staan.
Het knikken was weg.
Lap weg gehaald knik terug.
Vervolgens gesmeerd, helpt niet.
Denk te veel speling op schanier, alhoewel ik het met half open portier optil niet direct kan voelen.
Daarna caravan opgehaald,en als de caravan achter de auto hangt ook geen last.
Portier klemt wel als de caravan achter de auto hangt.
Het lijkt wel of het bovenste schanier is af te stellel,zit een torx boutje.
Weet jij of dat mogelijk is? Ik heb het geprobeerd maar ben bang dat ik hem afbreek als ik door draai.

Groeten Ron

Eugelink 0

14 jaar

Dat boutje houd het pennetje vast. Sterk boutje die draai je niet zomaar stuk.Torx. Bij opel kwam deze kwaal veel voor (spanbus) .Bij VW en Audi komen types zonder en met dat borgboutje voor, dus kijk hoever die pen versleten is of maak hem wat gebogen zodat deze onder spanning staat. succes.

Punt 50
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.