ik beschik over een audi a4 en bij deze kan ik zeggen dat in iedere vitesse bij het optrekken en het halen van een een bepaalde toerental de motor blijft hangen of ni verder door trekt
als ik mij ni vergis in eerste op 3800 toeren ,tweede 3400 ,derde 2800 en vierde 2700 5 2550 toeren
dat hij even trg komt en dan niet meer hoger wilt
je zou kunen zeggen luchtmassameter of turbo maar daarvoor draait hij onder die toeren veel te mooi en te zuiver en blijft hij stabiel in neutraal op 800 toeren draaien
vandaag is hij de garage in ,conclusie dat de injectiepomp of dieselpomp vastloopt en geen prfecte waarde geeft
maar da lijkt mij net zo onmogelijk omdat het altijd op dezelfde toerental is dat hij ni meer vooruit wilt
ik ben mssn geen garagist maar wagens zijn nu eenmaal mijn passie (zeker de mijne)
zij willen de injectiepomp vervangen , dit lijkt mij absurd of ben ik nu zo mis ????
kan je een injectiepomp niet zelf uitkuisen of reviseren ??? of kan er mij iem zeggen dat er mssn een ander probleem kan voordoen dan hetgeen zij zeggen ,ik geloof niet echt in garage praat daarmee
luchtmassa meter en turbo zouden wel reeds uitgelezen geweest zijn
zou het iets kunnen te maken met lmm
reeds eerdere problemen op deze site sprak men van LMM
ik dank u zeer vriendelijk voor uw aandacht en hoop op een spoedig antwoord ,
wagentje is mijn alles :(
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
verwacht niet dat het de LMM is.. deze leverd eerder een 'deuk' in je trekvermogen en soms een slecht lopende wagen op.... wat betreft de turbo.. als die het niet zou doen zou de wagen of helemaal niet meer goed trekken.. en in het ergste geval heel erg gaan roken en evt. op hol slaan (door olie die vanuit de turbokoeling je verbrandingsruimte in gaat).
de brandstofpomp zou dit probleem wel kunnen veroorzaken.. maar dit moet goed te controleren zijn met behulp van een testkast en een proefrit. de waardes moeten dan echt afwijkend zijn aan de voorgeschreven waardes.
dit is dus aan te tonen.
je kan proberen af te spreken dat als dit het probleem niet verhelpt ze de oude pomp weer terug plaatsen. maar zelf reviseren is echt niet te doen.. dit zijn zulke fijne en zeer nauwkeurige stukjes techniek dat 1 vuilje je hele pomp al om zeep kan helpen.
mvg
Beste ,
de garage heeft net mijn injectiepomp uitgelezen en gaf een storende waarde van 174 ,dus degelijk de injectiepomp die vastloopt
ik heb reeds een pomp gevoden voor de prijs van 250 + BTW
en volgende donderdag wordt deze gemonteerd ,ik hou iedereen verder op de hoogte voor mogelijke bijkomende iinfo
thnx by the way
ciao
[quote=blijegeit]verwacht niet dat het de LMM is.. deze leverd eerder een 'deuk' in je trekvermogen en soms een slecht lopende wagen op.... wat betreft de turbo.. als die het niet zou doen zou de wagen of helemaal niet meer goed trekken.. en in het ergste geval heel erg gaan roken en evt. op hol slaan (door olie die vanuit de turbokoeling je verbrandingsruimte in gaat).
de brandstofpomp zou dit probleem wel kunnen veroorzaken.. maar dit moet goed te controleren zijn met behulp van een testkast en een proefrit. de waardes moeten dan echt afwijkend zijn aan de voorgeschreven waardes.
dit is dus aan te tonen.
je kan proberen af te spreken dat als dit het probleem niet verhelpt ze de oude pomp weer terug plaatsen. maar zelf reviseren is echt niet te doen.. dit zijn zulke fijne en zeer nauwkeurige stukjes techniek dat 1 vuilje je hele pomp al om zeep kan helpen.
mvg[/quote]
18 jaar
[quote=FLORRE]Beste ,
de garage heeft net mijn injectiepomp uitgelezen en gaf een storende waarde van 174 ,dus degelijk de injectiepomp die vastloopt
ik heb reeds een pomp gevoden voor de prijs van 250 + BTW
en volgende donderdag wordt deze gemonteerd ,ik hou iedereen verder op de hoogte voor mogelijke bijkomende iinfo
thnx by the way
ciao
[quote=blijegeit]verwacht niet dat het de LMM is.. deze leverd eerder een 'deuk' in je trekvermogen en soms een slecht lopende wagen op.... wat betreft de turbo.. als die het niet zou doen zou de wagen of helemaal niet meer goed trekken.. en in het ergste geval heel erg gaan roken en evt. op hol slaan (door olie die vanuit de turbokoeling je verbrandingsruimte in gaat).
de brandstofpomp zou dit probleem wel kunnen veroorzaken.. maar dit moet goed te controleren zijn met behulp van een testkast en een proefrit. de waardes moeten dan echt afwijkend zijn aan de voorgeschreven waardes.
dit is dus aan te tonen.
je kan proberen af te spreken dat als dit het probleem niet verhelpt ze de oude pomp weer terug plaatsen. maar zelf reviseren is echt niet te doen.. dit zijn zulke fijne en zeer nauwkeurige stukjes techniek dat 1 vuilje je hele pomp al om zeep kan helpen.
mvg[/quote]
[/quote]
geachte
bij deze kan i k u mede delen dat het probleem opgelost is
m. a .w de injectiepomp was om zeep ,gaf de waarde 175 aan en een error over de inspuiting EN ten tweede was de vaccuum pomp of de (als ik mij ni vergis de (N75) of beter genaamd de drukreglaar van de turbo was kapot ,dit heeft namelijk 2 weken in beslag genomen om dit te vinden ;) ik vroeg 1825 milibar en hij gaf maar 1500 , dus bij deze als je dit voorhebt ,kijk dan deze na
Verder hebben ze de drukdarmpjes vervangen en dit voor de kostprijs van 0 ,goei garage ;)
en nu bolt mijn auditje gelijk een treintje , hij is af.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar