Audi A4: vervangen injectiepomp

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 tdi AFB-motor

Ik heb de injectiepomp vervangen wegens een elektronisch probleem.
De tandriem is afgesteld zoals voorgeschreven maar de motor wil niet
aanslaan, het is ook zo dat er brandstof ingespoten wordt want er komt
rook uit de uitlaat.
Waarschijnlijk is dus het inspuitmoment niet juist.
Beschikt iemand over meer informatie?

Vonck

Geplaatst door Vonck (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

komt er bij de verstuivers ruimvoldoende brandstof....?

paul,

Vonck (0) PRO, 17 jaar geleden

Er komt ruim voldoende brandstof bij de verstuivers, ik vermoed dat
de tandriemschijf van de pomp niet korrekt geplaatst is door de
hersteller van de pomp waardoor het inspuitmoment niet korrekt is.

Patrick8504 (0) PRO, 17 jaar geleden

Hans,
Hebben deze week net hetzelfde probleem gehad,na vervanging van de waterpomp (pomp was vastgelopen)wou de motor niet aanslaan maar rookte wel.Krukas juist zetten met merkteken links naast starterkrans (is heel moeilijk te zien).
Nokkenas hebben we juist gezet door nokken van eerste cilinder netjes bovenaan te zetten(nameten met schuifmaat)
Het grootste probleem zat echter in de afstelling vd pomp,hadden eerst de inkeping vd tandriemschijf gelijk gezet met het merkteken vd pomp ...zonder resultaat
Daarna hebben we de inkeping van de tandriemschijf gelijk gezet met de onderste
verdikking vh merkteken vd pomp .
Motor startte direct,draait goed.Misschien bij jou zelfde probleem.succes

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Patrick8504]Hans,
Hebben deze week net hetzelfde probleem gehad,na vervanging van de waterpomp (pomp was vastgelopen)wou de motor niet aanslaan maar rookte wel.Krukas juist zetten met merkteken links naast starterkrans (is heel moeilijk te zien).
Nokkenas hebben we juist gezet door nokken van eerste cilinder netjes bovenaan te zetten(nameten met schuifmaat)
Het grootste probleem zat echter in de afstelling vd pomp,hadden eerst de inkeping vd tandriemschijf gelijk gezet met het merkteken vd pomp ...zonder resultaat
Daarna hebben we de inkeping van de tandriemschijf gelijk gezet met de onderste
verdikking vh merkteken vd pomp .
Motor startte direct,draait goed.Misschien bij jou zelfde probleem.succes[/quote]
waarom de motor niet op tijd zetten zoals het moet....? is slechts 5 min werk.....

paul,

Patrick8504 (0) PRO, 17 jaar geleden

inderdaad,heb je gelijk in paul maar dan moet vw zijn merktekens wel op de juiste plaats zetten!
patrick

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Patrick8504]inderdaad,heb je gelijk in paul maar dan moet vw zijn merktekens wel op de juiste plaats zetten!
patrick[/quote]
dat bedoel ik... dat is 5 min werk.

paul,

Vonck (0) PRO, 17 jaar geleden

Het probleem met de injectiepomp is opgelost, oorzaak: de veer van de spanrol van de tandriem was gebroken (ik heb dit nog nooit meegemaakt...), de tandriem is wel nog niet zo lang geleden vervangen in een andere werkplaats.
Eigenaardig genoeg kon ik de tandriem spannen maar op het ogenblik dat de motor gestart werd ontspande de riem => inspuitmoment
niet meer korrekt en dus een motor die niet wou aanslaan.
In alle geval bedankt voor de tips!

Vonck (0) PRO, 17 jaar geleden

ok

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.