close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A6: Audi A6 3.0 Multitronic Remvacuum en Nokkenasverstelling

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0 V6 Multitronic

Hallo
Heb hier een A6 staan, rammelt met koude start en geeft aan als fout 17930 Cilinderrij 2 nokkenasverstelling onjuiste werking, iemand wel eens gehad?

Nog een probleem, af en toe als je de rem intrapt is het pedaal redelijk hard, sta je een poosje voor stoplicht dan zakt het pedaal wel eens. geeft foutcode 17887 Onderdruksysteem rem, mechanische storing. Wat doe je daar aan?? Er zit een extra elektrische hulpvacuumpomp op, alle slangen zijn wel goed, het is een versie met dubbele rembooster.

Iemand wel eens gehad?

Nog een stomme vraag misschien, wat is cilinderbank 1 en welke is nr 2??

Geplaatst door

albert1977 (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Met dank aan Gerrit Speek.

Fout 17930:
Mogelijke oorzaken:
* Kleppenmechanisme repareren
* Nokkenasverstelling controleren
* Oliedruk in cilinderkop te laag

Fout 17887:
Mogelijke oorzaken:

* Leidingen van/naar het Vacuumpomp Remsysteem defect
* Vacuumpomp Remsysteem defect

Mogelijke oplossingen:

* Check leidingen van/naar het Vacuumpomp Remsysteem
* Check / vervang Vacuumpomp Remsysteem
o Output Test

Volgens EOBD (maar daar voldoet deze nog niet aan) is Bank 1 ALTIJD cylinder 1.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dit al een oud gebruik.

oldford 0
badge

15 jaar

controleer je nokkeastiming maar eens. Deze zal wel van tijd af zijn als gevolg van versleten nokkenaskettingen/gelijders/nokkenasverstellers.
Krukas op bdp zetten en de stand van de nokkenassen contr. Als de nokkenasverstellers heel zijn dan dient de motor uitgebouwd te worden tezamen met de bak. Hierna de bak splitsen van de motor om de distributiekappen aan de achterzijde van de motor te kunnen demonteren.
Als de kettingen versleten zijn alle kettingen/gelijders/tandwielen vervangen.
zeer kostbare grap.....

bank 1 is de kant waar ook de 1e cilinder zit dus aan de rechterzijde van de motor/auto.

succes Ary

Ary 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.