Audi A6 Avant: Audi A6 houd in

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 tdi V6 150PK

Goede avond,

Ik heb sinds een tijdje een audi a6 maar sinds een tijde houd hij in. Dat doet hij eigenlijk alleen als hij koud. Ik zit te denken aan mijn versnelling bak, die klinkt nogal slippend als hij koud is. Maar aangezien ik geen monteur ben, ben ik toch benieuwd wat het nog meer kan zijn.

Laurencep

Geplaatst door Laurencep (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik zou hem als eerste laten uitlezen en kijken of en welke storingen erin staan.
Het kan eigenlijk van alles zijn, van een defecte sesor tot aan versleten nokkenassen of de dieselpomp.
Is het een automaat? En wat bedoel je precies met klinkt slippend? Bij automaten is het zo dat als de motor inhoudt of hapert oid dat de automaatbak daar dan ook op reageert in negatieve vorm.

Laurencep (0), 10 jaar geleden

00575 is een foutcode die hij geeft. De automaat klinkt als een stads bus zeg maar, zeurend.

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Zegt mij eigenlijk nog niks dat stadsbusidee, leg het even wat beter uit.
Maar de storing is in ieder geval:

00575 Inlaatspruitstukdruk (zie www.gerritspeek.nl)

Denk een probleem van de motor waardoor de bak daarop reageert (dus raar gaat schakelen/reageren omdat zoals ik al zei de motor ook vaag aan het doen is), misschien luchtmassameter maar is gissen.

Laurencep (0), 10 jaar geleden

In zijn 1, 2 en 3 slipt hij erg veel. En als ik dan als ik 80 rij de kikdown gebruik schakelt hij terug maar lijkt het ook of hij nog erg slipt en dan pas in de juiste versnelling gaat. Ik maak morgen ochtend wel even een filmpje er van. Maar zou het nodig zijn ok de versnellingsbak door te spoelen etc?

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Dan lijkt het inderdaad wel van de versnellingsbak te komen en ik denk de koppelomvormer als het een gewone automaat is, als het een multitronic is dan waarschijnlijk iets met de lamellenkoppeling denk ik maar dat is toch beetje gissen want het kan ook aan de automaatbak zelf liggen. Probeer de zoekfunctie anders even, is wel vaker over gesproken denk ik.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.