Begin oktober zijn van mijn 3.0tdi motor de verstuivers ( piezo injectoren vervangen) Nadat ik de auto had opgehaald bij een dieselspecialist bleek op de terugweg dat de auto enorm rook naar diesel. De oorzaak, ze hadden geen nieuwe retourringetjes geplaats op de verstuivers voor de retourleidingen. Hiervan bleek een enorm te lekken. Heb ze inmiddels laten vervangen. Inmiddels 500km geen diesellucht meer in de auto tot gisteren. Nu blijkt dat de lekkage weer op retour van de verstuiver aanwezig is, met alle gevolgen van dien. Aangezien het bedrijf waar de verstuivers zijn vervangen aan andere kant van Nederland zich bevindt, graag jullie mening of dit toevallig is of dat er toch een andere oorzaak is. De nieuw geplaatste rubbers zijn origineel van de Audi dealer.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dezelfde verstuiver , banjoboutje te vast en nu gescheurd ?
Nee, dit keer bij verstuiver nr 2. Maar van alle verstuivers/retourleidingen zijn de o-ringen vervangen, dus het is wel los geweest. Hoe bedoel je banjoboutje? Volgens mij kan die maar op een manier vast?
10 jaar
Zal dinsdagavond wederom nieuwe o-ringen plaatsen, zal laten weten of het dan is opgelost.
10 jaar
[quote=mrwortel]Hoe bedoel je banjoboutje? Volgens mij kan die maar op een manier vast?[/quote]
Kan ook te vast waardoor hij scheurt ([i]sommigen denken dat er een olifant aan gaat trekken[/i])
Gr. paul
het klinkt pietluttig, maar om dit soort ellende te voorkomen is de momentsleutel uitgevonden. Ding hoort vooraan te liggen als je gaat monteren.....
Bedankt voor bovenstaande reacties.
Gister geconstateerd dat het in dit geval geen diesel is, maar motorolie. De oorzaak moet volgens mij gezocht worden in de spanelementen waarmee de piezo injectoren mee vastzitten. Uiteraard geeft Audi aan deze te vervangen maar deze zijn dus niet vervangen. Navraag bij diverse bedrijven blijkt dat geen van alle deze spanelementen vervangt. Hebben t opnieuw schoongemaakt en gaan eind vd week kijken of vervanging noodzakelijk is.
Ben altijd voorstander van momentsleutel, deze gebruik ik ALTIJD, maar voor de retour leidingen op de piezo injectoren kun je geen momentsleutel gebruiken deze zijn dmv een klemaansluiting te verwijderen of te monteren.
Inderdaad te strak aandrukken zal scheuring tot gevolg hebben.
10 jaar
Afgelopen zaterdag nieuwe spanelementen gemonteerd.
Lekkage is volledig opgelost. Dus voor diegene die van zijn/haar Audi 3.0tdi de verstuivers laat vervangen, spanelementen mee vervangen. Bij mij gaven ze aan dat t onzin was, dus niet.
Bedankt.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar