Mijn Audi 90 start maar houdt er dan gelijk weer mee op. Krijgt duidelijk geen brandstof.
Nu is mij verteld dat dit door de zogenaamde spinnekop komt (auto heeft 2 jaar stil gestaan).
De vraag is; Wie weet een oplossing voor dit probleem, of kan mij helpen aan (de)montage instructies?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou eerst de aanvoer vanuit de tank controleren tijdens het starten.
Aan de zijkant van de spinnekop zit een aan en afvoer,de aanvoer is meestal herkenbaar aan een pijltje dat de spinekop ingaat en de retour wijst naar buiten.
De aanvoer loshalen,eventueel even een oude doek eromheen houden want er kan druk opstaan,en de slang/leiding in een bakje o.i.d houden en iemand de auto laten starten.
Als er voldoende brandstof uit blijft komen dan is dit in orde,je kunt ook de kwaliteit van de brandstof gelijk even controleren.
Daarna kun je bv 1 injector uit het spruitstuk trekken en ook in een bak houden en weer starten,ook hier moet brandstof uit komen.
Als er niets uitkomt kun je ook de klep van de luchtweger tijdens het starten omhoog houden en dan controleren.(even de dikke rubber buis/slang naast de spinnekop loshalen)
Gr Erik
Op het net staat een schematische voorstelling van dat continu-inspuitsysteem . Maak er studie van want er kunnen zoveel zaken zijn waarom je deze klacht hebt.
Ga niet aan allerlei schroeven draaien om te "proberen" maar zoek eerst naar "valselucht lekkages" .Alle lucht die de motor gebruikt moet langs die weger of vaan en niet daar buitenom . Dat de motor toch een teken van leven geeft komt door die extra verstuiver op het inlaatspruitstuk . Er is dus brandstofdruk .
Rondom de cilinderkop lopen slangen voor de versneldstationaire loop en carterontluchting ...kijk ze zorgvuldig na.
Succes.
Dit probleem is na stilstand meestal heel eenvoudig. hij slaat nu aan op de koude start injector, echter die stopt met inspuiten zodra de startmotor niet meer bekrachtigd is, hij langer dan 10 seconden heeft gespoten of de temperatuur boven de 20 graden is....
hij krijgt dus geen brandstof via de injectors, meestal bij een systeem dat een tijd heeft stilgestaan veroorzaakt door vastgekoekt vuil in de luchtweger. Haal de rubber balg van de spinnekop los en maak de cone en de klep heel voorzichtig schoon. haal de bovenkant van de spinnekop van het luchtfilterhuis af en maak de onderzijde van de cone en klep ook schoon. beweeg de klep in stromingrichting van de motor en controleer of deze soepel door het huis gaat. mag je geen geweld bij toepassen....
tank leeghalen, oude benzine richting milieustraat, 5 liter vers er in met een fles injectiereiniger er bij, starten maar en de motor warm laten draaien. loopt ie goed, nieuw brandstoffilter er op en tank afvullen en rijden maar.
Werkt dit niet, helaas dan zijn de membranen in de spinnekop waarschijnlijk verdroogd en mag je op zoek naar een ander of je kunt hem bij bosch laten reviseren. (aardige kostenpost)
succes er mee, en laat ons weten wat je bereikt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 90 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar