auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi 90: Spinnenkop ke-jetronic

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 vijfcilinder 115 pk

Hallo, ben bezig met een audi 90 vijfcilinder, met een ps motor, waar een ke jetronic systeem op zit.
Alleen vlak na koude start loopt hij even mooi op vijf cilinders, daarna gaat hij stationair op 4 lopen en bij gasgeven ook. Cilinder 3 doet niet mee.
Heb compressie gemeten, injectoren laten reinigen, ruubers vervangen om injectoren, bougie kabels enz. vervangen.
Nu bleek op de spinnenkop bij uitgang naar cil. 3 bijna geen brandstof te komen.
Spinnenkop vervangen door sloop exemplaar dat er fris uitzag, en precies hetzelfde probleem! ook cil. 3
Benzine druk heb ik ook al gemeten en is 7 bar.

Wie kan mij vooruit helpen?

mvgr. Martijn

Geplaatst door

m.priems (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bizar. je zou haast denken dat de leiding zelf half verstopt zit. Met een koude start gaat óók je koudstartventiel mééinspuiten dus dan heb je blijkbaar geen brandstof tekort.
De naald in de spinnekop is heel nauwkeuring en elk vuiligheidje brengt het systeem van slag, dus voorzichtig svp.
Je weet dat met contact aan en je drukt zélf de schuif naar beneden de benzine fors door de leidingen moet spuiten? Gewoon als test. De injectoren staat altijd open en kunnen gewoon niet dicht zoals een L jetronic. Je zou nog injectoren kunnen wisselen?
Zónder het KE gebeuren, dus stekker eraf van de spinnekop moet de auto gewoon blijven lopen, het blijft immers een mechanisch ding.
Benzinedruk is ok, moet minimaal 6 bar zijn.
Is je HC waarde logisch? toch niet een inlaatpakking oid lek?
succes en laat weten svp
gr marcel

marcel7031 0
badge

11 jaar

Dank voor de snelle reactie,
Ik draai de leiding aan de spinnekop los, dus die zit niet dicht. En ijskoud doet hij wel mee. Koudstartventiel heb ik los liggen om dingen uit te sluiten.
als ik de stekker van de elektrische drukregelaar af haal sropt de motor.(kastje dat direct aan de spinnekop zit, twee draden)
Inlaat taject heb ik ook al goed gecontroleerd, dat zou niet voor 1 cilinder uitval zorgen.
Ik weet het nog niet, dus alle ideeen zijn nog welkom.

mvgr. Martijn

m.priems 0
badge

11 jaar

Vandaag even motortemp. sensor gemeten. Zou bij 80 graden300 tot 350 ohm moeten zijn. Deze was echter 650 ohm. Morgen eerst even wisselen en dan nog eens kijken.

m.priems 0
badge

11 jaar

Ook geen resultaat, volgens mij heb ik gewoon twee kapotte spinnekoppen.Al vind ik dit eigenlijk te toevalllig.
Valt alleen niet mee er nog eentje te vinden denk ik.
Als iemand nog sugesties heeft zijn die uiteraard welkom.

Gr Martijn

m.priems 0
badge

11 jaar

Tja het zal wat kosten maar de dealer kan als je een beetje geluk hebt via vw-classicparts.de nog wel nieuwe kunnen leveren.
Ik heb er kort geleden nog één besteld.

Groet

erwinvn 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 90 of stel zelf een nieuwe vraag.