close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi Tt: [Audi TT 1.8T Quattro] Zoemend geluid onder middenconsole

Bouwjaar: 2000

Hi everybody,

ik heb sinds 2 maanden een Audi TT 1.8 Turbo(132kW)Quattro bouwjaar april 2000 in m'n bezit met 82.000 km op de teller.
Na een maand begon ik een geluid op te merken wat onder de middenconsole vandaan komt. Dit geluid hoor je alleen als de auto net onder de 50 km/u rijdt en bij 70 km/u. Het lijkt wel een resonantie geluid. Het is de ene keer sterker te horen dan de andere keer. Het maakt niet uit of je rechtuit rijdt of in een bocht. Het is net of je het achter-differentieel heel hard hoort werken. Een soort WEE-WEE-WEE geluid. Ik hoor het soms midden onder naast me (ter hoogte van de handrem) maar meestal komt het ter hoogte van de achterbank. Ik zeg er meteen even bij dat het geluid niet als van een slecht wiellager klinkt.
Ik ben ermee bij de Audi dealer in Voorschoten geweest, die kon het geluid moeilijk localiseren. Daarvoor moet er langer en rustiger onderzocht worden. Ik vertelde hem van deze forumsite over vage autoproblemen en hij vroeg mij om deze te raadplegen. Dinsdag 1 februari 2005 gaan we verder zoeken.
Graag zou ik van iemand advies krijgen, zodat we wat gerichter kunnen zoeken.

Groeten van Jonne.

Geplaatst door

Jonne5795 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zijn de voor en achter banden van het zelfde merk en type en is de profieldiepte gelijk????

Uit je verhaal lijkt het er namelijk op dat je de haldex koppeling hoort (die de aandrijfkracht tussen de voor en achteras regelt)

audia4 0
badge

19 jaar

hoi,


echt!! stil heb ik zelf de quattro nog nooit gevonden als je er op gaat letten hoor je deze wel degelijk..

moet zeggen het is ook wel een hele fabriek!! :^) die moet mee draaien.

en net als wat harry zegt.. ze zijn er gevoelig wat betreft banden.


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Hoi Jan en Harry,

allereerst bedankt voor jullie reacties op mijn vraag. Ik heb even gekeken onder de TT zitten aan de voorkant Continental SportContact2 225/45 ZR 17 91Y banden aan beide kanten en achter zitten Continental ContiSportContact 225/45 R 17 94V ook beide kanten. Dat zijn dus niet rondom vier dezelfde sloffen. Ze zijn wel (bijna) nieuw en overal is het profiel even diep. Ik heb even naar de vorm van het profiel gekeken maar er is weinig verschil tussen de profielvorm van de voor- en achterbanden.
Als dat zo is wat jullie zeggen, zou het dan ook bijvoorbeeld kunnen dat de Haldex koppeling heel hard moet werken als bijvoorbeeld de wielen niet goed uitgelijnd zijn op de auto?
Ik ga aaanstaande dinsdag 1 feb. het volgende voorstellen bij de dealer:
1.) Eerst ga ik een rondje rijden met de technici.
2.) Dan wil de onderkant van de auto zien (op de brug) en aanwijzen waar het geluid zit.
3.) Dan ga ik vragen om 4 andere (dezelfde) wielen (die de dealer vast wel ergens heeft liggen) te monteren en dan weer een stukkie te rijden. Ik schrijf effe op me eigen wielen waar ze vanaf kwamen.
4.) Is het geluid dan weg of sterk verminderd, dan klopt jullie theorie van wrijvingverschil met het wegdek tussen voor- en achterbanden als gevolg van het (iets) andere profiel.
5.) Dan wil ik als laatste nog proberen wat er gebeurt als ik voor met achter verwissel (de originele sloffen weer). Als dit helpt, dan laat ik de wielen zo zitten.
6.) Als dit niet helpt, dan zal ik ervoor moeten zorgen dat alle vier de banden exact hetzelfde worden.
7.) Jan, Harry en collega's ... als dit ook niet helpt hebben jullie dan nog suggesties?

Nogmaals bedankt. Jonne.

Jonne5795 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.