Hallo, als ik de automaat vanuit P in R of D zet voelt het als of hij niet uit de P stand komt, ik heb het idee dat hij dat doet als hij koud is, als hij ff draait of geduwd word gaat het en daarna is er verder geen probleem. Bij inschakelen D of R gaat toerental iets omhoog en slaat dan met een schok af "alsof de rem er op staat". als hij het goed doet dan schakelt hij verder prima ook "handmatig".
Ik hoor graag van jullie ;-)
Km 280000
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de auto al uitgelezen zowel automaatbak als motormanagement ?
Nee heb ik nog niet gedaan, ik neem volgende week ff mijn laptop mee naar de auto, staat op mijn werk.
10 jaar
Waar lees ik trouwens de bak uit? op de zelfde plek als de auto??
10 jaar
De bak kan je uitlezen met je testkast.
Met wat voor testkast lees je uit.
Advies is om hem met de VagCom uit te lezen
Hoi David vandaag de auto uitgelezen en op de foto staat de foutmelding ik heb er ook een motor code bij gezet omdat ik dacht dat met deze automatenbak melding te maken heeft.
Ik hoor graag van je hoe de manco op te lossen is.
Alvast bedankt
Gr Robin
10 jaar
foutcode: 18238 P1830
Deze foutcode is 'Manufacturer Specific' (voor elke autofabrikant een andere omschrijving en betekenis). De onderstaande omschrijving / verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's.
nl Drukregelklep 4 (N218) kortsluiting naar plus
du Druckregelventil 4 (N218) Kurzschluss nach Plus
en Pressure Control Valve 4 (N218) Short to Plus
Extra info bij de foutcodes
Mogelijke verschijnselen:
Onbekend
Mogelijke oorzaken:
Bedrading en/of aansluiting van en naar de Drukregelklep 4 (N218): kortsluiting naar plus
Drukregelklep 4 (N218) defect
Mogelijke oplossingen:
Controleer de bedrading en aansluitingen van en naar de Drukregelklep (N218)
Controleer de Drukregelklep 4 (N218)
Controleer de Meetwaardeblokken
Extra info:
De Drukregelklep 4 (N218) wordt ook wel de Magneetventiel 7 (N94) genoemd
Begin met controle van de connectoren op roest en waterschade, bij een 01V transmissie heb speciale aandacht voor de 16-pin connector tussen de klep en massa
met dank aan Gerrit Speek
10 jaar
Hoi Gerrit, sorry voor deze late reactie, maar bedankt voor je bericht.
Ik heb verder nog geen tijd gehad om naar de auto te kijken, dat ga ik deze week doen, mijn vraag is dan ook waar ik de bnodigde connectors en modules kan vinden, ik heb ook iets gelezen over vocht bij computer onder bij rijdersstoel, klopt dit??
Alvast bedankt Gr Robin
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar