Beste Collega's
Ik zit al enige tijd met een probleem.
Dit probleem zit in een A6 en de luchtvering deze auto blijft scheef staan na vervangen van alle delen die hier mee te maken hebben!
Zoals de hoogte sensoren/luchtbalgen/regelapparaat/regel kleppenblok.
De bedrading is oke.
Wanneer de regelstanden opnieuw worden ingeleerd komt de auto ook niet binnen zijn tolerentie's
terwijl de gemeten waarde aan de wielen ook anders zijn!?
Zou hier iemand mij mee kunnen adviezeren!?
Alvast bedankt voor jullie reactie's!!
Ralph
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is het 1 luchtbalg wat het niet haald,of komt de hele auto niet omhoog?
Ricky
Hey Ricky bedankt voor je reactie!
Nee, alle balgen komen op druk alleen er onstaan hier verschillen in om een of andere reden.
Op de VAS blijft R.V. buiten de toleranties maar wanneer aan de auto gemeten wordt is het verschil meestal achter!?
Groet Ralph
Hallo Ralph,ik heb weleens meegemaakt dat men een hoogtesensor verkeerd had gemonteerd.Het hefboompje scharnierde hierdoor precies de verkeerde kant op,dit was overigens bij de hoogtesensor van de lichtbundelhoogteverstelling van de xenonverlicting.Eventueel vergelijken met andere a6 of a8.
hey Erik bedankt voor je reactie,
De hoogte sensoren heb daar inderdaad nog op gecontroleerd.
Deze zijn alle goed gemonteerd!
Ik denk dat er toch ergens een lek zit,of de pomp is stuk,dat was bij mij wel zo,had te weinig kracht,het omhoog brengen van de auto duurde toen ook best lang.
Een paar maanden geleden was er iemand met het zelfde probleem op de mailinglist van ross-tech (VAG-COM). Het probleem bleek toen bij het inleren te zitten. De procedure voor het inleren is zeer gevoelig voor de ondergrond waarop het gebeurd. Deze moet echt perfect vlak zijn.
17 jaar
Ricky en Rosse Bedankt
De pomp in misschien nog een optie, maar de auto gaat ook schever staan nadat de auto langer geparkeerd wordt dus heb nog wel iets twijfels!?
De auto staat naar mijn mening op een strakke/gladde werkplaats vloer, loopt alleen iets af voor water.
Groeten Ralph
ik heb ook een A6 3000tdi met luchtvering en hangt rv 1cm lager als de andere ,zitten geen foutcodes in
wat kan ik hieraan doen
groeten yves
je schrijft dat achter lager staat maar dat rv buiten de tolleranties valt
is de balg lv niet de boosdoener
alss ik bedenk dat rv het niet red, kan ik me indenken da achter lager gaat staandoor een gegevenwat de regeleenheid krijgt:belasting:
en dat ie dan voor op pompt ipv achter
is er geen wisseling in de bedrading voor /achter
in mn achterhooft even die kl citroen zat je ook wel aan de verkeerde kant te denken
balgen zijn ok
maar kunt ge die sensoren niet opnieuw calibreren met de vag-com
collega's; controleer de balgen goed!! Ik heb al eerder meegemaakt dat er 1 balg lek was terwijl hij op 2 van de 3 standen niet inzakte. Dus zet de auto eens weg op een andere stand van het systeem. Overigens hadden we toen wel een foutcode 'regelgrens onderschreden'
Zou je dit systeem misschien goed kunnen testen met een "rookmachine"zie topic algemeen/prof.Wij hadden een tijdje geleden een alroad(oud model) waar ook geen lekkage zichtbaar was met afsoppen,toch de twee voorste balgen vern. en het probleem was opgelost.(auto zakte teveel na 1 a 2 nachten stilstaan.
gr Erik
Als de auto aan de voorkant naar beneden staat wat meestal het geval is dan is er een lek,
zo niet dan moet je via interactief storing zoeken inleren regelapp.
dan moet je de auto per kant opmeten en dat moet je ingeven
het systeem ontluchten met behulp van een inlog code
en als het goed is gaat de auto op de juiste stand staan
succes
Nadat ik het kleppenblok rechtsvoor vervangen heb is het probleem opgelost!!
Bedankt voor je oplossing te vermelden Ralph.
Siem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar