Audi A6 1998: A6 2.5 tdi 1998 Problemen met vermogen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TDI

Ik heb een auto gekocht sinds een paar dagen zonder garantie(hij vroeg 1000 euro extra) begint al lekker , nieuwe banden , remmen enz maar nu het grote problemen ,

Wat er gebeurd ik start de auto en vervolgens om te testen trap ik het pendaal vol in de motor maakt flink geluid maar het lijkt net of hij bij 2.500 tpm ineens veel vermogen (ik sta gewoon stil) ik merkte al met rijden dat hij bv als je in zijn 2 de versnelling of 1 ste maak niet uit goed doortrekt dat hij vermogen te kort komt . Ik naar de dealer hier in rotterdam Hoogeboom en die gingen hem uitlezen , hij komt terug en zegt nou er zitten heel wat problemen in ik denk zo pfff dit gaat veel geld kosten nou ik vervolgens gevraagd wat dan, hij zij
Luchtmassameter stond in storing geresset
temperatuur meter binnen in geresset .
Inlaat uitlaat sensor bij het spruitstuk geresset maar kwam na op nieuw rijden gelijk weer terug

Ik gelijk een nieuwe luchtmassameter gekocht en gemonteerd maar het probleem dat de motor in storing liep kwam gelijk weer terug.

Dus wat doet hij ,als ik rij en trap hem vol in dan doet hij gelijk raar hij gaat gelijk inhouden maar soms ook helemaal niet , maar dan nog als hij het niet doet dan lijkt het net of hij echt wat vermogen veliest en veel.

Is dit een bekend problemen dus het zit bij de inlaat uitlaat ergens daar ??
Misschien hebben mensen hier ideeen misschian dat ik een stekker moet los halen of andere idee ik hoop het .

kwiker

Geplaatst door kwiker (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

36 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

kwiker

laat de nokkenassen maar eens controleren..... het ruikt er wel na.

Gr. paul,

kwiker (0), 16 jaar geleden

waar kan je op rekenen met die nokkenassen bij de dealer ? Wat het gaat kosten .

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=kwiker]waar kan je op rekenen met die nokkenassen bij de dealer ? Wat het gaat kosten .[/quote]
ik hoop voor je dat ik ongelijk heb maar reken op totaal 1700,- euro (ex distributieriem)

Gr. paul,

kwiker (0), 16 jaar geleden

Ik heb effe met iemand gepraat , die motor heeft 275 duizend gelopen en bij 210 duizend is de distibutieriem ervan afgelopen , alles is toen vervangen en ik heb de oude eigenaar gesproken en die hebben er nog 50.000 duizend mee gereden zonderproblemen en nog wat als het de nokken zijn volgens die maat van mij dan moet het diagnose apperaat dat aangeven ook .(maar die maat van mij zegt het kan van alles zijn )

misschien nog ideen

fastbreakrijder (0) PRO, 16 jaar geleden

als het diagnose-apperaat van die maat van jou een versleten nokkenas kan aangeven wil ik die ook wel een!!!

kwiker (0), 16 jaar geleden

nee maar dan zou hij iets niet moeten optillen van ofzo iets met de kleppen ofzo en dan zou je dan moeten zien op het apperaat aan een bepaalde code

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

Diagnoseapparaat heb je niet nodig... een kiekje via de oliedop op de nokkenas is al voldoende.

Gr. paul,

kwiker (0), 16 jaar geleden

wat zou je moeten zien dan want je ziet hem gelijk zitten als je die olie dop ervan af haalt ik heb dat net gezien .

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=kwiker]nee maar dan zou hij iets niet moeten optillen van ofzo iets met de kleppen ofzo en dan zou je dan moeten zien op het apperaat aan een bepaalde code[/quote]
het is heel simpel, indien de nok in omvang slijt betekent dit dat de kleppen onvoldoende open gaan met de gevolgen dat de motor gaat inhouden.

Gr. paul,

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=kwiker]wat zou je moeten zien dan want je ziet hem gelijk zitten als je die olie dop ervan af haalt ik heb dat net gezien .[/quote]
indien slijtage aanwezig is voel je duidelijk een opstaande rand aan de zijkanten van de nok.

Gr. paul,

kwiker (0), 16 jaar geleden

ik ga die dop effe weghalen en controleren wat ik voel ik laat een bericht weer achter hierzo binnen 3 minuten .

kwiker (0), 16 jaar geleden

Ik heb gekeken maar kan alleen maar zien dat die nok niet rond is dat zie ik maar voor de rest ja slijtage zie je hij is niet nieuw

kwiker (0), 16 jaar geleden

ik heb ook gemerkt ik heb net gereden dat als je onder de 3000 toeren blijft hij het wel redelijk doet maar daarboven gaat hij in nood , maar soms ook niet

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

paul kan dit niet aan de turbo liggen
beetje vervuild??

kwiker (0), 16 jaar geleden

Het probleem van de diagnose is inlaat spuitdruk regel grens onderschreden weet iemand wat dit kan betekenen .

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=kwiker]Het probleem van de diagnose is inlaat spuitdruk regel grens onderschreden weet iemand wat dit kan betekenen .[/quote]
met andere woorden > laaddruksensor stuk. indien je met dit verhaal naar een dealer/garage gaat weten zij wat ze moeten vervangen.

Gr. paul,

kwiker (0), 16 jaar geleden

dus dit is het probleem met inhouden enzo dit zou dan niet raar zijn dus, tot nu toe ben ik erg blij met je reactie ik beveel dit forum aan meedere mensen

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=kwiker]dus dit is het probleem met inhouden enzo dit zou dan niet raar zijn dus, tot nu toe ben ik erg blij met je reactie ik beveel dit forum aan meedere mensen[/quote]
idd indien zo'n sensor defect raakt heeft dit onmiddelijk gevolgen voor het vermogen, zoals in jou geval.

Gr. paul,

fabrice2995 (0), 16 jaar geleden

kwiker schreef:
Het probleem van de diagnose is inlaat spuitdruk regel grens onderschreden weet iemand wat dit kan betekenen .

met andere woorden > laaddruksensor stuk. indien je met dit verhaal naar een dealer/garage gaat weten zij wat ze moeten vervangen.

Gr. paul,

je zegt van laaddruk onderschreden dat er een sensor stuk is? ik denk het van niet,meestal is het dan laaddruk overschreden als er een sensor stuk zou zijn. zo hebben wij der hier al gehad. ik denk dat de turbo veel geleden heeft omdat hij een storing opgeeft van laaddruk onderschreden.

Gr. fabrice

kwiker (0), 16 jaar geleden

Fabrice ik hoor me turbo wel fluiten , maar turbo verrot zal wel niet zijn want als ik soms vermogen had was het wel wat .

kwiker (0), 16 jaar geleden

Btw hij staat nu bij de dealer en verwacht morgen of overmorgen uiterlijk een reactie van wat het is ofzo

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=fabrice2995]kwiker schreef:
Het probleem van de diagnose is inlaat spuitdruk regel grens onderschreden weet iemand wat dit kan betekenen .

met andere woorden > laaddruksensor stuk. indien je met dit verhaal naar een dealer/garage gaat weten zij wat ze moeten vervangen.

Gr. paul,

je zegt van laaddruk onderschreden dat er een sensor stuk is? ik denk het van niet,meestal is het dan laaddruk overschreden als er een sensor stuk zou zijn. zo hebben wij der hier al gehad. ik denk dat de turbo veel geleden heeft omdat hij een storing opgeeft van laaddruk onderschreden.

Gr. fabrice[/quote]
regelgrens overscheden heeft niets met de turbo zelf vandoen. over noodloop (laaddruk overscheden) heeft de auteur niets over vermeld.

Gr. paul,

fabrice2995 (0), 16 jaar geleden

ah ok dan,zou het ook niet aan de vacuümleidingen kunne liggen,of een slecht turboslang (van turbo naar intercooler of van intercooler naar inlaat?) zo hebben we er ook een paar gehad ma da zijn meestal 2ltr.

gr. fabrice

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=fabrice2995]ah ok dan,zou het ook niet aan de vacuümleidingen kunne liggen,of een slecht turboslang (van turbo naar intercooler of van intercooler naar inlaat?) zo hebben we er ook een paar gehad ma da zijn meestal 2ltr.

gr. fabrice[/quote]
vergeet niet we moeten hier zaken beoordelen/oplossen zonder iets gezien te hebben, dat valt niet altijd mee. vandaar dat waneer je je niet lekker voelt en een dokter belt je altijd even langs moet komen ;)

Gr. paul,

fabrice2995 (0), 16 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=fabrice2995]ah ok dan,zou het ook niet aan de vacuümleidingen kunne liggen,of een slecht turboslang (van turbo naar intercooler of van intercooler naar inlaat?) zo hebben we er ook een paar gehad ma da zijn meestal 2ltr.

gr. fabrice[/quote]
vergeet niet we moeten hier zaken beoordelen/oplossen zonder iets gezien te hebben, dat valt niet altijd mee. vandaar dat waneer je je niet lekker voelt en een dokter belt je altijd even langs moet komen ;)

Gr. paul,[/quote]
jha daar heb je gelijk in,hij staat nou bij een dealer dus we zullen het wel te horen krijgen wat er mis is :)

Gr. fabrice

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

precies maar even afwachten..... zal vast wel goedkomen.

Gr. paul,

kwiker (0), 16 jaar geleden

ik heb zojuist gebeld met audi dealer ze zijn er gisteren eind van de middag mee begonnen en zijn er nu mee bezig maar goed zijn ze toch al aardig wat uurtjes bezig nu het is 14.41 en ben nog steeds niet gebeld

kwiker (0), 16 jaar geleden

nu vandaag nog niets gehoord het is hier 14.22 me auto doen ze tussendoor dus kan 1 tot 5 dagen duuren maar goed ik wacht nog af ik ga eind van de middag weer bellen

Henrie4493 (0), 16 jaar geleden

Hallo mannen,
Ik had hetzelfde probleem met mij A8 met dezelfde motor en bj.
Er zat een verborgen scheurtje in de turboslang. Onder de kap kijken als een ander flink gas geeft en misschien zie je het direct.
Bij mijn A8 was het de geribbelde slang die direct achter de radiator zit. Een nieuwe koste wel zo'n € 80 bij de Duitse dealer. Maar het probleem was opgelost.
groeten Henrie

kwiker (0), 16 jaar geleden

Nou ben gebeld door de audi de turbo is verrot die kost + de diagnose 1985 euro voor een auto die net een week oud is .

kwiker (0), 16 jaar geleden

heeft iemand die op vooraad dat jullie weten ??

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

klein gunnewiek
tel 0544-479869

koen6346 (0), 16 jaar geleden

coendonkers.nl
Heeft ze voor heel hele scherpe prijs en zoop voorraad liggen.

Koen

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

een ruilturbo kost momenteel 585,-

Gr. paul,

kwiker (0), 16 jaar geleden

Me auto is gemaakt ik was totaal kwijt 325 euro bij de audi dealer alleen maar DIAGNOSE KOSTEN 325 euro ze vragen daar gewoon 90 euro per uur arbeidskosten ,

dus
325 euro Diagonse kosten Audi dealer
425 euro Gereviseerde Turbo
170 euro op zet kosten bij een autobedrijf + plus schoonmaken
---------
920 euro

Bij de dealer had dit me gekost 1980 euro min diagnose kosten 325 euro =1655 euro voor nieuwe turbo + arbeidskosten

Scheelde me dus 735 euro vergeleken met de dealer

En hij rijdt als een beest nu .

Veel vermogen tussen de 1800 en 3000 toeren vooral in ze 2 en 3 is hij toch echt wel snel voor een auto van 1550 kilo

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

fijn he die uni verseel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.