close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi 80: Auto start en valt gelijk weer uit

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: JN, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 66

Ik heb een probleem met mijn Volkswagen Fox uit 1989. Het betreft een 4 cilinder lijnmotor 1800cc met KE-Jetronic spinnenkop injectie. Het volgende doet zich voor. De auto start, maar valt binnen enkele seconden weer uit. Keer op keer hetzelfde. Als ik de koude start injector losdraai, nevelt deze goed. Brandstof krijgt ie ook wel voldoende, vonken doet ie ook. Als ik een van de vacuumslangetjes naar de luchtmassameter los maak en hier flink op ga zuigen bij een startpoging wil die wel blijven lopen, maar nog zeker niet zoals het hoort. Mijn gevoel zegt dat ik het dus hier moet zoeken. De brandstof-lucht verhouding is waarschijnlijk niet juist. Hoe wordt de luchtmassameter bedient? Zou het een vacuumlek kunnen zijn? Toch na het vervangen van dit specifieke slangetje is het probleem niet over. Probleem is trouwens plotseling ontstaan, na 2 maanden stilstaan in de garage. Wie kan me hierin helpen? Ik ben niet echt bekend met het KE Jetronic systeem

Geplaatst door

Vincent86c (275)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De luchtmassa meter wordt bedient door de z.g stuwschijf onder de grote rubber balg op de spinnekop,de door de motor aangezogen lucht tilt deze klep op waardoor via een mechanisme de brandstof naar de verstuivers gaat.
Het zou dus heel goed een vacuumlek kunnen zijn,b.v de slang naar de rembekrachiger gescheurd o.id.
bekijk ook de rubberbalg eens goed op slechte afdichting. (klemmen en evt in de balg aangesloten slang van de carterontluchting,zit aan de onderzijde)

jaker 0
badge

5 jaar

Dank voor de duidelijke uitleg. Slang naar de rembekrachtiger: scheurt deze wel vaker? Moet hier dus vacuüm op staan? Met andere woorden: loshalen bij rubber balg en zuigen op de slang moet weerstand geven, anders lek?

in principe wel ja,je meet dan natuurlijk de aansluiting op de balg niet mee,want losgemaakt.
scheuren van de vacuumleiding komt wel voor bij de aansluiting op de terugslagklep van de rembekrachtiger.

jaker 0
badge

5 jaar

Lekkage via de carterontluchting komt veel voor . Enige lekkage en de motor blijft niet meer draaien.

Draaien na starten lukt dan wel omdat er een kleine overdosis wordt gegeven.

Deze motoren blijven ook niet draaien als je de olievuldop los draait .

Alle gebruikte lucht MOET langs de stuwschijf .

Succes.

Punt 50
badge

5 jaar

een tank vol 102 octaan benzine of een 98 maar doen deze auto,s ook goed je auto heeft 2 maand stil gestaan nou met de hedendaagse waardeloze benzine de 95 met al die heb je al kans op vlokken vorming in je tank..dus zou ook je brandstof filter maar laten vervangen...zit er op dit type ook geen vacuum pomp boven bij de spinne kop die willen ook wel kapot gaan

klaas35 60

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.