beste collega's,
Deze automaatbak is gereviseerd en doet nu na montage helemaal niks meer.
geen storingscodes en de bak herkent de ingeschakelde versnelling.
Oliepijl is juist maar misschien hebben we nog iets verkeerd gedaan??
er moet 9 liter olie in de bak en dat zit er nog niet in. Als ik de bijvuldop uit het carter draai dan looptie na 1 pomje olie al over dus krijg er geen olie meer bij, en toch zit er niet meer dan ong 6 liter olie in de bak...
mvrgr j
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Totaal, koppelomvormer + carter = +/- 9 LTR.
Gr. paul
ja dat wist ik paul maar dat lukt niet om dat er in te krijgen.. is hier een speciale methode voor??
[quote=venedijk]ja dat wist ik paul maar dat lukt niet om dat er in te krijgen.. is hier een speciale methode voor??[/quote]
Vraag : Was de koppelomvormer al niet gevuld ? Dan zou het kunnen dat je er nu geen 9 ltr meer in krijgt. Indien de bak zover is gevuld eerst door alle keuzes schakelen.
Gr. paul
Weet niet zeker of de koppelomvormer gevuld was.. zal het navragen.
Normaal deed ik na revisie: bak vullen tot overloop, motor laten draaien in versnelling, weer bijvullen enz tot het peil inorde bleef.
dit heb ik nu ook gedaan maar er gaat dus echt niet meer dan 6 liter in. wielen draaiden eerst met op peil brengen wel mee op de 2 kolommer maar toen ik zou gaan proefrijden gebeurde er niks meer....
heb alle keuzes al langer ingeschakeld gehad maar er gebeurd niks..
mvrgr j
Het ATF-peil is afhankelijk van de ATF-temperatuur.
◆ Wanneer het ATF-peil wordt gecontroleerd bij een te lage ATF-temperatuur, bestaat de mogelijkheid dat er te veel ATF wordt bijgevuld.
◆ Wanneer het ATF-peil wordt gecontroleerd bij een te hoge ATF-temperatuur, bestaat de mogelijkheid dat er te weinig ATF wordt bijgevuld.
◆ Te veel of te weinig ATF belemmert de werking van de versnellingsbak.
◆ De ATF-temperatuur wordt van elektronicatester VAS 5051 afgelezen.
● Wagen staat horizontaal.
● Versnellingsbak mag niet in het noodprogramma staan.
● De ATF-temperatuur mag aan het begin van de test niet hoger zijn dan 35 °C.
● Keuzehendel in "P", motor stationair laten draaien.
● Airconditioning en verwarming uitgeschakeld
Gr. paul
atf temp is op zn hoogst 32 graden... ( Lijkt net of werkt de oliepomp niet want dan wordt de olie toch wel warmer?)
moet ik misschien de bak bijvullen met draaiende motor??
Volgens mij is er elektronisch niks mis want geen foutcodes en data lijkt logisch..
gr J
Zal je van wat meer info voorzien...... zal het hieronder plaatsen.
Gr. paul
mooi bedankt, zal zo nog eens uitgebreider data uitlezen, je hoort het zometeen..
Vulhaak van ATF-vulsysteem -V.A.G 1924- van onderen in een opening van de afschermkap leiden -pijl-; hierbij de afschermkap niet naar boven erin stoten.
ATF met ATF-vulsysteem -V.A.G 1924- bijvullen, totdat deze uit de controleboring loopt.
Keuzehendel in stand P zetten.
Motor starten en ca. 20 minuten stationair laten draaien.
Motor afzetten.
Weer ATF met ATF-vulsysteem -V.A.G 1924- bijvullen, totdat deze uit de controleboring loopt.
Motor starten en stationair laten draaien.
Meer ATF met ATF-vulsysteem -V.A.G 1924- bijvullen, totdat deze uit de controleboring loopt.
ATF-controleplug vastdraaien.
Bij ingetrapte rem alle keuzehendelstanden bij stationair toerental inschakelen, waarbij elke stand ten minste 10 seconden ingeschakeld moet blijven.
Keuzehendel in stand P zetten.
ATF-peil in planetaire bak controleren en corrigeren
Testvoorwaarden
l Versnellingsbak mag niet in het noodprogramma staan.
l Wagen staat horizontaal.
l Keuzehendel in P, motor stationair laten draaien.
l Airconditioning en verwarming uitgeschakeld.
l Elektronicatester -VAS 5051 A- aangesloten, Zelfdiagnose en wagensysteem 02 - Elektronica versnellingsbak gekozen.
l De ATF-temperatuur mag aan het begin van de test niet hoger dan 30 °C zijn, zo nodig de versnellingsbak eerst laten afkoelen.
Aanwijzingt De ATF-temperatuur wordt van elektronicatester -VAS 5051 A- afgelezen.
t Het ATF-peil is afhankelijk van de ATF-temperatuur.
t Wanneer het ATF-peil wordt gecontroleerd bij een te lage ATF-temperatuur, bestaat de mogelijkheid dat er te veel ATF wordt bijgevuld.
t Wanneer het ATF-peil wordt gecontroleerd bij een te hoge ATF-temperatuur, bestaat de mogelijkheid dat er te weinig ATF wordt bijgevuld.
t Te veel of te weinig olie belemmert de werking van de versnellingsbak.
t Bij wagens met extra ATF-koeler een extra ATF-controle uitvoeren → Subhoofdstuk.
Gr. paul
ok paul, alles wat je vermeld heb gedaan in lijkt dus inorde...
er kan geen olie meer bijgevuld worden...
Nu kijk ik bij data: Geen versnellingsbak inganstoerental en geen versnellingsbak uitgangstoerental.....
wat zou er aan de hand zijn???
[quote=venedijk]Nu kijk ik bij data: Geen versnellingsbak inganstoerental en geen versnellingsbak uitgangstoerental.....[/quote]
Doet mij denken aan een probleem met de electronica, Stekkers en ook de contacten in de stekkers op z'n plaats ?
Gr. paul
heb het gecontroleerd en in gespoten met contact spray maar dit lijkt goed in orde...
zou het niet weten wat dit kan zijn...
[quote=venedijk]heb het gecontroleerd en in gespoten met contact spray maar dit lijkt goed in orde...
zou het niet weten wat dit kan zijn...[/quote]
Zal nog even kijken in de lijst storingcodes..
Gr. paul
Op -VAS 5051 A- verschijnt Mogelijke oorzaken Verhelpen van storing
00297 / P0722
Toerentalsensor versnellingsbak -G38-
Geen signaal
l Voorwaarden voor het herkennen van de storing: er is een rijstand ingeschakeld (D, S, 4, 3 of 2), de keuzehendel staat niet in een tussenstand en de schakelfase is ten einde
l Er vindt tevens een aannemelijkheidscontrole plaats: de verhouding van het toerental van de uitgaande as van de versnellingsbak tot het motortoerental en het toerental van de ingaande as van de versnellingsbak bij ingeschakelde rijstand is niet aannemelijk
l Inbouwcombinatie hydraulische aansturing en versnellingsbak → Rep.-groep00
t Onderbreking of kortsluiting met massa resp. plus in de kabel naar het onderdeel
Meetwaardenblok 001 lezen: met hydraulische aansturing E17 → Anker, met hydraulische aansturing E18/2 → Anker
Bekabeling en steker aan de hand van het stroomloopschema controleren Bovendien de steker op contactcorrosie en vocht controleren
t Toerentalsensor versnellingsbak -G38- defect
t Afscherming van toerentalsensor versnellingsbak -G38- defect
Elektrische controle uitvoeren, test 19 → Anker
t Verkeerd motorsignaal resp. signaal toerentalsensor ingaande as versnellingsbak
Storing verhelpen, zoals beschreven bij storingcode 00529 / P0727
t ATF-peil niet in orde
ATF-peil controleren → Rep.-groep37
t Koppelomvormer defect of verkeerd
Koppelomvormer controleren → Rep.-groep32
Code van koppelomvormer controleren → Rep.-groep00
t Remmen slippen of magneetklep defect
Slijtage beoordelen door de kleur en de verontreiniging van de ATF te controleren → Rep.-groep38
Magneetkleppen controleren. Hiervoor meetwaardenblok 005 ... 007 lezen: met hydraulische aansturing E17 → Anker, met hydraulische aansturing E18/2 → Anker
00529 / P0727
Toerentalinformatie ontbreekt Onaannemelijk signaal
l Het signaal van sensor motortoerental -G28- wordt door het motorregelapparaat aan regelapparaat automatische versnellingsbak -J217- doorgegeven
l De regelapparaten wisselen gegevens uit via de CAN-bus → Subhoofdstuk
l Wagens met CAN-bus → Rep.-groep00
l Inbouwcombinatie hydraulische aansturing en versnellingsbak → Rep.-groep00
t Verkeerd signaal van sensor motortoerental -G28- naar motorregelapparaat
t Sensor motortoerental -G28- defect
t Motortoerentalsignaal wordt door verkeerd aangebrachte elektrische kabels verstoord (b.v. naderhand inbouwen van een telefoon)
Meetwaardenblok 001 lezen: met hydraulische aansturing E17 → Anker, met hydraulische aansturing E18/2 → Anker
Storinggeheugen van motorregelapparaat afvragen → Rep.-groep01
t Verkeerd of defect motorregelapparaat
Identificatie van motorregelapparaat controleren; storinggeheugen afvragen en storing verhelpen → Rep.-groep01
heeft de auto wel of geen parkeer stand????
de auto heeft die zowel vooruit als achteruit geen aandrijving????
met vriendelijke groet,
Peter
is de koppelomvormer mee vernieuwd?
Ja, deze hebben ze ook vervangen.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar