is een a4 gevoelig voor bandengeluid? ik heb hier nl last van.er zitten vrij recente continentalbanden van een originele maat onder.staat dat merk er bekent om?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kijk eerst maar eens of de achterbanden ook cuppen(zaagtandprofiel)
ik heb ook een a4 avant tdi van 2002, maar heb geen bandengeluid, heb michelin eronder.
ik weet wel dat in het verleden conti's lawaaibanden zijn i.v.m ongelijkmatige slijtage waardoor ze heeeeel veel bijgeluiden veroorzaken tijdens het rijden. ( wiellager lawaai )
18 jaar
Hallo,
Ik wilde even reageren op het probleem "bandengeluid"!
Arie zegt het volgende: Eerst kijken of de achterbanden "cuppen". Bij mijn audi a4 van 1998 is dit wel het geval, dus in 1e instantie gedacht om de schokdempers te laten testen op een schokdemper-testbank.
Uitslag: Schokdempers zijn prima!
Ik heb Toyo Proxes V-profiel banden, en heb vernomen dat V-profiel banden de nare eigenschap hebben om "cuppend" af te slijten.... Klopt dit, of zijn dit fabeltjes?
Mocht een V-profiel band deze eigenschap bezitten, dan lijkt mij de enige optie om over te stappen op een "normaal profiel" band...graag een mening hierover???
Erik
17 jaar
Erik, zoals ik in jouw eigen topic ook al aangaf: eerst auto laten uitlijnen en indien de uitlijning correct is, gewoon de wielen van voor naar achteren verplaatsen, elke 10.000 a 15.000 km.
Kennelijk cuppen jouw banden aan de VOORzijde niet?
Daarom ff wisselen.
Banden met "normaal" profiel cuppen ook.
Extreem bredere banden kunnen wel een afwijkend slijtagepatroon vertonen.
Dat is nu eenmaal de prijs die voor "tunen"...eeehh, sorry, voor PIMPEN betaald dient te worden.
17 jaar
Dank je Santa voor je reactie!
De uitlijning van mijn auto is onlangs gebeurd, dus ga er vanuit dat dat in orde is.
Het klopt idd dat mijn VOORbanden niet cuppen, maar wel aan de binnenzijde afslijten! (Dit is te wijten aan het verlaagde onderstel, +/- 4 cm...wat inhoud dat het camber veranderd is en niet te veranderen/af te stellen is bij dit model A4)
Het niet kunnen veranderen/afstellen van deze stand vind ik een minpuntje van dit betreffende model Audi, dus het zij zo helaas...
Verder wissel ik de wielen zo rond de 10 tot 15000 km, om het een beetje gelijkmatig af te laten slijten.
Ik weet ook heel goed dat het PIMPEN, oftewel dat voor bredere banden een prijs betaald moet worden...wie mooi wil zijn, moet pijn lijden toch...
17 jaar
conti banden maken wat lawaai.
heb zelf a6 en heb daar dunlop sp sport 01 achter en 03 voor op zitten.
merk geen verschil in grip met (voordiengemonteerde)michelin.
geen lawaai meer
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar