Audi A4: plaatsen facelift koplampen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,9 TDI 1Z

Ik heb begrepen dat het op het oude model a4,
toch mogelijk is om de koplampen van de facelift modellen
(ik geloof vanaf 1998 ergens, die lampen met knipperlicht in 1)
te plaatsen.

hierbij zou wel een kleine modificatie vereist zijn.

iemand enig idee wat voor modificatie bedoeld wordt en of dat veel werk zou zijn?

alvast bedankt voor jullie reactie...


ohja, ik ben aan het twijfelen om dan ok gelijk "wit licht" erin te stoppen...
nu lees ik van alles over standaard halogeen h4 en h7 lampjes
en xenon
en hid kits
en leds dimlichten etc...

maar ik zie door het bomen ff het bos nie meer.
zou iemand me ook de verschillen kunnen uitleggen?
met eventuele plus en miinpunten van de verschillende types/systemen...?

nogmaals dank!

Hisham

Geplaatst door Hisham (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

28 Reacties

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

originele lampen van na de facelift passen niet.

ER zijn immitatie lampen voor de oudere type's met de look van de nieuwe. Deze zijn vaak helaas niet voorzien van E typegoedkeuringsmerk en kunnen voor apk een probleem vormen. (lichtbeeld lijkt soms nergens op bij deze lampen)

Santa (0), 17 jaar geleden

Mooie A4, Sytze...!

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

t'ging ff om het idee, vond um wel leuk...zo echt en zo toepasselijk, zou hem bij Siem in de grootlichttopic zetten maar die rakker had um al dicht gegooid, hahaha.

Hisham (0), 17 jaar geleden

bedankt voor de reacties!

kan iemand ook nog de verschillen uitleggen vn die led's en hid kits etc???

Santa (0), 17 jaar geleden

De LED's worden gebruikt voor achterlichten, die zgn. "Lexus-look."
Led's zijn nog niet voldoende ontwikkeld om OOK voor koplampen te worden gebruikt maar dat zal slechts een kwestie van tijd zijn.
V.w.b. het ombouwen naar Xenon (achtige) koplampen zou ik wat terughoudend zijn.
Veel setjes hebben GEEN goedkeuringsnummer en ook t.a.v. automatische hoogteregeling zit er een beperking in het verschiet m.b.t. de APK.
't Is dus niet alles goud (of xenon..) wat er blinkt......

Hisham (0), 17 jaar geleden

dus dan zullen het van die witte h7 lampjes van philips worden...

in ieder geval bedankt voor de info!

Santa (0), 17 jaar geleden

Wat is nou belangrijker: wat JIJ ziet of wat men DENKT wat jij ziet....??

Hisham (0), 17 jaar geleden

Wat ik zie als ik naar mijn auto kijk, moet mooi zijn.
Maar het licht wat er uit komt moet ook goed zijn. Is dat niet het geval en als dat eventueel ook nog problemen zal veroorzaken bij een keuring, dan zie ik er vanaf...

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Hisham]Wat ik zie als ik naar mijn auto kijk, moet mooi zijn.
Maar het licht wat er uit komt moet ook goed zijn. Is dat niet het geval en als dat eventueel ook nog problemen zal veroorzaken bij een keuring, dan zie ik er vanaf...[/quote]
Wanneer een auto voorzien is van xenon verlichting moet een automatische koplamphoogteregeling
en een koplampreinigingssysteem aanwezig zijn. Deze eis wordt getoetst bij de typegoedkeuring van
zo"n auto. Op dit moment staat deze eis nog niet in de Regelgeving APK.
Bij achteraf inbouwen kan de keurmeester dus alleen maatregelen nemen als de afstelling dimlicht fout is afgesteld. Zo ook als een eventueel aanwezige stelinrichting, waarmee de dimlichtafstelling
eenvoudig aan de beladingstoestand kan worden aangepast, fout staat.

hisham...

dit bovenstaande betekent nog geen vrijbriefje, ondanks dat jou auto met (achteraf ingebouwd) xenon is goedgekeurt wil dit niet zeggen dat oom agent jou er niet voor kan bekeuren. wel indien blijkt dat jou verlichting tegenliggers gaat verblinden. pas dan kan men jou bekeuren..

paul,

oomklaas (0), 17 jaar geleden

Ik heb zelf ook heldere koplampen in mijn a4 van 97 gebouwd, eerst de facelift lampen gehaald, maar hier moet je de stekkers voor aan passen, andere electr. verstel motors plaatsen en een stukje van je spatbord afzagen. Dit vond ik teveel van het goede. heb toen andere lampen gevonden ( zogenaamde angel eyes ) deze hebben ook helder glas en je kunt de origenele stekkers en verstelmotors gebruiken en je hoeft niets weg te zagen.oftewel ze passen er zo in, ik heb wel de ,, angeleyes ringen '' op een aparte schakelaar staan en geen problemen met de apk. Het lichtbeeld is wel anders en het afstellen is ook knudde.

Santa (0), 17 jaar geleden

Tja, 't is maar net wat je belangrijk vindt: ZELF zien of gezien worden....
IK ga liever voor het eerste!

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Wie mooi wil zijn moet concessies doen met veiligheid.........

Hisham (0), 17 jaar geleden

ik ga de gok toch nemen...
ik heb een setje gevonden die als het goed is, zo op mn a4 van 1995 moet passen...

zodra ik m heb, zal ik foto's maken van de lampen en van het resultaat, inc lichtbeel, dan kunnen eventueel anderen daar ook hun voordeel uit halen en zien of het de moeite waard is ja of nee...

Santa (0), 17 jaar geleden

Hmm, foto's van het lichtBEELD zeggen mij niet zoveel.
Ik zie liever wat voor licht deze dingen in het donker VOOR de auto en OP DE WEG produceren.
Vrijwillig broodnodige lichtopbrengst inleveren ten gunste van cosmetisch uiterlijk...?
Tja, ieder zijn meug en verantwoordelijkheid?

Hisham (0), 17 jaar geleden

een foto van het lichtbeeld is toch een weergave van het licht wat op de weg schijnt in het donker?

of heb ik het nu verkeerd?

Santa (0), 17 jaar geleden

Hangt er vanaf wat je bedoelt. Koplampen kunnen op zo'n testkast WEL een goed lichtBEELD geven, maar dat wil nog NIET zeggen dat zij in het donker ook een goede lichtOPBRENGST hebben.
B.v. de oude 6 volts Kevers hadden wel een goed lichtBEELD maar gaven in het donker net iets meer licht dan 2 brandende kaarsjes....
Met het lichtBEELD wordt die licht/donker scheiding bedoeld die je ook ziet wanneer je vlak voor een muur staat en je lichten erop laat schijnen.

Hisham (0), 17 jaar geleden

sorry, mijn fout,

wat ik bedoelde te zeggen was, ik zal ook een foto nemen van lichtOPBRENGST

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Let your light shine on me..............

Santa (0), 17 jaar geleden

Than he'll need BIG searchlights...................

Hisham (0), 17 jaar geleden

is Sytze zo klein dan?

Santa (0), 17 jaar geleden

Moet je even aan zijn vrouw vragen, Hisham.......

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Hmmm, dankuwel maar weer...

Hisham (0), 17 jaar geleden

hehehehe

zo bedoelde ik het niet
maar wel grappig! hihihi

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Nou eerst maar es even belen met de RDW wat er nu wel en niet waar is.......
tot zover even woorden terug.

Sytze

Santa (0), 17 jaar geleden

Net als bij geslachtsdelen....??

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

Deze regelgeving is echter niet van toepassing op voertuigen waar achteraf xenonverlichting is ingebouwd. Maar dit gaat per 1 Januari 2007 veranderen. Alle voertuigen die vanaf dan worden gekentekend en voorzien zijn van xenonverlichting of nadien worden voorzien van xenonverlichting dienen aan de bovenstaande eisen te voldoen.
In 2005 is de invoering van de eisen al bekendgemaakt. Om te voorkomen dat automobilisten die te goeder trouw al xenonlampen hebben ingebouwd hun voertuigen moeten aanpassen, is nu besloten dat de regels alleen gelden voor nieuwe auto's per 1 Januari 2007.

Oorspronkelijk zouden de eisen behalve voor xenonlampen ook gelden voor andere lampen met een lichtsterkte van meer dan 2000 lumen. Omdat de lichtsterkte in verband met de handhaving niet te controleren is met de beschikbare meetmiddelen, vervallen de eisen voor de laatste categorie.

je kunt dus tot 1 Januari 2007 ook in een nieuwe auto achteraf xenonverlichting plaatsen, zonder het risico te lopen dat deze na 1 Januari 2007 illegaal is.....

bron RDW.

Wanneer een auto voorzien is van xenon verlichting moet een automatische koplamphoogteregeling
en een koplampreinigingssysteem aanwezig zijn. Deze eis wordt getoetst bij de typegoedkeuring van
zo"n auto. Op dit moment staat deze eis nog niet in de Regelgeving APK.
Bij achteraf inbouwen kan de keurmeester dus alleen maatregelen nemen als de afstelling dimlicht fout is afgesteld. Zo ook als een eventueel aanwezige stelinrichting, waarmee de dimlichtafstelling
eenvoudig aan de beladingstoestand kan worden aangepast, fout staat.

paul,

Santa (0), 17 jaar geleden

DUS, kan ik een bekeuring krijgen met deze lampen terwijl mijn auto NET apk is goedgekeurd~....?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.