auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi Tt: Batterij loopt leeg

Bouwjaar: 1999, Motorcode: 1.8t

Hallo, ik heb een probleempje dat ik nu al 2x heb voorgehad.
Ik nu 2 keer gehad dat de batterij volledig platgaat op een minimale tijdspanne(10minuutjes).
Daarna gestart met kabels en geen problemen voor een paar dagen tot nu vandaag, starten naar de winkelgaan, buitenkomen uit de winkel en niets meer, zelfs geen lampjes of niets.
Ik heb wel soms dat de startmotor even meedraait na het sarten wat geen mooi geluid is. Heeft dit er mss mee te maken dat weet ik niet.
Alvast bedankt voor de reacties.

Geplaatst door

stino525 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

startmotor is een bekend VAG probleem, toplagertje in het vliegwielhuis zal uitgeslagen zijn.

Voorts, indien je een DUSDANIGE kortsluiting hebt, dat met 10 minuten je accu leeg is, moeten de accu en kabels wel bloedheet zijn als je terugkomt. Indien dit niet het geval is, vermoed ik een intern slecht contact in je accu, of een slechte klemming van de accuklemmen op de polen( vuilafzetting)

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

12 jaar

ik denk ook dat het in je accu zelf zit, aangezien ik een soortgelijk probleem heb gehad. De auto was toen uiterst onbetrouwbaar (start ie wel of start ie niet), vandaar dat ik een nieuwe heb gehaald en het probleem was verholpen.

peter139 0

12 jaar

[quote=hellbat]startmotor is een bekend VAG probleem, toplagertje in het vliegwielhuis zal uitgeslagen zijn.[/quote]
Wat heeft het toplagertje in het vliewiel met de startmotor te maken?
Ben benieuwd...

Hans4040 1435
badge vip badge

12 jaar

Lezen hans, er staat vliegwielHUIS, en dus bedoel ik hiermee het bronzen busje in het vliegwielhuis, waar het asje van de startmotor in lagert. Dit veroorzaakt in 99 van de 100 gevallen het na-ratelende geluid wat door TS is omschreven.

hellbat 0
badge

12 jaar

Sorry Marcel, maar in het VLIEGWIELHUIS zit geen lagertje....de startmotor heeft zelf een lagertje...zie afbeelding.

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/42/...][img]http://img42.imageshack.us/img42/9747/18...[/img][/url]

Hans4040 1435
badge vip badge

12 jaar

[url=http://postimage.org/image/4yh4pcs39/][img]http://s18.postimage.org/4yh4pcs39/Audi_...[/img][/url]

Degene die erop hoort te zitten ziet er toch net ietsje anders uit hans.

hellbat 0
badge

12 jaar

Marcel, ik nam deze startmotor maar als voorbeeld;
Maar we dwalen af, hier heeft Stijn niets aan.

en jij: [b]terug in je hok [/b] [img]http://fc04.deviantart.net/fs48/f/2009/1...[/img]

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/266...][img]http://img266.imageshack.us/img266/3039/...[/img][/url]

Hans4040 1435
badge vip badge

12 jaar

Hey iedereen, na goed zoeken, alles zat vast van connecties (de batterij liep blijkbaar niet leeg want met de meter erop was de batterij ok alsook de laadstroom) naar en van de batterij toch maar de batterij er eens uitgehaald en dan ondervonden dat de +pool van de batterij nogal gecorodeerd was.
Deze goed opgekuist met schuurpapier en geen startprobleem meer gehad tot nu toe.
Nu moet ik enkel nog eens naar de startmotor kijken want 1 keer in de 10 keer starten blijft ie hangen.

stino525 0

12 jaar

Hahaha, die hans, dat je je dat nog kunt herinneren. Was wel gaaf hé, die BBQ, moeten we nog eens een keerje doen. Jammer genoeg allang niets meer van Sietse gehoord.

Ontopic.
@ Stijn, Zie mijn eerste bericht"
"......vermoed ik een intern slecht contact in je accu, of een slechte klemming van de accuklemmen op de polen( vuilafzetting)......................"

Die startmotor, is een bekend probleem van VAG. De contructie van deze starters wijkt af van het normaal bekende, ( Zie bovenstaande foto's) Haal de startmotor er eens uit, en kijk dan in het gat waar hij in gemonteerd zit. Als het goed is zie je dan een bronzen busje zitten, waar de top van de as in gelagerd zit. Deze willen wel eens uitslaan, waardoor je na het starten even een na-rammelend geluid krijgt. Dit gaat steeds erger worden. Als je er op tijd bij bent kun je het busje vervangen, als je VEEL te lang wacht, slaat het gat in het huis te ver uit, waardoor vervangen geen nut meer heeft, busje gaat dan mee ronddraaien in het gat.

Doe er je voordeel mee.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

12 jaar

Een audi tt heeft een startmotor zoals hellbatt afgebeeld heeft. Dezeheeft helemaal geen lagertje..

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn tt.
Bij mij bleek de relais bovenop de starter vervuild te zijn waardoor deze niet makkelijk meer kon bewegen. Het is een soort plunjer die wordt aangetrokken als je start. Als deze stroef gaat komt ie niet lekker meer terug wat je verschijnsel verklaart. Oplossing is even uit elkaar halen en de plunjer even licht opschuren goed ontvetten en weer in elkaar.

Deze how to is ook handig, alleen is dat niet de oorzaak van het soms blijven hangen van de startmotor.
http://forums.vwvortex.com/showthread.ph...

Hopelijk heb je er iets aan.

Mvg peter

peter139 0

12 jaar

Bedankt Peter, dat is idd het exact het geluid dat ik hoor...
Ik ga hem volgend weekend er eens af halen en smeren!!

stino525 0

12 jaar

Vandaag de startmotor eronderuitgehaald en gedemonteerd.
Het is dus de startmotor die hellbat liet zien.
Alle tandwieltjes binnenin ingevet alsook het asje van de motor zelf.
Het tandwiel dat op het vliegwiel pakt bij het starten naar buiten getrokken( bendix denk ik dat het heet) en ook met vet ingesmeerd.
Alles terug gemonteerd en hij start weer als nieuw.
Bedankt allemaal voor de hulp.
Grts Stijn

stino525 0

12 jaar

Mooi zo, bedankt voor de feedback.

Hans4040 1435
badge vip badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.