Audi 80: benzine uit luchtfilterhuis

Brandstof: LPG, Motorcode: ng 5cyl

Hallo allemaal,

Heb het volgende probleem.

Auto stinkt heel licht naar benzine , na een kleine inspectie lijkt het erop dat er wat benzine uit het luchtfilterhuis drupt ,dit gebeurt maar even.
Dit zie je alleen wanneer je de auto stil heb gezet , tijdens het rijden zal de benzine het blok ingezogen worden ongeacht of de auto op gas loopt.

Auto start daarna slecht (komt waarschijnlijk door de benzine dampen in de lucht inlaat)

auto rijd al een paar dagen niet zoals het hoort, waarschijnlijk allemaal te wijten aan een niet correct lucht/brandstof mengsel

Ik heb het luchtfilterhuis nog niet uit elkaar gehaald maar wat kan eventueel de oorzaak zijn , een lekkende mechanische injectie, of eventueel de drukregelaar op het filterhuis.
is dit nog te repareren of is vervanging de enige oplossing
Wie heeft hier ervaring in ?????

Hoor het wel

gr. peter

npk

Geplaatst door npk (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

brunello (0) PRO, 15 jaar geleden

injectordruk laten controleren te lagen tegen druk loopt de benzine zo de cilinders in

npk (0), 15 jaar geleden

Hallo brunello.

Benzine loopt de cilinders niet in, Auto loopt op LPG.
Via de drukverschilregelaar welke naar -50mA wordt gestuurd zal er geen benzine in de cilinder terecht komen, maar de benzine druk moet wel aanwezig zijn tijdens het rijden op lpg
heeft waarschijnlijk te maken met voorinstelling stuwschijf.

Kan de drukregelaar benzine lekken intern naar het luchtfilterhuis ??

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

zit als t goed is een regelapparaat op dat de benzine druk regelaar op minimum druk zet
ls deze defect of verkeerd aangesloten is krijg je dit ook
controleer of de electr regel eenheid wel werkt als ie op gas staat

npk (0), 15 jaar geleden

De gasinstallatie heeft een regelkastje welke het injectie systeem naar lage druk stuurt, dit signaal is ongeveer -50mA, mijn ervaring is dat als dit signaal er niet is of niet correct , stekker losgetrokken , dat de motor zowel op lpg loopt als benzine , dit laat valt pas op bij de pomp waaruit blijkt dat je ineens 1:15 rijd i.p.v 1:8

LPG installatie ziet een te rijk mengsel, en wil dit verlagen, als resultaat laag verbruik gas.

Maar wat ik niet begrijp is hoe kan er heel even benzine uit het luchtfilterhuis drupt ???, dit kan toch niet teruglopen vanuit de cilinder het luchtfilterhuis in of zie ik wat over het hoofd ???

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

lucht filterhuis zit onder de regelklep /injectie
dus de benzine loopt naar beneden het luchtfilter huis in
en de gas instalatie regeltr zelf niets
de lambda sonde doet dit en regelt alles naar minimum terug

npk (0), 15 jaar geleden

wat je aangeeft is correct als je op benzine rijdt, als je op lpg rijdt dan regelt de lpg installatie het mengsel
lambda meet --lpg installatie verarmd of verrijkt

Bij benzine
lambda meet ----stuurt signaal naar drukverschilregelaar op de spinnekop
en verarmd of verrijkt

even terug naar het probleem , komt het voor dat de drukregelaar kan lekken ????,deze zit op het luchtfilterhuis (heb het niet over de drukverschilregelaar op de spinnekop)

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

wel bij G 3
lijkt me sterk dat een audi 80 al een electronisch geregelde installatie heeft
dat geef je ook niet aan
dus de lambda regelt niks aan gas
dat doet t vacuum

brunello (0) PRO, 15 jaar geleden

bij een mechaniese injectie van volkswagen/audi, als de tegen duk niet goed is van de injector loopt de benzine de injector uit zelf mee gemaakt met een audi op lpg

npk (0), 15 jaar geleden

HALLO CARS & MOTORS.

Bij mijn gasinstallatie van necam wordt het lamdasonde signaal teruggekoppeld naar de gascomputer deze bedrading zie ik duidelijk zitten, het regelgedrag is ook via de lpg installatie uit te lezen.
of dit nu een g3 installatie is of niet zeg het maar ????

Maar even terugkomend op het probleem

Is het mogelijk dat de spinnekop kan lekke ??? of eventueel de drukregelaar (op luchtfilterhuis)????

npk (0), 15 jaar geleden

Hallo brunello,

Je heb gelijk dat als de tegendruk niet correct is dat de brandstof uit de injector loopt , alleen bij mij komt de benzine uit het luchtfilterhuis onder de spinnekop, en niet uit de injector in het inlaatdeel.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

membramen vd drukregelaar drogen uit en scheuren door het niet gebruiken(1 stand staan)bij lpg rijden
op de spinnekop staat een nummer
hiermee naar de dealer en t 2e omnummer op laten zoeken
dan gaan zoeken naar een andere
maar ook slopers hebben dit probleem door stil liggen op de plank
dus of een uit een auto die net van de weg is of een nieuwe bestellen
kost ongeveer €700 via bosch belgie die m ook kunnen omnummeren
via google vind je t tel nummer

npk (0), 15 jaar geleden

zoals je al aangaf , de drukregelaar lekte uit de verbinding naar het filterhuis.

Heb even tijdelijk vervangen door een sloop exemplaar.

loopt weer op lpg , alleen een beetje rommelig op benzine.

Zal nog even de vrije slag controleren van de doseur.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

is misschien wel bij te regelen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.