Hulp gezocht! Benzine lekkage/overdruk in brandstof systeem A4 1.8T Quattro Avant 176.000 km uit 2002.
Mijn Audi A4 avant 1,8 turbo Quattro bj 2002 lekt al een poosje benzine rechtsvoor (passagierszijde) achter het voorwiel benzine.
Als je de auto parkeert na een rit ruik je na een poosje benzine en ligt er een klein plasje achter het rechtervoorwiel. Opvallend was ook dat er extreem veel ontluchting is als ik de tank dop open draai. Maar tankdop los helpt ook niks. Ook al nieuwe dop geprobeerd.
Na onderzoek zijn we er achter gekomen dat de lekkage komt uit een van de onluchtingsslang die uit het koolstoffilter achter het rechter voorscherm komt.
De garage heeft ondertussen de brandstofleidingen doorgeblazen en het brandstof filter en de tankdop vervangen, maar de auto blijft na een rit brandstof lekken door de ontluchtingsslang en ze weten ook niet wat ze er nog aan kunnen doen. Het lijkt soms ook wel erger te worden. Volgens mij lekt hij niet tijdens het rijden maar pas als hij poosje geparkeerd staat.
Auto loopt overigens prima en er zijn geen foutmeldingen uitgekomen bij het uitlezen. Moet soms wel 2 keer starten. Het lijkt erop dat de benzine niet retour gaat als de auto uit wordt gezet.
Kan iemand mij helpen met dit probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er zit gewoon ergens een lek als de wagen naar benzine ruikt. Als die garage dat ook heeft geroken/geconstateerd dan zit er niets anders op dan beter te gaan zoeken naar het lek dus dat de garage niet weet wat ermee te doen is dan wel apart denk ik dan als je het ruikt dan lekt er iets dat is simpel. En als het lekt bij het rechter voorwiel dan kan een beetje monteur die leiding wel volgen en dan vervolgens opsporen waar het precies lekt. Een te hoge druk oid heeft hier niets mee te maken. Ze moeten gewoon beter kijken en misschien meer delen loshalen om te kunnen zien waar het lekt.
Als er benzine uit het koolstoffilter loopt,is het verzadigd,normaal wordt dit filter in bedrijf met een pulsatie vacuum klep leeggezogen,je hoort hem tikken bij stationair draaien van de motor,waarschijnlijk is daarmee iets mis,verstopt of vastgelopen,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar