Audi A4 Cabriolet 2002: Brandstof probleem

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: BDV, Motorinhoud (cc): 2400, Vermogen (kw): 125

Ik heb een brandstof probleem bij mijn 2.4 V6 Audi uit 2002.

Ik heb hem uitgelezen met een Icarsoft uitlezer en deze geeft aan dat het brandstofmengsel te arm is.

Er zit een nieuw brandstofcijfers op en een nieuw luchtfilter ook heb ik de inlaat buizen gecontroleerd op scheurtjes en deze leken in orde.
Luchtmassameter geeft zelf geen fout aan maar deze heb ik nog niet vervangen.

Als ik de fout wis blijft deze ongeveer 60 km weg en dan is hij er weer. Daan ruikt het uitlaatgas ook wat vreemd.

iemand een idee welke richting ik op moet gaan met controleren?

Groet Antoine

Antoinelagrand

Geplaatst door Antoinelagrand (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Antoinelagrand (0), 2 jaar geleden

Brandstofcijfer moet filter zijn

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Wat is het nummer van de foutcode?
Krijg je 1 foutcode (dus 1 kant van de motor) of krijg je er 2 (beide kanten van de motor)?

Uitgaande van 1 foutcode zou ik zeggen defecte voorste lambdasonde (of bedrading) of een lekje in het uitlaatspruitstuk of pakking.

    Foutcodes aan Nederlanden van de motor.
    000369 feal trim bank 1 running lean
    000372 feal trim bank 2 running lean
    001287 toerental inactief besturingssysteem hoger dan verwacht
    17544 brandstofversnelling te arm bank 1
    17546 brandstofversnelling te arm bank 2
    16891 toerental actiefbesturingssysteem hoger dan verwacht.

    Dit zijn de codes en ik denk dat het mis gaat voordat de brandstof de cilinders in gaat maar weet niet helemaal hoe het werkt bij deze motor. Er zit nogal veel elektronica op. - Antoinelagrand (0), 2 jaar geleden

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Motor loopt dus op beide kanten van de motor te arm.
Foutcodes 17544 en 17546 geven ook nog aan dat dit gebeurt bij stationair.
Tevens is het stationair toerental te hoog.
Dat alles bij elkaar wijst op een luchtlekje of mogelijk een vervuilde gasklep.

Antoinelagrand (0), 2 jaar geleden

Oké bedankt daar ga ik mee aan de slag.

Antoinelagrand (0), 2 jaar geleden

Ik ben de vacuüm slangetjes gecontroleerd en er waren er een paar lek. Ik heb wat tijdelijke slangetjes gemonteerd en de motor loopt inderdaad wat lager stationair dan eerst dus we zijn op de goeie weg. Ik ga een paar meter originele leiding bestellen. En alles vervangen.

Antoinelagrand (0), 2 jaar geleden

Vacuüm slangen vervangen maar was nog niet afdoende.
Ik heb ook de ( nokkenas ontvluchting ) vervangen deze was lek dus zoog ook buitenlucht aan. Fouten gewist en nu weer afwachten.

Antoinelagrand (0), 2 jaar geleden

Probleem opgelost. Het probleem zat in de carterventilatie slangen. Waren alle drie lek en de membraan ook. Alles vervangen nu al een tijd geen motorstoring meer.

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.