auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4 Cabriolet 2002: Brandstof probleem

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: BDV, Motorinhoud (cc): 2400, Vermogen (kw): 125

Ik heb een brandstof probleem bij mijn 2.4 V6 Audi uit 2002.

Ik heb hem uitgelezen met een Icarsoft uitlezer en deze geeft aan dat het brandstofmengsel te arm is.

Er zit een nieuw brandstofcijfers op en een nieuw luchtfilter ook heb ik de inlaat buizen gecontroleerd op scheurtjes en deze leken in orde.
Luchtmassameter geeft zelf geen fout aan maar deze heb ik nog niet vervangen.

Als ik de fout wis blijft deze ongeveer 60 km weg en dan is hij er weer. Daan ruikt het uitlaatgas ook wat vreemd.

iemand een idee welke richting ik op moet gaan met controleren?

Groet Antoine

Geplaatst door

Antoinelagrand (55)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Brandstofcijfer moet filter zijn

Wat is het nummer van de foutcode?
Krijg je 1 foutcode (dus 1 kant van de motor) of krijg je er 2 (beide kanten van de motor)?

Uitgaande van 1 foutcode zou ik zeggen defecte voorste lambdasonde (of bedrading) of een lekje in het uitlaatspruitstuk of pakking.

oldford 0
badge

3 jaar

Foutcodes aan Nederlanden van de motor.
000369 feal trim bank 1 running lean
000372 feal trim bank 2 running lean
001287 toerental inactief besturingssysteem hoger dan verwacht
17544 brandstofversnelling te arm bank 1
17546 brandstofversnelling te arm bank 2
16891 toerental actiefbesturingssysteem hoger dan verwacht.

Dit zijn de codes en ik denk dat het mis gaat voordat de brandstof de cilinders in gaat maar weet niet helemaal hoe het werkt bij deze motor. Er zit nogal veel elektronica op.

Motor loopt dus op beide kanten van de motor te arm.
Foutcodes 17544 en 17546 geven ook nog aan dat dit gebeurt bij stationair.
Tevens is het stationair toerental te hoog.
Dat alles bij elkaar wijst op een luchtlekje of mogelijk een vervuilde gasklep.

oldford 0
badge

3 jaar

Oké bedankt daar ga ik mee aan de slag.

Ik ben de vacuüm slangetjes gecontroleerd en er waren er een paar lek. Ik heb wat tijdelijke slangetjes gemonteerd en de motor loopt inderdaad wat lager stationair dan eerst dus we zijn op de goeie weg. Ik ga een paar meter originele leiding bestellen. En alles vervangen.

Vacuüm slangen vervangen maar was nog niet afdoende.
Ik heb ook de ( nokkenas ontvluchting ) vervangen deze was lek dus zoog ook buitenlucht aan. Fouten gewist en nu weer afwachten.

Probleem opgelost. Het probleem zat in de carterventilatie slangen. Waren alle drie lek en de membraan ook. Alles vervangen nu al een tijd geen motorstoring meer.

Bedankt voor de feedback.

oldford 0
badge

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.