Audi A4 2013: cooling flow low

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CJE, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 125

Hallo,
Mijn Audi A4 1.8 heeft het volgende probleem. Al meerder keren blijft de fan na een rit draaien terwijl het koud weer is. Nu sprong de auto laatst in de veilige modus onder het rijden met koude motor. Na opnieuw starten kon ik weer gewoon rijden.
Uitlezen gaf Cooling Flow Low.
Nu lees ik meerdere oplossingen waarvan de termostaat en pomp erg prijzig zijn. Wil dus beginnen met sensors. Weet iemand welke sensor het kan zijn?? En waar ze zitten/ Auto geeft keurig 90 graden aan zonder schommelingen.

ramon.

Geplaatst door ramon. (0) , lid sinds 2 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Volgens google:
P00B7 - Engine Coolant Flow Insufficient trouble code can set when the ECM detects a temperature difference of more than 68°F between the radiator coolant temperature sensor (RCT) and the engine coolant temperature sensor (ECT).

Mogelijk geeft de temperatuur sensor bij de radiateur uitgang een verkeerde waarde.
N.B. Verschil van 68 graden Fahrenheit is ongeveer 38 graden Celsius.

    Ok bedankt voor je reactie. Vraag die daar op volg is: Kan ik die sensor zonder systeem leeg laten lopen wisselen? Heeft hij misschien een kering zitten in het sensorhuis? - ramon. (0), 2 jaar geleden

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Voordat je gaat wisselen zou je ook de temperatuur van de onderste radiateurslang kunnen laten meten met een b.v. een infrarood thermometer.

Bij wisselen zal er iets koelvloeistof uitlopen, maar als je snel bent valt dat wel mee.
Wel bij koude motor doen, anders kun je je vingers branden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.