Hallo,
Ik heb een gescheurde carterontluchtingslang, nu wil ik graag weten of het bij het vervangen noodzakelijk is om de benzine rails en spruitstuk te demonteren? Ik heb even zitten kijken en dat lijkt me best veel werk. Moeilijk bij te komen.
Is er ook een manier waarop niet alles los moet??
Mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi John, bij mijn A4 ALT heeft de garage laatst dezelfde slang vervangen. Ze hebben eerst de dynamo uitgebouwd, en inlaatspruitstuk laten zitten. Was iets van 2,5 uur werk volgens de factuur. Groeten, Marcel
He Marcel bedankt voor je antwoord jij bent de enigste die reageert.
Reden dat ik het wou weten omdat ze er 225 euro voor vragen en die slang had ik zelf al gekocht voor 40 dan kom ik op 265 om een slang te laten vervangen en dan voel ik me op 1 of andere manier beswel getild.
Had jij trouwens ook de foutcode 17545 en ging je motorlampje branden??
14 jaar
Prijs is wel normaal voor een dealer; zelf doen of een garage met lager uurloon opzoeken loont.
Bij mij geen storingslampje of code 17545; wel intermittent 16804 (kat werking te gering). Maar zolang er nog vacuum lekken zijn weet ik niet hoeveel waarde je hieraan moet hechten.
Bij mij ook vervangen:
- ontluchtingsventiel (membraam was krom en hard, kon niet meer afsluiten)
- slang op de foto aan rechterkant ontluchtingsventiel (zat scheur in)
- textiel omwikkelde slangetje naar brandstofdrukregelaar (zag er slecht uit bij de slangpilaar, waarschijnlijk poreus)
- aanzuigbuis (grote buis bovenin de foto), was lek in het harmonicagedeelte naar ontluchtingsventiel
Ik ben nog steeds niet tevreden over hoe de motor loopt. Bij stationair is er een licht schudden te voelen, optrekken gaat vaak stoterig. Volgens mij is er nog ergens een vacuumlek. De aansluiting tussen ontluchtingsventiel en aanzuigbuis zou volgens mij luchtdicht moeten zijn, maar als je je vinger daar langshaalt zit er een druppel olie aan.
Ok ja ik moet toch nog een beurt en APK doen denk dat ik dan maar alles in 1 doe..
Maar zo te zien heb jij wat meer dingen en die code die ik krijg 17545 - p1137 (mengsel te rijk in cilinder 1) daar zit juist die slang naar dat ventiel dus ik denk dat t daardoor komt heb vd rest geen problemen.
Maar heb je m al helemaal uitgelezen? geeft ie niet nog meer codes?
maar die olie is niet goed, lekt ie toch nog he
Dit zijn van die lastige dingen als je geen monteur bent, want dan moet je hem weer wegbrengen dan gaan ze dit kijken, dat kijken ben je zo weer paar 100 verder tenzij je eerlijke goede garage heb.
14 jaar
Ik kan dit niet geloven
Heb de auto weggebracht en gister opgehaald ze hebben de slang vervangen en ook de dynamo uitgebouwd.
Rij ik zonet naar huis wat gebeurt er??
ABS en accu lamp gaan branden.
Wat hebben ze verkeerd gedaan? ik heb nog nooitt problemen gehad met de auto en het vriest ook niet echt
Ik weet zeker dat de accu ok is.
Hebben ze iets met de dynamo gedaan ofzo??
Baal ervan dat ze nu dicht zijn anders was ik gelijk gegaan nu moet ik wachten tot morgenochtend.
Graag een reactie
14 jaar
Het bleek een contactstekker van de dynamo te zijn.. hadden ze niet vastgeklikt
heel slordig
14 jaar
[quote=jdough]Het bleek een contactstekker van de dynamo te zijn.. hadden ze niet vastgeklikt
heel slordig[/quote]
Dit kan natuurlijk een keer gebeuren, sleutelen blijft mensen werk.
Toch mooi dat het is opgelost.
Gr. paul
Ja en dat zei ik ook tegen ze.
Heb er voor de rest ook geen groot punt van gemaakt maar je zou toch verwachten dat ze als audi specialist toch nog even alles nalopen.
Heb bv ook een jaarbeurt gedaan en volgens hun lijst (zelfde als audi) zouden ze ook portieren smeren e.d is ook niet gedaan
volgens mij hebben ze alleen olie ververst en een paar kleine dingen.
Maar het zou nu goed moeten zijn
14 jaar
Mooi dat alles weer werkt. Hebben ze (of jij) de computer ook gereset, of moet de foutmelding nu vanzelf weggaan?
Ik ben ook nog even bezig geweest: mijn peilstokhouder bleek door midden gebroken, en daar zoog hij ook iets valse lucht aan. Controleer iig ook jouw peilstofbuis even, het plastic droogt uit en verkruimelt onder je vingers!
Het optrekken lijkt nu soepeler te gaan, maar stationair zit er af en toe nog een onregelmatigheid in. Paul, heb jij als specialist nog een idee?
Marcel
Gaat het in jou geval over het zelfde motortype ? (2.0 ALT)
Gr. paul
Hoi Paul,
Ja ik heb ook een ALT 2.0
Marcel
Hoe is het olieverbruik ?
Gr. paul
Ongeveer 1:2000
[quote=maars]Ongeveer 1:2000[/quote]
Dit type motor staat bekent om zn forse olieverbruik.
Het olieverbruik wordt zodanig hoog dat er emissie storingen ontstaan.
Metname de lambdasonde en de Kat komen hierdoor vroegtijdig te overlijden..
Gr. paul
Ik heb idd 16804-0420 |(verminderde kat-werking, sporadisch). Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet, de foutcode zegt "sporadisch", en het storingslampje blijft uit. Mondt dit per definitie op korte termijn uit in een kapotte kat (en APK-afkeur) of kan je nog jaren zo door rijden?
Kan het lichte schudden wat soms bij stationair optreedt hierdoor worden veroorzaakt?
In het topic had ik al eerder genoemd dat er een klein beetje olie lekt uit de aansluiting tussen het ventiel op het kleppendeksel en de aanzuigbuis; komt jou dat bekend voor? Ik zou denken: als er olie uit kan dan is het ook een vacuumlek.
[quote=maars]Mooi dat alles weer werkt. Hebben ze (of jij) de computer ook gereset, of moet de foutmelding nu vanzelf weggaan?
Ik ben ook nog even bezig geweest: mijn peilstokhouder bleek door midden gebroken, en daar zoog hij ook iets valse lucht aan. Controleer iig ook jouw peilstofbuis even, het plastic droogt uit en verkruimelt onder je vingers!
Het optrekken lijkt nu soepeler te gaan, maar stationair zit er af en toe nog een onregelmatigheid in. Paul, heb jij als specialist nog een idee?[/quote]
Ik heb hem eigenlijk niet uitgelezen nu dat je het zegt maar ik zie iig niks meer op het dashboard
anders kijk ik vandaag nog even of er wat in geheugen staat.
Peilstok is goed voor zover ik kan zien.
Code 17545 is tot nu toe nog niet teruggekomen na het vervangen van die slang, hoop dat t zo blijft natuurlijk.
Wel merk ik dat hij veel beter rijdt nu.
14 jaar
Het heeft niet lang geduurd, 17545 is wéér terug ondanks het vervangen van de slang
en om het nog erger te maken heb ik ook net als Marcel:
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Snap er niks meer van en hij is nog APK goedgekeurd ook. Hoe kan dit?
Ik heb wel voor het eerst noodgedwongen bij een kleine pomp getankt na dat dynamo incident, maar dat was gewoon euro95 ongelood dus dat lijkt me sterk.
Heb alle codes gewist en ga nu weer kijken wat er gebeurt.
Die 17545 zal toch weer terugkomen wat ik nog niet heb gecontroleerd is het membraan in het ontluchtingsventiel (T-stuk)
Wat me wel opvalt van die 17545 is dat hij altijd bij een stoplicht komt oftewel stationair je zou toch blijven denken aan vaccuum probleem.
Ik heb er niet voor gestudeerd, maar als iemand nog tips heeft waar ik naar zou kunnen kijken hoor ik het graag.
14 jaar
John, dat is vervelend, probleem niet opgelost maar lijkt erger te worden....
Wat zegt jouw garage ervan?
Aan die garage heb ik niks joh zeggen dat ik de auto weer zou kunnen brengen en mooi weer betalen
niet eens een advies of niks maar dat soort dingen had ik al verwacht
ik hou t zelf wel ff in de gaten
Ik ga nog 3 dingen controleren:
-Ring ontluchtingsventiel (T-stuk)
-Slangen
-Luchtmassa meter waarde controleren en/of schoonmaken.
anders weet ik het echt niet meer (weet ik nu ook niet maarja :) )
14 jaar
Heb de O-ring vervangen was kapot
Aan de slangen heb ik niets kunnen ontdekken.
De LMM heb ik schoongemaakt en kort daarna kwam hij met een extra code:
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded
Ik krijg dus rijk en arm codes
LMM waardes ook veels te laag
Ik gok op de defecte LMM
Cat 16804 code is gelukkig weggebleven.
14 jaar
FYI,
heb de LMM vervangen en merk echt een verschil rijdt veel beter en de code is ook weggebleven.
de andere overigens ook.
Hopelijk blijf t zo he
Gr
13 jaar
Ok na ruim 1 jaar geen codes te hebben gehad, ben ik weer terug en nu blijft de code ook terugkomen:
1 Fault Found:
16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded
Wel check engine op het dashboard
Dingen die ik in deze periode heb gedaan/vervangen zijn:
-Carterontluchtingslang
-LMM
-Bobines+bougies
-STP en forte injector cleaner
Hoger benzineverbruik en vermogensverlies. Auto is recentelijk wel door de apk gekomen.
Ik wil gaan kijken naar wat de lambdawaardes zijn in de VCDS meetblokken
of is het meest waarschijnlijk de Kat?
12 jaar
Ik heb de Lambdasensoren en Katalysator getest via de testen die je kunt doen in VCDS en ik kreeg en die waren allemaal ok:
B1-S2 OK
B1-S1 OK
CAT B1 - OK
Als iemand nog een idee heeft hoor ik het natuurlijk graag
Gr
12 jaar
[quote=jdough]oldford schreef:
Meestal is het de katalysator die de geest heeft gegeven.
Voorste lambdasonde moet pendelen en achterste moet een constant vrij hoog signaal geven.
Dat doen ze zeg je. Maar bij wat voor belasting heb je dat getest?
De motor-computer meet bij constante snelheid (en belasting), dus rijdend testen bij zo'n 80 - 100 km/u.
Hier staat een goede uitleg met plaatjes:
Rammelt de katalysator als je er tegen klopt? Of te wel is het binnenwerk stuk?
Is er iets van een voorgeschiedenis? Problemen met bougies/bobine/injectors bijvoorbeeld?[/quote]
Ik zal dit even lezen en zal dit alles testen als ik iemand heb die rijdt, anders gebeuren er ongelukken he :)
Maar ik had die testen dus niet rijdend gedaan dat stond niet in de beschrijving maar ik zal kijken.
Kat is een dure grap heb ik gelezen.. zorgt dat ook voor meer verbruik?
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar