close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A6: carterventilatie

Bouwjaar: 2000

Hallo Mannen, prachtige site hier!!! Ik ben Tom en ook eigenaar van een audi A6 break model 2000' (eind 99' ingeschreven) met als motercode rarara...... AFB.
Vind het een prachtige wagen, rijdt heel goed, maar ook met de bekende problemen uitgebreid hier te lezen op deze site!!!
Heb onlangs kleppendeksels eraf gehaald omdat er nogal een metaalachtig geluid vanonder kwam bij starten en stilleggen van de motor (en ook olieverlies) en ja hoor nokkenassen volledig ingesleten (230.000 km)nu, dit jobje is waarschijnlijk voor deze winter wat ik deze week zou willen doen is de carterventielatie vervangen ( nogal veel blauwe rook bij stationair draaien aan de stoplichten b.v.) en als ik de oliestop eraf neem is het precies een fles champagne die ontkurkt word! Is het filtertje vervangen genoeg (door de turbo even eraf te nemen heb ik verstaan) Of is het beter de volledige oliefiltervoet eraf te nemen en eens goed te reinigen?
dan is het waarschijnlijk beter om de verstuiverleidingen ook weg te nemen zeker? Wat is de ontluchtprocedure eigenlijk voor de verstuiverleidingen? Heb vorige keer 2 batterijen platgestart vooraleer hij terug wilde draaien! Mijn watertemperatuurmetertje op het daschbord gaat altijd direct naar 70 graden en blijft daar staan koude of warme motor, waar zit dit sensortje juist?
Hopelijk verneem ik iets van jullie!!Groetjes Tom.

Geplaatst door

moobi123 (55)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

sensor koelvloeistof temp zit achter de motor zit een sensor in de slang en/of thermostaat kapot.
als je toch de kleppendeksel open heb kijk of de zuigerveren ernstig versleten zijn.

ik heb het van internet geplukt hoe je in en uitmoet bouwen als het een diesel is.

uitbouwen: neem de inspuitleidingen los

Letop! laat deze in de vorm dus niet recht buigen!!en haal het in z'n geheel weg.

draai de bevestiging v.d. spanbeugel ,verwijder de spanbeugel en trek de verstuiver uit de cilinderkop. Verwijder ook de koperen ring die tussen de clinderkop en de verstuiver zit.

letop!de koperen ring moet altijd vervangen worden.

inbouwen:Monteer de verstuiver met een nieuwe koperen ring
in de cilinderkop.

zet de bouten v.d. spanbeugel vast (20 Nm)
met het voorgeschreven aanhaalmomenten.

zet de inspuitleidingen(wartelmoeren) vast met het juiste aanhaalmoment

( 25 Nm ).

770 50
badge

19 jaar

bedankt 770, heb nu toch al iets!!! k'zal er dit weekend aan beginnen, groetjes!

moobi123 55

19 jaar

deze sensor bevind zich bij een 2,5 tdi... NIET ACHTER de motor.. maar rechts naast de linker cilinderkop! (zwarte stekker/ groene sensor )

LET OP..

inspuitleidingen niet van de pomp draaien! indien de pompkamer leeg loopt krijg je hem zonder ontluchtings procedure niet meer aan de praat deze motoren ontluchten zich zelf niet of nauwelijks..

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Bedankt Paul, heb deze morgen nog een nieuw (groen) sensortje op de kop kunnen tikken, zal hem morgen monteren, wat is de ontluchtingsprocedure eigenlijk? Groeten Tom.

moobi123 55

19 jaar

als volgt.. de beide retour slangen op het filter afknijpen..

http://img376.imageshack.us/img376/8407/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

http://img376.imageshack.us/img376/2410/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />

daar (tekening) de diesel aanzuigen met een vacuumpomp.. tot dat er geen luchtbellen meer zichtbaar zijn...

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

De sensor zat inderdaad rechts van de linker cilinderkop, metertje terug ok, bedankt daarvoor. Heb vandaag ook de carterventielatie vervangen, verassend goed resultaat!!! Geen enkel blauw rookpluimpje meer te bespeuren bij stationair draaiende motor (t'was een ramp!!!). Paul ook bedankt voor de ontluchtings procedure, zal hem kunnen gebruiken als ik binnen enkele weken mijn nokkenassen zal vervangen ( eerst nog beetje sparen). Groetjes Tom.

moobi123 55

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.