close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4-Avant: cilinderoverslag 2.0 FSI

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 FSI 150PK

Hallo,ik heb sinds enige tijd een probleem met mijn A4 Avant. De motor schokt/hikt regelmatig als je rijd,het is dan net als er een 100e seconde geen vonk is. Er brand geen storingslampje. Warm of koud maakt niet uit en hij doet het in principe bij elke snelheid als die constant is,dus bv op cc.
Auto laten uitlezen bij dealer en de opgeslagen storing is "Cilinderoverslag". Er zijn 4 nieuwe originele bobines ingekomen en 4 bougie's maar de storing is niet verholpen. Toen heeft de dealer meerdere onderzoeken gedaan waaronder brandstofdruk gemeten,Co gemeten,Lambdasensoren gemeten,gasklep opnieuw ingeleerd,vacuumsysteem getest,carterventilatie vervangen. Dit alles was op dat moment goed maar de storing is nog aanwezig. Toen heb ik een tank 98 gereden zonder resultaat en later een tank V-power,ook zonder resultaat.Een tijdje later maar eens weer naar de dealer en toen hebben ze met een film en cameraploeg in de cilinders gekeken waar ze wel koolafzetting op de klepstelen hebben gezien wat waarschijlijk door de EGR komt,maar of dit de oorzaak is kunnen ze niet zeggen. Auto rijd verder prima en slaat ook altijd direct aan na de start. Auto heeft 183.000 km gedraaid en bij 177.000 is de d-riem vervangen(bij een universele garage). Wat me wel opvalt is dat de storing steeds vaker aanwezig is. Heb de auto gekocht(particulier) met 178.000km en tijdens de proefrit vernam ik het 1 keer iets,maar heb daar verder geen aandacht aan geschonken. Wel vind ik dat de motor rauw loopt stationair,ik bedoel dat er een soort ratelend geluid aanwezig is,Dealer zegt dat het bij deze motoren zo hoort en zegt dat het de ketting van de nokkenassen is.
Ik ben het een beetje beu nu en de Dealer wil wel verder zoeken met een scoop en dat soort dingen ,maar dan komen er zoveel uren op(die er nu al op zitten) en je hebt geen garantie dat het dan wel gevonden wordt. Ziet de Dealer misschien iets over het hoofd????? Wie o wie heeft hier een antwoord/oplossing voor of heeft het zelfde als eens mee gemaakt.
Mijn excuses voor het lange verhaal,maar zo zit het in elkaar.

Mvg R.S

Geplaatst door

r.slaghuis (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zit er misschien wat metalen viezigheid op de BDP sensor?

Is er tijdens het hikken steeds cilinderoverslag te zien op de testkast van de dealer?
Is de auto mischien getuned??
Staat de distributieriem wel goed op tijd?
Inlaatlucht traject onder druk gezet en gecontroleerd op lekkage?
Gr Erik

erik2819 0
badge

13 jaar

1. De enigste storing die steeds terugkomt is Cilinderoverslag,dus als je het gewist hebt en gaat rijden tot je de motor weer voelt hikken,en dan weer uitleest zit deze storing er weer in.
2. De auto is niet getuned.
3. Ik denk wel dat de riem op tijd staat,hij loopt verder prima en accelereerd ook goed.(als de riem niet op tijd staat heb je toch ook een BDP sensor storing??)
4. inlaatgedeelte is niet onder druk gezet en gecontroleerd op lekkage.

r.slaghuis 0

13 jaar

[quote=cor van jaarsveld]Zit er misschien wat metalen viezigheid op de BDP sensor?[/quote]
Als dat zou zijn moet je toch een andere storing hebben dan Cilinderoverslag????

r.slaghuis 0

13 jaar

Als de viezigheid erop zorgt dat er even geen ontsteking is denk ik dat hij dat ziet als overslag. Controleren is echt niet veel werk.. Hopelijk geeft het ECU diagnose programma alle slechte verbindingen in het primaire ontstekingscircuit aan als een fout. Daarom zocht ik een mechanische oorzaak.

Is het telkens dezelfde cilinder die overslaat of zit de overslag bij alle vier de cilinders?
Vervuiling in het inlaattraject zie je bij deze direct ingespoten motoren wel vaker en dit is erg lastig schoon te maken.Kan een oorzaak zijn!
Ik heb het weleens geprobeerd te reinigen met een middel van Forte bij gedemonteerd inlaatspruitstuk maar echt goed vond ik dit niet gaan en erg tijdrovend.
Overslag kan ook veroorzaakt worden door een niet goed werkende injector.
Tandriemtiming gewoon controleren dan kun je dat uitsluiten!(kan inderdaad bij sommige motoren storing optreden in de trant van verkeerde inbouwcombi krukas/nokkenassensor maar dat hoeft niet perse!)
Is een lastig probleem,zal waarschijnlijk erg kostbaar verhaal worden.

erik2819 0
badge

13 jaar

ook een nieuwe bougie kan stuk zijn..

Klopt,maar als je zo gaat denken kom je nooit verder...dan kan het ook net zo goed een nieuwe bobine zijn die defect is.

r.slaghuis 0

13 jaar

4 bougies kans is 4 keer zo groot en een heel ander product... Ik zeg niet dat de bougie stuk is. Maar je zoekt je wild als het wel zo is.

Daar ben ik weer. Ik heb contact gehad met de Audispecialist in Veghel en het verhaal uitgelegd en die gaf als advies om het brandstoffilter te vervangen. Dit heb ik gedaan en uit het oude filter kwam grijs/zwarte benzine stromen??? Toen gereden en dacht eerst dat het weg was......maar niet dus.Heb ook de BDP sensor schoongemaakt, ook zonder resultaat,hier zaten wel 3 schilfertjes aan. Maar nu komt het,heb vandaag de auto voor de APK gehad en deze is afgekeurd op een te hoge lambda waarde????? Kan dit deze storing veroorzaken en als dat zo is hoe kan het dan als cilinderoverslag gezien worden. Omdat ik even geen zin meer heb in de dealer(die o.a zegt dat de CO en Lambda goed waren) ,heb ik een afspraak gemaakt bij de Audispecialist en hoop dat deze mensen de storing wel vinden. Ik hou jullie op de hoogte.

r.slaghuis 0

13 jaar

als de motor langere tijd niet goed loopt is het normaal dat de lambdawaarde niet correct is. Dit hoeft niet door de lambda sonde te komen. Je verliest toch geen koelvloeistof?? En is er compressie gemeten, was de foutcode weg toen de bobines vervangen waren? Zo nee? waarom zijn de oorspronkelijke toen niet teruggeplaatst?

Nee,ik verlies geen kvs. Er is (nog) geen compressie gemeten. De foutcode is na het vervangen van de bobines gewist met diagnosekast,dus niet vanzelf gewist.

r.slaghuis 0

13 jaar

Is er daarna opnieuw uitgelezen of hij wegbleef?

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 2.0 fsi (awa)
Heb van de week al 4 nieuwe bobines en bougies gemonteerd en de erg klep heb ik vernieuwd.
Auto stottert en hikt nog steeds, start nu wel weer goed sinds ik de egr-klep heb vernieuwd.
Heb nog steeds de foutcode p0302 overslag cilinder 2.

Ga morgen de injectoren omwisselen om te kijken of hij dan nog steeds dezelfde foutcode geeft.
Hoop van wel dan weet ik in ieder geval dat het de injector is.
Hou jullie op de hoogte!

Groetjes Frederik

Hallo,ik heb afgelopen week de audi bij de garage gehad en die konden het ook niet vinden(zijn er 2 uur mee bezig geweest) en hadden er ook geen verklaring voor op dit moment.
Ze hebben een proefrit uitgevoerd met diagnosekast en deze gaf op meerdere cilinders overslag. CO en lambda waren nu wel goed. Compressie en brandstofdruk was ook goed. Ze willen wel verder zoeken maar dan moest ik de auto laten staan,en gezien de afstand heb ik dat niet gedaan. Deze week de auto weer voor de apk gehad omdat de lambda goed was in Veghel en wat denk je???? lambda weer te hoog....rond de 1.9 op 2500rpm terwijl ik er 40 km mee gereden had vanaf mijn werk.Toch maar eens de lambda vervangen??????, en welke van de 2?

@ Frederik,weet je al meer?

r.slaghuis 0

13 jaar

[quote=r.slaghuis]Daar ben ik weer. Ik heb contact gehad met de Audispecialist in Veghel en het verhaal uitgelegd en die gaf als advies om het brandstoffilter te vervangen. Dit heb ik gedaan en uit het oude filter kwam grijs/zwarte benzine stromen??? Toen gereden en dacht eerst dat het weg was......maar niet dus.Heb ook de BDP sensor schoongemaakt, ook zonder resultaat,hier zaten wel 3 schilfertjes aan. Maar nu komt het,heb vandaag de auto voor de APK gehad en deze is afgekeurd op een te hoge lambda waarde????? Kan dit deze storing veroorzaken en als dat zo is hoe kan het dan als cilinderoverslag gezien worden. Omdat ik even geen zin meer heb in de dealer(die o.a zegt dat de CO en Lambda goed waren) ,heb ik een afspraak gemaakt bij de Audispecialist en hoop dat deze mensen de storing wel vinden. Ik hou jullie op de hoogte.[/quote]
De vieze brandstof verplicht je om de injecteurs te (laten) testen. viezigheid kan zorgen voor tijdelijk te weinig brandstof door verstopping of te veel omdat de naald soms niet goed afsluit. Ik zo ook de brandstofgallerij goed schoonmaken en op aanslag controleren.

Het verklaart tegelijkertijd het verschil bij de dealer en het APK station. Soms werkt het goed en soms niet goed.

Hallo,

Ik heb gister de injectoren van mijn 2.0 fsi omgewisseld en wat denk je, nu heb ik cilinder overslag op cilinder 4 ipv 2.
Dus morgen ga ik een nieuwe injector bestellen en hoop dan dat het goed is!

Hou jullie op de hoogte..

Groetjes Frederik

[quote=Frederikvaneck]Hallo,

Ik heb gister de injectoren van mijn 2.0 fsi omgewisseld en wat denk je, nu heb ik cilinder overslag op cilinder 4 ipv 2.
Dus morgen ga ik een nieuwe injector bestellen en hoop dan dat het goed is!

Hou jullie op de hoogte..

Groetjes Frederik[/quote]
En,weet je al meer?

r.slaghuis 0

13 jaar

Hallo,

Ik heb vorige week een nieuwe injector gemonteerd en nu rijdt hij gelukkig weer helemaal goed!
Er komen ook geen foutcodes meer terug. Dus probleem opgelost.

Groetjes Frederik

[quote=Frederikvaneck]Hallo,

Ik heb vorige week een nieuwe injector gemonteerd en nu rijdt hij gelukkig weer helemaal goed!
Er komen ook geen foutcodes meer terug. Dus probleem opgelost.

Groetjes Frederik[/quote]
Wat kosten de injectoren,en heb je ze in de handel gekocht of origineel.
Mvg R.S

r.slaghuis 0

13 jaar

Heb je het inlaatspruitstuk gedemonteerd voor het vervangen van de injector?
Hoe zagen de kleppen en de inlaatkanalen eruit?
Misschien handig om de boel zoveel mogelijk te reinigen.

erik2819 0
badge

13 jaar

Hallo,

ik heb de injector origineel gekocht, die was ongeveer 140 euro.
Als je de injectoren wil demonteren moet je het inlaatspruitstuk verwijderen.

Alles zag er nog goed uit geen bagger gelukkig.
Auto rijdt nog steeds goed.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.