close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi 90: co niet meer af te stellen!!!

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2

Hallo,

ik heb een audi 90 2,2 5 cil uit 86,

Nu is mijn probleem dat ik hem niet meer door de apk krijg, omdat de co op minimaal 10 komt, want hij mag maximaal maar 1,5 zijn.

terwijl ik hem vorig jaar met lof over de apk heb gereden bij de rdw om hem in te voeren.

hij trekt nergens valse lucht, lambda werkt goed en benzine druk op toevoer en retour is ook prima.

Ik heb wel gemerkt dat hij heel erg stinkt en zwart rookt, wat dus op te veel benzine zou leiden.
ook is het zo dat als ik hem stationair laat draaien, hij steets lager in de touren gaat lopen en uit eindelijk afslaat.


Hebben we een KE-JETRONIC specialist onder ons????


Mvg Kim.

Geplaatst door

kim a (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Uitlaat volledig gasdicht ook op de pakkingen? Want een lekje verstoord het lambda-signaal en dan krijg je ook een hoog Co en verbruik.

oldford 0
badge

14 jaar

Helaas....

Dit type motor is niet voorzien van een lambdasonde.
Wat voorkomt is dat de koudestart-injector blijft hangen waardoor het co hoog blijft en ook niet meer is af te stellen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Hoi Paul en Oldford,

Bedankt voor jullie snelle reactie.

De motor is wel voorzien van een lambda sonde en die werkt goed, want die heeft hij (een goede vriend en tevens apk meester) doorgemeten. ook al zou deze defect zijn, dan zou je toch nog verschil moeten hebben in het co als je aan de co stelschroef draaid? toch??

Wat de koudstart injector betrefd, daar heb ik zelfs al een keer de leiding losgehaald en af gedopt, maar dat gaf ook geen resultaat.

uitlaat is ook gas dicht, maar kun je daar ook een co tussen de 10+13 van krijgen?


Mvg Kim

kim a 0

14 jaar

Ik snap hier iets niet.
Je zegt dat je lambdasonde goed werkt, maar ook dat je een CO van 10% hebt.
Bij zo'n hoog CO kan de lambdasonde nooit goed werken, iets moet daar afwijken.
Wat voor signaal meet je op die lambdasonde?

oldford 0
badge

14 jaar

Ik begrijp ook iets niet.

Dit beteft een KV motor die zou geen lambdasonde moeten hebben.
Betreft dit nog wel de originele motor ?

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

controleer de luchtweger als deze niet krom is, als dat zo is, dan blijft hij vrolijk veel brandstofinspuiten. (heb zelf ook een KE Jetronic in mn eigen auto als brandstof systeem)

hallo,

Oldfrord, ik heb net nog eens zelf gemeten en de lambda geeft een waarde van 4 ohm en zit tussen de 0,2 en 0,8 volt in (volgens internet zou dit moeten kloppen?)

De motor is volgens mij origineel, maar is van duitsland ingevoerd en daar stond het motor nummer op de duitse brief vermeld met motor nummer kx (meen ik). Het is in iedergeval een KE-JETRONIC dat weet ik wel zeker, want hij heeft 2 stekkers op de jetronic zitten plus nog eens een ecu onder het dashbord, het ziet er allemaal origineel uit.

Fordmonteurtje, luchtweger zou volgens mij goed moeten zijn, die kan toch niet van een jaar staan zo maar krom trekken, maar heb hem ook al een keer gewisselt, zonder resulaat en toen maar weer meteen de originele er op gezet.

ik vind het zo raar dat als ik aan de co schroef draai, helemaal geen reactie van meer of minder co krijg en dat wel op allebei de luchtwegers.
vorig jaar had hij een co van precies 1% en nu 10% en een verbrandingswaarde van bijna 300, dus heel veel onverbrande gassen waar ik gewoon niet bij kom.


Mvg Kim.

kim a 0

14 jaar

Kim, als je een backfire hebt gehad, is meestal de luchtweger defect, dit kan ook gebeurt zijn voordat jij em gekocht hebt,

wat oldford zegt, met een co% van 10 kan de lambdasonde geen goed signaal geven die pendelt niet met deze co waarde en is dan ook niet te testen.


gr john

bedankt voor jullie reacties allemaal,

ik ga deze week maar weer eens aan de slag met hem, maar eerlijk gezegd weet ik niet waar ik nu moet gaan zoeken.

Fordmonteurtje, ik ben het zeer zeker met je eens, dat je niet weet wat er van te voren allemaal mee is gebeurd.
ik ga er in iedergeval nog eens heen kijken, maar hoe zie ik dan of die defect is?

kim a 0

14 jaar

dan is de stuwflap onder de ronde rubberenslang verbogen en ligt niet meer aan zijn zitvlak als de motor UIT is,.

Kim vlak naast die rubber inlaatkap zit een plugje (indien aanwezig) daarin kan je met een inbus 3 de afstelschroef terug draaien. Zelfs bij 10% CO is een halve omwenteling al voldoende. De E van KE Jetronic wil zeggen dat de zaak elec. bij gestuurd wordt. De brandstofdruk moet rond de 3 bar zijn . Voor de fijnafstelling trok ik de lambda-stekker los en stelde het co af op 2 % en dan de stekker weer vast . Hij stelde zelf bij naar 0,5% en de kat ging zijn werk weer doen. Hint! meet ook de weerstand van de temp .sensor Koud 2tot 3 k ohm en warm +- 250 ohm . Bij een hogere waarde blijf hij in de koudloop mode. Bij twijfel zet er een paperclip tussen is goed voor 120 gr. Probeer wat en succes.

Punt 50
badge

14 jaar

Kim hoe is het met de keuring afgelopen ? De wat rijpere monteur moet hiet toch uit kunnen komen ! Groeten.

Punt 50
badge

14 jaar

ben door de keuring heen gekomen.

ik had 2 defecte luchtwegers, vandaar dat we de co niet meer kregen afgesteld.

2 dagen later auto naar de sloop kunnen brengen, omdat 1of andere kloon me achterin is gereden, ik had de vouwen nog in het dak. welterusten

kim a 0

13 jaar

ben door de keuring heen gekomen.

ik had 2 defecte luchtwegers, vandaar dat we de co niet meer kregen afgesteld.

2 dagen later auto naar de sloop kunnen brengen, omdat 1of andere kloon me achterin is gereden, ik had de vouwen nog in het dak. welterusten

kim a 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 90 of stel zelf een nieuwe vraag.