Ik heb een probleem met mijn audi a6
ik krijg de foutmelding 00575 via mijn vag 305
ik heb gisteren en vandaag de lmm vervangen orgineel audi, n75 klep vervangen ,dumpvalve vervangen [was echt kapot]
bvenkant tot aan de turbo slangen nagekeken alles oke
wastegate werkt volgens mij ook normaal
als je gas geeft werkt het stangetje optimaal
morgen heb ik een nieuwe laaddruksensor
weet iemand op welke plaats hij zit
bij een a3 tdi zit hij in de intercooler
hij trekt al een stuk beter met die nieuwe dumpvalve
maar heb vermogens verlies in 4 en 5deversnelling
dus nieuwe druksensor besteld
IK HOOP DAT IEMAND WEET WAAR DIE DRUKSENSOR ZIT
ALVAST BEDANKT
HET GAAT OM EEN AEB MOTOR 1.8 20V TURBO AUDI A6 AUTOMAAT
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Onderstaand probleem heb ik enige tijd geleden hier gepost, in het beginsel lijkt de problemen op elkaar, is dit ook zo???
PROBLEEM
Ik heb een probleem met het overbrengen van het vermogen op de weg, bij het aanspreken van de kickdown optie; dan schakelt de aut. terug, 1 of 2 versnellingen echter zonder er als een haas vandoor te gaan de motor blijft hangen op 3000 toeren en snelheid loopt maar langzaam op. Dit probleem is al door verschillende technisch specialisten (ook hier op problemcar) onder de loep genomen en op hun adviezen is er heel veel aan de auto vervangen:
Olie en filter van versnellingsbak vervangen en met voorgeschreven olie gevuld volgens voorschriften.
Lucht massa meter vervangen.
EGR klep vernieuwd.
Turbo en turbo druk gecontroleerd.
Magneetklep en de werking nagekeken.
Controle van de vacuümslang op defect en lekkage.
Bedrading doorgemeten.
Allerlei software instellingen opnieuw gereset of afgesteld met behulp van de computer.
motorcompressie gemeten
timing diesel pomp
elektrische brandstofpomp test, is een error gevonden in het stuurapparaat van de pomp dit is gerepareerd door Büchli in Harderwijk echter zonder gewenst resultaat.
controle op lucht in brandstof systeem
temperatuur sensor vervangen
versnellingsbak accepteert basis settings versnellingsbak is gecontroleerd door verschillende transmissie revisie bedrijven en onafhankelijk van elkaar verklaren hun dar de bak goed is
Ook is de nokkenas aan een controle onderworpen geweest en ook deze is (nog) niet versleten.
Na enkele duizenden euros uitgegeven te hebben ben ik nog steeds op zoek naar de verlossende tip/advies. Waar wel nu een foutcode in is gevonden met behulp van software van VW? Op computer diagnose van Audi is dit er niet uitgekomen? Dat er een fout zit in de sensor van een motorsteun; kortsluiting, visueel is ook een lekkage aan de steun waargenomen.
Voordat ik nu de opdracht ga geven ga ook maar dit weer vervangen wil ook nu dan wel zo goed als zeker weten of dit een relatie tot het probleem is?
WIE HET WEET MAG HET ZEGGEN
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar