Wij hebben een 3 jaar oude auto gekocht die zeer heftig trilt bij een snelheid van 80 en 120 kilometer per uur rijden. PON (de importeur) meld dat het buiten de garantie valt en doet niets. Hij is ouder dan 2 jaar... Het is volgens de dealer een probleem dat te wijten is aan de combinatie Quattro en Sportonderstel. Dus daarmee bedoelen zij: Dit is een eigenschap van de Audi A6. Dit hoort zo te trillen en te trekken... (Dat kan ik niet geloven!) De officiële Audi dealer doet helemaal niets!!!
Wie heeft verstand van zaken en kan mij helpen? Wij hebben ook een A-Sellectie garantie, dus als u als Audi professional dit kunt oplossen... wij willen zeer graag geholpen worden met dit probleem.
-----
Bent u particulier en heeft u een Audi?
Mijn vraag aan alle Audi A6 (of A4) rijders met Quattro en Sportonderstel is:
- Herkent u dit trillen en trekken ook?
- Hebt u dit ook?
- Welke uitvoering heeft u A... (A4,A6 of hoger)?
- Kent u iemand die dit probleem ook heeft?
- Weet u een oplossing?
Daarnaast trekt de auto naar rechts. De meest geavanceerde balancering (met drukrol) en het uitlijnen van de wielen aan de auto is al geschied. Hij blijft trekken naar rechts.
Mijn vraag is:
- Hebt u dat ook?
- Weet u een oplossing voor bovenstaande?
Elke ervaring, is van harte welkom.
Banden.
De banden zijn alle 4 nieuw, merk Continental 235 45 R17 94Y. Tijdens die zeer uitgebreide test met balanceren en uitlijnen (volgens de nieuwste methodes) kwam aan het licht dat er één band niet helemaal rond was. Ook die is vernieuwd. Dus aan de banden en velgen kan het niet liggen.
Schade.
Wij hebben verschillende databases geraadpleegd, maar nergens is vermeld dat de auto schade heeft gehad.
Er is ook bij de "vierkant meting" geen enkele schade geconstateerd. (Dat is een onderdeel van het uitgebreid uitlijnen "aan de auto".)
Schade kan dus niet de oorzaak zijn. Er is nooit enig rapport opgemaakt door de verzekering, dus er is geen expert bij geweest ooit.
Zijn er nog andere ideeën of testen die wij kunnen laten doen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik kan je mededelen dat dit probleem absoluut niks met eigenschappen te maken heeft.. eerder met het probleem niet kunnen vinden en dit afmaakt onder het mon.... eigenschap.
ik heb 4 quattro modellen gereden waarvan 3 uit de A6 versie.. stuk voor stuk probleemloos en zonder bijgeluiden en/of trillingen. kortom fijne wagens zoals het hoort te zijn.
ik zou zeggen terug naar de dealer.....
paul,
Wij zijn de auto één hele dag kwijt geweest doordat het ingeleverd moest worden bij de dealer. Die heeft 4 nieuwe banden op de auto geplaatst en klaar.
Daarna weggereden en hetzelfde probleem geconstateerd. Weer teruggereden naar de dealer. Die heeft daarna geschrokken gereageerd, maar later het afgedaan als horende bij de auto.
Er is dus geen oplossing door de dealer tot stand gekomen.
Kunt u dit oplossen zodat wij dat aan u betalen en verhalen op de dealer?? Of kunt u dit via de A-Sellectie afhandelen?
18 jaar
betreft dit een automaatversie? zo ja... tiptronic of een multitronic ?
paul,
Ik denk dat u nu eerst de klachten op papier moet gaan zetten en dit aan de DEALER kenbaar maakt en die dealer verzoekt om de klacht naar behoren te verhelpen. Mocht hij dit niet willen of kunnen doen, dan zou u kunnen overwegen om de auto bij een andere dealer te laten herstellen en dan vervolgens de kosten daarvan trachten te gaan verhalen bij de niet-willende dealer. Voordat u dit doet is het verstandig om de auto ter keuring aan te bieden bij een onpartijdige instantie, bijv. de ANWB en hen laten vastleggen wat ZIJ hebben ontdekt. U heeft in met PON in principe niets van doen. U kocht de auto bij een dealer en DIE moet er voor zorgen dat de klacht verholpen wordt. Ikzelf heb ervaringen met VW's met 4Motion EN Audi's A4 met Quattro en geloof mij, GEEN van die auto's trilden...!
18 jaar
Kortste klap lijkt mij om de koop maar te ontbinden. Auto terug en dan zal er wel een bedragje in mindering worden gebracht maar DAAR valt over te onderhandelen!
18 jaar
Beste Claus (Santa),
Werk je bij een Audi garage die de A-sellectie kan uitvoeren?
Uiteraard hebben wij de dealer aansprakelijk gesteld voor het gebrek, maar daar blijken zij niet goed mee om te willen gaan. Het word absoluut een geschil dat voor de rechter gaat komen als de dealer niet tot oplossing over gaat, maar neem van mij aan dat dit een irritant probleem voor mij is. Als er een koude nacht is geweest (voorzover die de afgelopen tijd is geweest), dan is het trillen erg. Ik ben er zelfs voor uitgestapt omdat ik dacht dat ik een lekke band had. Er was helemaal niets lek, maar het hobbelen was heel erg die ochtend. Na enkele kilometers verdrong het probleem zich naar de achtergrond. In bochten naar links is het zeer duidelijk te voelen bij 120 km per uur.
De ANWB test geen 'koude motor' op problemen, want het is meer dan een uur rijden en dan is die motor niet meer koud.
18 jaar
[quote=paulkelder]betreft dit een automaatversie? zo ja... tiptronic of een multitronic ?
paul,[/quote]
--------
Het is een automaat met tiptronic.
Hij is al 3 jaar...
18 jaar
Heb dan wel geen quattro, maar heb het zelfde probleem gehad met mijn vorige audi. Konden ze bij de dealer ook niet uitlijnen, en ook die trok naar rechts. Wilden me eerst vertellen dat het aan de banden lag (te breed) terwijl het gewoon een maat was die audi ook zelf leverde. 235 45 17. Ben naar van Aalderen geweest in Vriesenveen, en die hebben het wel voor elkaar gekregen. Zij zeiden dat ze heel vaak audi's en bmw's kregen die door de dealer niet uit te lijnen waren.... Ben ook met mijn nieuwe audi heen geweest, en ook die perfect uit gelijnt! Is beslist de moeite waard!! Was trouwens een A4 1.9 TDI met sportonderstel.
18 jaar
Exact! Voor vlees naar de slager, voor brood naar de bakker en voor uitlijnen NIET naar de dealer......
18 jaar
[quote=Peter Wind]Heb dan wel geen quattro, maar heb het zelfde probleem gehad met mijn vorige audi. Konden ze bij de dealer ook niet uitlijnen, en ook die trok naar rechts. Wilden me eerst vertellen dat het aan de banden lag (te breed) terwijl het gewoon een maat was die audi ook zelf leverde. 235 45 17. Ben naar van Aalderen geweest in Vriesenveen, en die hebben het wel voor elkaar gekregen. Zij zeiden dat ze heel vaak audi's en bmw's kregen die door de dealer niet uit te lijnen waren.... Ben ook met mijn nieuwe audi heen geweest, en ook die perfect uit gelijnt! Is beslist de moeite waard!! Was trouwens een A4 1.9 TDI met sportonderstel.[/quote]
Ik ben blij dat het uitlijnen bij jou heeft geholpen. Bij ons echter niet...
De meest geavanceerde balancering (met drukrol) en het uitlijnen van de wielen aan de auto is al geschied.
Daar ben ik voor naar Deventer gereden. Dat bedrijf is gespecialiseerd in uitlijnen. Ze hebben daar de beste man op gezet en die is 2 uur bezig geweest om alles tot in de kleinste afstellingen helemaal goed te zetten.
Helaas was het resultaat dat het probleem bleef, maar in mindere mate.
Nutteloos was het overigens niet! Er kwam een probleem aan het licht en die is ook meteen opgelost.
Helaas blijft de auto voornamelijk als die koud is (zoals vanochtend ook weer) de eerste tijd erg hobbelen over de weg. Na een aantal KM word het minder erg. Dat vind ik op z'n minst al erg vreemd. Hij blijft ook naar rechts trekken en dat heeft niets met temp. te makan.
18 jaar
UPDATE.
Iedereen zal inmiddels misschien hebben aangenomen dat dit probleem is opgelost, maar helaas!
Ondertussen hebben wij op eigen kosten 4 nieuwe lichtmetalen wielen met 4 nieuwe winterbanden laten monteren die weer uitgebalanceerd zijn op drukrol zodat eventuele problemen met drukkrachtvariatie niet kunnen optreden. Omdat deze minder breed en 16 inch (in plaats van 17 inch) zijn bleek het trillen van de auto heftiger te worden.
Daarnaast is er inmiddels door een expert van Dekra een twee en een half uur durend onderzoek gedaan waar uit naar voren is gekomen dat het mogelijkerwijs de aandrijf as zou zijn, maar dat zou proefondervindelijk vervangen moeten worden. De oorzaak voor de duidelijk aanwezige trillingen en het trekken naar rechts is niet duidelijk aanwijsbaar.
Met dit rapport zijn wij bij de officiele audi dealer gegaan waarop een brief van de directeur kwam met veel afwijzende woorden, maar ook met nog één laatste voorstel. Wij mochten de auto brengen en zij gingen PON vragen om een rapport op te laten stellen wat betreft rijeigenschappen. Dus is de auto gebracht. De aftersale manager heeft daarna een proefrit gemaakt en bevestigd dat de auto trilt. "Als een heuvel opgereden word trilt de auto het meeste." aldus de manager. Er is dus wederom bevestigd door de derde persoon van de garage dat er een trilling in de auto zit. De eerste twee bevestigingen kwamen door de verkoper en de financieel directeur.
Toen werd mij medegedeeld dat er eerst een andere set wielen onder geplaatst moetsten worden, want die winterbanden en nieuwe velgen die zouden zorgen voor het onbalans. De auto was gekocht op een andere set wielen met andere banden, dus de winterset zal buiten beschouwing worden gehouden. (Is dit een normale opmerking??)
De set (van de garage zelf) is onder de auto geplaatst en nu zou plotseling 95% van de trillingen opgelost zijn. Inmiddels zou PON de auto bekeken hebben en gemeld dat er niets aan de hand zou zijn.
Daarop is door mij gevraagd: Er zijn 4 nieuwe (zomer)banden op de (zomer)velgen geplaatst door de garage, daarna door mij zelf 4 nieuwe velgen met winterbanden en nu zou een derde set (de set van de garage) alle trillingen hebben verholpen???
KAN U BOVENSTAANDE GELOVEN?
Wat is uw mening als Professional over het wisselen van wielen en banden voor niewe waardoor trillingen plotseling zijn opgelost?
17 jaar
Wat een ellende maar jij vraagt naar onze mening nou ik geloof van die lui niets want ls er onbalans in een as zit dan kan je dat wel voelen maar dan maakt het niets uit of hij warm of koud is het klinkt raar maar het lijkt wel uit de versnellingsbak te komen omdat als de olie warm wordt het minder wordt maar ik weet het ook niet zeker hoor En wat die banden betreft ook raar dan zouden al die banden slecht zijn wat een toeval veel succes met het opsporen van het probleem als je het weet horen wij het graag
Gr Wim
17 jaar
Het zal dan eerder uit de Haldex-koppeling komen dan uit de versnellingsbak zelf.
17 jaar
Ja Santa dat kan ook het valt niet mee maar ga dat meer eens allemaal wisselen
Gr Wim
17 jaar
Staat er geen storing in het systeem (bak,4wd-drive,abs) ??
Een collega van mij heeft ook eens een quattro gehad die naar 1 kant trok,en het klinkt raar,maar de abs leidde een eigen leven,die sloeg om een zeer vreemde reden soms spontaan een beetje in,waardoor de auto naar 1 kant begon te trekken.
Zij hebben toen het complete abs vervangen.
Misschien is het iets?
Ricky,
Geen oplossing, wel een paar opmerkingen. Bij A selectie auto's draait Pon op voor de (garantie)kosten van een gebruikte auto, de dealer heeft daar een soort verzekeringspremie voor moeten betalen. De garantie is dan een jaar.
Mijn A6 is geen quattro en is in het exact rechtuit rijden ook geen ster. Daarbij heb ik ook het idee dat de wagen liever naar rechts gaat dan rechtuit of naar links. Wel heeft de vlakheid van de weg ook een duidelijke invloed, hoe schuiner die afloopt hoe sterker de neiging. En de meeste wegen lopen naar rechts af. Rijden met de handjes los gaat dus niet.
Verder had deze wagen bij de proefrit ook een soort gebonk, maar dat was meer geluid dan echte trilling. Dit werd veroorzaakt door of een homokineet, of een homokineethoes of een voorwiellager. Het was wel duidelijk snelheidsafhankelijk.
Ik heb wel eens ergens gelezen dat de combinatie sportonderstel/quattro aandrijving de rij-eigenschappen negatief kan beinvloeden, mogelijk op een officiele audi-website.
De aandrijflijn al eens getest door de bak in neutraal te zetten en de motor eventueel uit (als dat kan, niet in het stuurslot zetten)?
17 jaar
[quote=ricky]Staat er geen storing in het systeem (bak,4wd-drive,abs) ??
Een collega van mij heeft ook eens een quattro gehad die naar 1 kant trok,en het klinkt raar,maar de abs leidde een eigen leven,die sloeg om een zeer vreemde reden soms spontaan een beetje in,waardoor de auto naar 1 kant begon te trekken.
Zij hebben toen het complete abs vervangen.
Misschien is het iets?
Ricky,[/quote]
Er is geen storingsmelding te zien. Alles is mooi schoon en lijkt daardoor niet in de techniek als bekend probleem geregistreerd te worden. De auto is niet uitgelezen tijdens het rijden (of dat iets uit maakt is mij niet bekend).
Concusie: Helaas geen meldingen waarop wij gericht kunnen vervangen.
17 jaar
[quote=a3/a6]Geen oplossing, wel een paar opmerkingen..... (knip, knip)
De aandrijflijn al eens getest door de bak in neutraal te zetten en de motor eventueel uit (als dat kan, niet in het stuurslot zetten)?[/quote]
U schrijft dat wij de aandrijflijn kunnen testen. Het is een Audi Quattro. Als u zeker weet dat dit kan, wilt u dit dan nader uitleggen. Hoe dienen wij de test te doen en wat zouden de bevindingen moeten zijn als het fout is (of goed is)?
Alvast bedankt!
17 jaar
[quote=123kdk][quote=a3/a6]Geen oplossing, wel een paar opmerkingen..... (knip, knip)
De aandrijflijn al eens getest door de bak in neutraal te zetten en de motor eventueel uit (als dat kan, niet in het stuurslot zetten)?[/quote]
U schrijft dat wij de aandrijflijn kunnen testen. Het is een Audi Quattro. Als u zeker weet dat dit kan, wilt u dit dan nader uitleggen. Hoe dienen wij de test te doen en wat zouden de bevindingen moeten zijn als het fout is (of goed is)?
Alvast bedankt![/quote]
deze test zou ik zeker niet uitvoeren, en zeker niet met de motor uit. op zo'n moment kan er schade aan de koppelomvormer ontstaan. (zeker geen slimme actie)
paul,
VERVOLG.
Afgelopen donderdag (11-01-2007) is mij verzocht de zomer wielen met banden naar de Dealer te brengen en een testrit te maken met de geprepareerde wielenset zoals er nu tijdelijk door de Dealer onder zijn geplaatst voor de "test" bij PON.
Tijdens die testrit bleek de auto dus ook te trillen, weliswaar veel minder dan na verloop van tijd, maar het trilde duidelijk, zoals direct na het uitlijnen en balanceren eerder ook al het geval was. Het trillen van de auto zelf was ook voelbaar voor een derde persoon die ik juist om die reden had meegenomen. Die derde persoon bevestigde ons vanaf de achterbank dat de trilling duidelijk waarneembaar was. Wij waren dus met 3 personen in de auto tijdens de testrit toen er een vreemde opmerking van de aftersales manager kwam richting mij. Hij zei: Er is geen probleem, de auto rijdt prima, maar jij wilt graag een probleem hebben en dan heb je die. Het trillen "zit tussen je oren". Is dit nou normaal voor een bij PON hoog aangeschreven Audi dealer? Een Audi A6 die trilt, nou klant dat ligt aan jou, het zit tussen je oren, oftewel je bent niet goed bij je hoofd!?! Ik vind de opmerking grof, ondoordacht en buitensporig voor een medewerker die problemen dient op te lossen. Dat deze grofheid niet op zich zelf staat bewijst wat aftersales manager op papier zet richting PON vooraf aan de "geprepareerde"test, waarbij hij schreef: "gezien de aard van de klant heeft de verkoop een terugkoop voorstel gedaan, klant wil echter per sé deze wagen en gaat hierbij tot in het extreme". Weer beschuldigend over mij, zonder enige reden. Helaas verteld hij daar zelf niet bij dat hun terugkoop voorstel een winstderving van 750 euro boven op de 20 cent per gereden kilometer in mindering zal worden gebracht. Buiten dat dit een niet normaal voorstel is word daarbij geen rekening gehouden met de kilometers die wij hebben moeten afleggen en de gereden kilometers door de financieel directeur en de verkoper zijn gemaakt, die beide overigens erkend hebben dat het trillen buiten de marges viel en door de Dealer opgelost zullen worden. Het terugkoopvoorstel is dus onredelijk en daarom onacceptabel.
De nu onder de auto geplaatste (nieuwe) winterset (wielen+banden) was volgens de aftersales manager niet correct en daar moesten wij maar mee terug gaan.
Prima, dus vanuit Almelo naar de Dealer toe de zomerset brengen, dan de winterset meenemen naar Deventer naar het bandencentrum.
Zo gezegd zo gedaan. De winterset gebracht naar het bandencentrum. Die heeft mij toen duidelijk gemaakt dat het "spelletje" dat door de Dealer gespeeld word puur en alleen is om geen kosten te hoeven maken zolang ik met een kluitje in het riet gestuurd kan worden. De wielen zouden volgens de aftersales manager namelijk een verkeerde ET waarde hebben. Dit is nagekeken en blijkt prima overeen te komen met de aanbevelingen die door Conti zelf ook in de wielengids worden vermeld. (Conti is onderdeel van Audi, dus is er geen discussie meer over dit onderwerp). Ook blijkt er op de wielen een TUV keurmerk te zitten waardoor duidelijk aangetoond kan worden dat dit perfecte wielen zijn voor deze auto. Het bandencentrum heeft de eerste uitlijning gedaan op de zomerset met balanceren op drukrol en daarna de winterset geleverd, dus is volledig op de hoogte van de trillingen. Zij hebben gemeld aan de aftersales manager dat het probleem in de auto zit en niet in de wielen of banden. Na verloop van enkele weken komt het namelijk weer in volle hevigheid terug. Trillen in de stoelen is dan het gevolg. Overigens alle lof voor het bandencentrum Jan Steverink die duidelijk onderbouwd en zodoende concludeert dat het probleem bij de Dealer ligt en door hun opgelost dient te worden.
Desondanks weigert de Dealer elke reparatie aan de auto uit te voeren. Ze schrijven aan PON: Wagen is voor een technische keuring aangeboden bij Dekra, deze komen tot de conclusie dat er inderdaad een trilling is waar te nemen maar kunnen ook hier geen exacte oorzaak voor vaststellen, het advies van Dekra is het experimenteel vervangen van onderdelen in de aandrijflijn (assen e.d.)
Wij zien het experimenteel vervangen van onderdelen niet in een positief daglicht.
Er staat hier dus duidelijk vermeld dat er geen enkele bereidheid is om het probleem bij de wortels aan te pakken en slechts de symptomen te behandelen, te weten de wielen en banden die na verloop van tijd niet meer in balans zijn. Waardoor dat onbalans teweeg word gebracht is blijkbaar niet belangrijk.
De zomerset is men bereid nader te onderzoeken en daardoor worden 2 lichtmetalen velgen door een niet nader genoemd bedrijf verbeterd (hoe is mij onbekend) en er komen wederom nieuwe banden op, maar nu slechts 3. Ook dit zal na verwachting binnen enkele weken weer trillen, het is dus een tijdelijke verlichting.
Mocht dit probleem weer in volle hevigheid terugkomen is dan de BOVAG als partij verstandig om in te schakelen? Geeft die een dwingend advies ten gunste van de particulier of is die meer voor Dealers aan het werk? Het is nu al een halfjaar na aankoop en er is niets opgelost door De Dealer.
Graag uw mening.
17 jaar
De houding van deze dealer staat NIET op zichzelf.
Die komt bij ELKE dealer voor!
Ik heb echter wel even een tip voor je:
verwijder de namen van betrokken personen, zeker als je nog juridische actie wilt ondernemen naar hen toe.
Je kunt je ervaringen beter vermelden op de site www.garagetest.nl
Ook kun je op de site van Autoweek onder de kop my review dealer zo'n zelfde verhaal kwijt, zie
http://www.autoweek.nl/myreviewdealer.ph...
Hier staan reeds 3 reviews over deze dealer waarvan de laatste niet zo best is....
Dat iemand spreekt over een hele goede service bij een onderhoudsbeurt van een Lupo 3L roept bij mij veel vragen op....
Iets waarvoor je dik betaalt "service" noemen..?? 't Is dus maar net wat je service vindt.
Een onderhoudsbeurt is volgens mij niets meer dan een overeenkomst waarvoor de klant dik betaalt.
Nogmaals, wees opmerkzaam op de door jezelf gebezigde taal en uitspraken....
17 jaar
Voor wat betreft het terugkoop aanbod kan ik kort zijn.
Het hangt er maar vanaf hoe lang je nog door wilt gaan met dit ge-emmer.
HOEVEEL heeft de auto gekost en hoeveel km.'s zijn er inmiddels mee gereden?
Een uitspraak van de BOVAG is NIET dwingend maar wel BINDEND.
Indien je dus tot de hoogste regionen wilt doorvechten, kun je de zaak beter aanhangig maken bij de rechter.
Bereid je voor op een langdradig gezeik van de eerste orde waarbij de tijd blijft verstrijken en de auto BLIJFT ergeren en de waarde van de auto BLIJFT dalen.
Probeer de zaak zoveel mogelijk zakelijk te bekijken.
Emoties zijn, hoe begrijpelijk dan ook, zeer slechte raadgevers en spelen de tegenpartij slechts in de kaart.
Uitspraken van verkopers, sales-managers of hoe die "pakken" zich ook maar het liefste laten noemen, staan NIET op papier en zijn bij een rechtzaak dus ook NIET te bewijzen.
Vergeet niet dat dealers wel vaker met dit bijltje hakken en dus een beetje het spelletje kennen...............
17 jaar
"Helaas verteld hij daar zelf niet bij dat hun terugkoop voorstel een winstderving van 750 euro boven op de 20 cent per gereden kilometer in mindering zal worden gebracht."
Ik begrijp hieruit dat men de auto wil terugnemen tegen aankoopbedrag minus 750 euro en een kilometervergoeding van 20 ct per kilometer vraagt. Lijkt me op zich niet onredelijk, veel goedkoper kan je toch niet rijden.
Het testen van de aandrijflijn zoals eerder beschreven wordt door de experts afgeraden i.v.m. de koppeling. Niet doen dus. Ik kan we overigens er wel wat bij voorstellen dat een garage niet via een tryal en error methode een oorzaak gaat zoeken. Voor hetzelfde geld zit het geheel niet in de aandrijflijn. Als er door het trillen ook onbalans in de wielen komt, zou ik zelf beginnen met zoeken in de wielophanging, en daarna van buiten naar binnen in het draaiend gedeelte (schijven, lagers, homokineten, enz.). Maar ik heb er dan ook niet echt verstand van.
Heb je al eens contact met de vorige eigenaar of deze het ook had?
groet
a3
17 jaar
UPDATE
Vanaf het laatste bezoek aan de dealer is het echte probleem helaas niet opgelost en er dus nog steeds.
De nieuwe winterset is in april gewisseld voor de zomerset, maar het maakt niets uit het trilt allebei.
Elke ochtend worden wij met de neus op de feiten gedrukt: Er is een probleem!! De ene ochtend lijkt er minder aan de hand en de volgende ochtend en lijkt het alsof er constant over een drempel heen gereden word. Heel heftig omhoog en naar beneden gaat de auto. Lekke band? Ik stap uit en loop om de auto heen, maar nee, geen lekke band. Dat probleem neemt af na 20 minuten.
Bij 80 tot 120 km schudden wij en is de trilling zelfs zichtbaar aan de broekspijp te zien. De bestuurderskant heeft de meeste last en de bijrijder minder. Iedereen voelt het trillen, daar is niet aan te ontkomen. De vervangen flensen hielpen dus ook helemaal niets. Ook is er geen speling en heeft niemand een oplossing aangedragen. Homokineten? Nee, die zou je moeten horen zei een monteur.
Gek word ik van dit probleem (en de onwillende officiele audi dealer).
Ondertussen trillen wij rustig verder.
Indien iemand van de experts die dit lezen een oplossing aandragen en dat hard kunnen maken door het op te lossen, dan lees ik dat graag. (Geen we zien wel methode dus.) Ik wil betalen voor vervanging van het defecte onderdeel en de tijd voor vervanging daarvan. Niet meer en niet minder. WIE O WIE DURFT?
17 jaar
dan zullen de mensen er toch eest naar moeten kijken en zien voelen wat waar zit of niet zit
wat los en vast zit
ook hoef je daar niet te repareren maar erachter zien te komen wat de(vermoedelijke) oorzaak is
dus als je wil en iemand inde buurt van jou kan/wil dit doen kan je daar een keuze uit maken
Ik heb dezelfde probleem gehad:
4 motion (vw ) of quattro (audi)
Probleem ligt 'm in de versnellingsbak.
hoogst waarschijnlijk zit het in je vliegwiel, die de auto laat trillen.
Bij mij begon het trillen precies bij 3000rpm , het meest voelbaar in zn 6e versnelling
Zoveel dingen veranderd tot ik het gevonden had
Hou ons op de hoogte:
17 jaar
Dus na vervanging van je vliegwiel was het over?
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar