Audi A6: dealergarantie

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: ake

Alleen een mededeling.
Hoewel bij de verkoop werd gezegd dat de nokkenassen nog goed waren (zie de topic ergens november vorig jaar), constateerde de Vlissingse Audi dealer-monteur bij de eerste onderhoudsbeurt kort na de garantie, dat ze toch aan vervanging toe waren. Dit is zonder noemenswaardige discussie door de dealer uitgevoerd. Ook een groot aantal andere zaken zijn, soms zonder dat ik zelf had gemerkt dat die niet goed waren, onder garantie gerepareerd. En ook tijdens de garantieperiode was al het nodige vervangen (o.m. standkachel, rolgordijn). Dus tot heden ben ik blij dat ik deze auto bij de dealer heb gekocht. En dat mag ook wel eens gezegd.
Groeten,
a3

a3/a6

Geplaatst door a3/a6 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

sjaak10918 (0) PRO, 16 jaar geleden

idd, meestal hoor je alleen de negatieve verhalen, maar er gebeurt ook genoeg positiefs.
Het is net als in de krant, het slechte nieuws is voor veel mensen veel interessanter.

Veel plezier met je A6 :-)

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Netjes om te vermelden dat het ook anders kan!.
Zo zie je maar.

Santa (0), 16 jaar geleden

Idd erg prettig om een dealer te hebben die wel doet wat hij wettelijk verplicht is.

Helaas zijn deze in de minderheid. Dat mensen "liever" negatief nieuws lezen heeft m.i. meer te maken met het geschonden vertrouwen in dealer.

Dealers claimen auto's van hun eigen merk als beste van binnen en buiten te kennen; de auto is nergens in betere henaden dan bij hun!
Door dit soort slogan's wekt men een bepaald verwachtingspatroon op wat heel vaak NIET waar gemaakt wordt.

De auteur schrijft het zelf: er werden ook dingen vervangen waarvan HIJ niet wist dat ze niet goed waren.

Deze dealer deed dus in feite niets anders dan DAT wat hij wettelijk gezien verplicht is EN wat klanten verstaan onder GARANTIE.

Het is dus eigenlijk triest dat de klant hier "tevreden" over is....

Dat geeft dus aan dat het vaker NIET ZO gaat.......??

Een dealer die gewoon zijn verantwoordelijkheid neemt. Goeie zaak!

Wellicht de moeite waard om hiervan een melding te doen bij www.garagetest.nl ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.