auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4-Avant: dis ontseking

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6ahl

Hallo allen

Komt het wel eens voor dat de ontsteking kapot gaat?
Heb onlangs alle kabel en bougies vervangen maar na een paar dagen had ik weer het zelfde probleem.
Hij start op 3 cillinders wanneer hij koud is.
Het is dus alleen met een koude start en de rest van de dag geen problemen.
Ik verdenk nu de ontsteking komt dit vaker voor?
Of moet ik het ergens anders zoeken geen foutcodes voor de rest.

Bedankt alvast voor andwoord.

Geplaatst door

mariani (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ja de ontsteking kunnen ook weleens kapot gaan, of het probleem daar wel in zit?? het kan ook wel aan iets anders liggen.
Brandstof: lpg

- Heb je Al Compressie gemeten Koud
- Vacuümslangetjes wel allemaal oké
- Een Injector die vast zit/kleeft

Groet Tiguan

Tiguan 0
badge

16 jaar

Heb ik allemaal gedaan compressie is wel 70%
wat ik echter raar vind als ik er nieuwe boegies indraai dat het zo een 500km goed gaat met starten.
en dat dan het probleem weer terug komt vandaar dat ik aan mijn ontsteking zit te denken

mariani 0

16 jaar

heb je al eens met een plantenspuit het zaakje tijdens het lopen nat gespoten en kijken ofdat hij daarop reageert,als hij koud is heb je natuurlijk kans dat er ergens condens opzit en dit een storing veroorzaakt

helle bakken met water gebeurt niets

mariani 0

16 jaar

hoe zien de bougies eruit na 500km?

alleen bougie 4 wat minder de rest oke

mariani 0

16 jaar

Dus helemaal niemand die een oplossing weet.?

mariani 0

16 jaar

[quote=mariani]Heb ik allemaal gedaan compressie is wel 70%
wat ik echter raar vind als ik er nieuwe boegies indraai dat het zo een 500km goed gaat met starten.
en dat dan het probleem weer terug komt vandaar dat ik aan mijn ontsteking zit te denken[/quote]
welke cilinder is 70%

Lijkt erop dat je kleppen het hebben begeven (gas) als de compressie nog maar 70% is wat je zegt.
Hoeveel bar zijn ze?

ricky 10
badge

16 jaar

doe een lektest kom je er wel achter of het de kleppen zijn.

alle cillinders rond de 8 bar bij koude moter
maar wat ik niet begrijp als ik er nieuwe pitten in zitten dat het weer even goed gaat.
moet ik de kop eraf trekken dan?
ik zit meer aan mijn onsteking te denken but correct me if im wrong of misschien benzine druk dit heb ik nog niet getest.

mariani 0

16 jaar

als een dis bobine kapot gaat, lopen er 2 niet mee, zit in de constructie van het gevalletje. Op het moment dat je enkel problemen met 1 cilinder hebt, is de bobine zelf zo goed als uit te sluiten.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

Gebruikt de auto ook koelwater? Kan ook zijn dat de koppaking wat water lekt in een cilinder.. deze cilinder zal dan ook niet helemaal goed meedoen bij een koude start.

garageburgwal 0
badge

16 jaar

denk dat dat de oplossing is rene
hij verliest namelijk water en kan met afpersen niets vinden.
toch maar koppie er aftrekken dan.
wat kost een gaskop of revisie eventueel?

allemaal bedankt voor het meedenken

mariani 0

16 jaar

Mariani,

Jammer dat je dit niet gelijk in je eerste bericht erbij hebt gezet,dan had je veel eerder dit antwoord gekregen.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

hans had niet het idee dat het daar mee te maken had aangezien ik het met bougies had opgelost vandaar dat ik het in mijn otsteking zocht.

mariani 0

16 jaar

Maakt niet uit. Ik denk ook dat ju nu de oplossing hebt gekregen van Rene.

Hans4037 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.