close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A3: distributie

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: bkd

hallo monteurs,


ga dit weekend de distributieriem vervangen van mn audi a3 BKD. is er nog kwaliteitsverschil tussen de distri kits van febi bilstein en contitech?
of maakt dit niets uit... zag dat de kit van contitech iets duurder was.
verder zou ik graag de aanhaalmomenten willen weten van:
waterpomp
looprollen
trillingsdemper
motorsteun

de overige aanhaalmomenten heb ik.

bedankt voor jullie moeite..

groeten

Geplaatst door

opel8276 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Met die bouten doe ik altijd vast is vast, is nog nooit mis gegaan. Alleen die van je trillingsdemper wil ik of heel lang vastratelen met de luchthamer of op moment vastzetten maar die weet ik niet uit mn hoofd, maar als je een goede luchthamer hebt dan is 10 sec vastratelen goed genoeg.

ricky 10
badge

13 jaar

hallo ricky,

heb de klus inmiddels al geklaard, de reacties op mn vraag bleven echter uit (op die van jou na).
heb de aanhaalmomenten uit de elsawin gehaald daar stonden ze allemaal in..
met de juiste speciale gereedschappen was het best te doen... alleen kwam ik erachter dat mn motor iets van tijd af stond op de inlaat. daardoor kon ik de blokkeerstift niet plaatsen... dat verklaarde ook het schokken van de motor bij stationair toerental... na het vervangen van de riem loopt de motor weer mooi en vlak zonder schudden..

groeten

opel8276 0

13 jaar

Oke mooi en txs voor de feedback.

ricky 10
badge

13 jaar

Hallo,

Ik was benieuwd of je nog wat te weten was gekomen over de kwaliteit van de febi-bilstein riemen..

peter8884 0

13 jaar

dit kan ik niet geloven,je hebt toch verschillende luchthamers en verschillende soort druk op de ketel,ik heb hier een luchthamer als ik daar 10 sec mee ratel op 10 atm.is alles kapot.en die span en looprollen kun je toch maar beter op juiste moment vastzetten ,er zijn er al genoeg gebroken die zo loeivast zaten waar de bout op langere termijn het begaf.[quote=ricky]Met die bouten doe ik altijd vast is vast, is nog nooit mis gegaan. Alleen die van je trillingsdemper wil ik of heel lang vastratelen met de luchthamer of op moment vastzetten maar die weet ik niet uit mn hoofd, maar als je een goede luchthamer hebt dan is 10 sec vastratelen goed genoeg.[/quote]

Robby, ik bedoel natuurlijk niet een luchthamer waarmee je de bouten van de Van Brienenoordbrug mee vastratelt!! Lijkt mij logisch als je beetje technisch inzicht hebt dat je dan ook wel kan raden dat je dan niet die luchthamer gaat gebruiken die jij zegt.
En wat betreft het aantrekmoment van loop en spanrollen, ik doe het al meer dan 10 jaar op deze manier en is nog nooit mis gegaan. Als het bij iemand wel fout gaat zoals jij zegt dan heeft diegene gewoon simpelweg geen gevoel voor hoevast je iets moet aandraaien...

ricky 10
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.