Bij ons in de werkplaats staat een Audi A3 met een 1.8 20v motorcode AGN. Hiervan is de distributieriem geknapt met als gevolg 20 kromme kleppen. Op de zuigers is duidelijk te zien waar de kleppen de bodem geraakt hebben, dat is vrij dicht aan de rand. De afdrukken in de zuigerbodem zijn echter niet diep en er is aan de rand geen teken van scheuren of andere beschadiging. De vraag is of iemand dit vaker heeft meegemaakt en of er ook als dit van bovenaf niet te zien is er toch grote gevolgen zijn voor het draaiend gedeelte(olieverbruik, vast zittende zuigerveren e.d.)????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het is ofwel veel werk ofwel het risico nemen in overleg met de klant, je kan ook de zuigerhoogte gaan meten om te zien og er geen drijfstang krom is; 20 kromme kleppen is wel gigantisch veel, zelf nog nooit meegemaakt; heb je de oorzaak van het knappen van de riem gevonden?
Ik heb het niet met een audi mee gemaakt maar wel bij een deawoo, alle 24 kleppen krom. Kop laten reviseren, ook zuigerhoogte gemeten, en een laag olie op de zuigers gieten en een nacht laten staan, als het bij een of allemaal weggelopen is weet je genoeg!!! Bij ons is het goedgegaan gelukkig. Succes
heb bij zelfde motor van seat zelfde probleem gehad. kop laten reviseren en alles deed het weer perfect. let voor demontage van nokkenas erop dat je de ketting tussen de 2 nokkenassen aftekend. dit ivm de afstand en het aantal schakels tussen de 2 nokkenassen. interval voor deze motor is trouwens december 2002 teruggesteld door importeur naar 90.000 km
gewoon andere cilinderkop monteren
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar