Audi A3 1997: Slecht stationair lopen / Inhouden bij gas geven motor trilt

Bouwjaar: 1997

Onze audi is inmiddels uitgelezen bij de Seat garage er kwamen twee storingen naar voren de lambdasensor en de nulastschakelaar.



Wij hebben de auto inmiddels naar de Audi dealer gebracht ze hebben de auto/ computer afgesteld en het kleppenhuis gereinigd.



Toen dit nog niet hielp is er een nieuwe temperatuurmeter / luchtmassameter / kleppenhuis ingegaan en nog geen goed resultaat.



De auto loopt vooral als je voor een stoplicht staat niet stationair je ziet het metertje van het toerental heen en weer gaan tussen de 800 en 900 toeren, naar mijn mening dient dit stil te staan.



Wil je schakelen van z'n 1 naar z'n twee wilt hij af en toe wat inhouden en wanneer je het gas los laat voel je als het ware schokken.



Ik ben nu net voor een second opinie naar een andere garage gegaan, die man wist mij te vertellen toen hij onder de motorkap keek dat de motor trilt en dat dit niet hoort hij gaf aan dat dit wellicht een bougie kan zijn maar hij zij zoals ik het hoor lijkt het wel of de vierde cilinder niet mee komt.



Nu naar 1000 euro verder te zijn ben ik echt een beetje ten einde raad de garage waar we het hebben laten maken geeft aan het loopt als een zonnetje en er komen op de testbank ook geen storingen naar voren, maar het toerental blijft onregelmatig.

louis6647

Geplaatst door louis6647 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

at (10) PRO, 20 jaar geleden

De 1.6 motoren lopen altijd wat onregelmatig,maar moet wel goed oppakken als je gas geeft. Je schreef dat de computer ook de lambda sonde aan gaf, het komt vaak voor dat die kapot is, is die ook vervangen?

alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

Er is door een AUDI garage's al flink aan gesleutelt.Het is voor ons monteurs hierdoor moeilijk te zeggen wat het nauw precies kan zijn.Ik heb misschien een aantal suggesties,werk zelf niet bij audi,maar bij seat/skoda.Dus ik weet niet precies welke motor er inzit.



- soms gebruiken ze een drukschakelaar in het hydraulisch circuit van de stuurbekrachtigging.Kan weleens voorkomen dat deze niet goed functioneert.Hierdoor gaat ie stationair gooien.

- Kan zijn dat een één cilinder niet meer volle einddruk heeft,ik bedoel hiermee dat je compressie verlies hebt en zal hierdoor stationair op 3,5 cilinders lopen.Vaak wordt niet al eerste aan gedacht met de moderne elektronica.

- lambda sonde kan de audi garage gewoon na meten of deze functioneerd.



Zelf zal ik eerst de compressie van cilinders op laten meten.Als dit in orde is ben je weer stapje verder.Je moet een probleem altijd stap voor stap doorlopen.



Mischien ook handig om te vermelden is uit welk bouwjaar ie komt,motorcode(indien je deze weet),kilometerstand.Dit is voor ons belangrijke informatie.



suc6.



Groeten Alexander

FPA Willemse de Wit (0), 18 jaar geleden

Geachte,

Bent u hier uitgekomen? Ik heb namelijk het zelfde probleem.

bvd E.Willemse

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.