Audi A3: distributieriem vervangen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdi 66kw

Goeiendag heren,
Kan er iemand mij wat tekeningen (technisch info) doorsturen voor het vervangen van de distributieriem. Van een AFN, AWX en 1Z, heb ik al een paar keer vervangen, maar van de deze heb nog nooit. Ik heb wel vernomen dat deze wat meer rollagers hebben. Aankoopprijs voor de set was aanzienlijk hoger dan een AFN motor.
Groetjes Erdar,

erdar

Geplaatst door erdar (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

wat is je email

erdar (0), 15 jaar geleden

Hallo john5686,
Bedankt voor je snelle reactie. Mijn email is "erdar@hotmail.com".
Alvast bedankt,

erdar (0), 15 jaar geleden

Hallo John ik denk dat je me vergeten ben. Ik wou morgen deze vervangen.
Sorry voor de opdringerigheid.
Groetjes Erdar,

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

sorry ik ben het helemaal vergeten. ik heb het net naar je toe gestuurd. gr john

erdar (0), 15 jaar geleden

Goeiendag heren,
John missie is gelukt. Ik heb wel een probleempje gehad met het blokeren van de inspuitpomp.
De gat op de poelie zat onderaan en de gaatje waar het in moest bovenaan, een verschil van bijna 180°. Eerst heb ik geprobeerd volgens de regels, maar de wagen startte niet. Dus heb ik maar terug op oude stand (had afgetekend, gelukkig maar) gezet. En heb ook gemerkt dat de riem niet centrisch staat, zit meer naar de distributiekap. Ik denk dat ik beter de pomp dynamisch laar afstellen, en ook de riem centrisch laat zetten. Deze kunnen ze toch door de pomp mechanisch anders vast te zetten, niet?
John kun je me misschien hieromtrent een commentaar geven, hoe dit allemaal kan?
Alvast ge zijt hartelijk bedankt,
Erdar,

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

dan heb jij hem niet op zijn arbijdslag(compressiestand) gehad op zijn eerste cilinder maar de vierde dan zit het gaatje precies tegenovergesteld

erdar (0), 15 jaar geleden

Ja dat klopt, maar de probleem was dat deze niet wou starten als ik het op de juiste manier blokeerde. Dus met het gaatje naar boven.
Gr Erdar,

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

eigenlijk toch wel vreemd want als alles op zijn merktekens staat dan moet hij toch goed staan,want dan staat vanzelf zuiger 1 boven en nokkenas cil.1 kleppen gesloten en pomp op inspuittiming,ik weet niet zeker maar misschien zit de poulie van de pomp spieloos en is die ooit erafgeweest

erdar (0), 15 jaar geleden

Ik zou het echt niet weten Robby. Maar kan het niet zijn dat ze de pomp zo hebben geregeld met de computer dat de pomptiming wel goed staat? Want ik vind dat de pomp visueel vergeleken met een andere pomp heel schuin staat.
Groetjes Erdar,

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

nou jij kunt natuurlijk de pomppoulie een paar tandjes verkeerd zetten en dan de hele pomp verdraaien(sleufgaten) zodat ie toch goed staat maar dat is toch maar minimaal niet 180graden(tenminste bij sommige pompen kan dit er zijn ook pompen die zitten met bouten vast zonder sleufgaten en gaat dit niet)

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

maar bij die pomp die jij hebt zit de poulie er conisch op en dat gaatje zit toch wel degelijk gelijk met het gaatje in het blok,als je daar een pen inzet kun je je poulie losdraaien en verdraaien maar dat pennetje houd de pomp wel op timing,dus misschien toch ooit en andere pomp erop gezet dat verklaart denk ik ook dat hij zo schuin staat

erdar (0), 15 jaar geleden

Deze wagen is naar de dealer geweest en daar hebben ze de pomp dynamisch op punt gezet. Deze is nu ok.
Alvast allen zijn hartelijk dank,
Gr Erdar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.