close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A6 Avant: distributieriemprobleem A6 C4 2.5 tdi AEL 140 Pk

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 tdi AEL 140 pk

Ik heb dus een probleem.
de krukaspoelie voor de riem die de alternator, servopomp en airco aandrijft, was stuk.
Rubber was weg gedraaid en stuk draaide zot en tegen motor.
Dus nieuw stuk besteld en alles overbouwen
nu deed ik mijn oude krukaspoelie eraf en is mijn polie van de distributieriem ermee afgekomen omdat hij vast zat op de andere polie
had de 4 bouten nogtans los geschroefd, maar ik kreeg hem niet los t.o.v. de krukaspolie
dus distributieriem er mee af
dacht geen probleem zet ik deze op zijn merktekens en leg ik hem er terug op
heb ik al meerdere malen vervangen bij mijn oude golfkes
maar nu komt het probleem
er staan op geen enkele polie merktekens
niet op de nokkenaspolie en niet op de krukaspolie
dus even zoeken in een vraagbraak en daar staat in vermeld dat de motoren van 1994 geen merktekens hebben en deze zelf moeten gezet worden voor je een distributieriem verwisseld
hoe weet ik nu hoe de polies moeten staan
iemand raad of een werkwijze hoe ik te werk moet gaan
op mijn aandrijving van de brandstofpomp achteraan de motor staat ook geen merkteken

Geplaatst door

rutteke (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Rutteke, is er nu niet een garage bij je in de buurt die even een uitdraai maakt hoe de riemwielen moeten staan. Op de nieuwe pouley staat het OT streepje en ook op de plaat die daar achter zit bevestigd. De ruitvormen met boutjes op de nokkenassen liggen horizontaalen in de pomp komt een blokkeerpen. Druk het hydraulic-element in elkaar en bogen met een passend boortje.Daarna weer onder de rol monteren. Gebruik een nieuwe krukasbout!!! Moment ??? Loeivast. Succes

Punt 50
badge

14 jaar

Rutteke, ik heb je de complete info gestuurd in Pdf. bestand. (check je mailbox)
hopenlijk heb je daar iets aan. .aan een hoop bla bla heb je niets...
Succes,

mvg,
Hans

Hans4040 1285
badge vip badge

14 jaar

hoi Hans, ik heb alles even doorlezen maar ik heb geen merktekens op mijn krukaspolie of op mijn polie van de injectiepomp.
Ik heb enkel een merkteken gevonden op de polie achteraan op de nokkenas die de injectiepomp aandrijft.
Maar van dat merkteken vind ik nergens geen opmerking van terug, wel het merkteken op de polie van de injectiepomp.
Maar daar staat bij mij geen enkel merkteken op.
Enkel op mijn polie van de nokkenas die de riem aandrijft naar de polie van de injectiepomp
Ik denk toch dat het ergens moet voor dienen.
Ben even logisch aan het nadenken geweest, alle toch geprobeerd.
Als ik mijn vliegwiel op bdp zet, merkteken.
En het merkteken op achterste polie van de nokkenas gelijk met de cilinderkop.
Kleppendeksel heb ik verwijderd.
En het merkteken komt gelijk met de rand van de cilinderkop terwijl cilinder 1 op tuimelen staat.
Is dit dan niet de positie van de distributieriem.
Is het niet zo dat de nokkenas 2 omwentelingen doet t.o.v. de krukas.
Dus verhouding 1 op 2
Riem van de pomp is er niet af geweest er vraag mij af waarom er een merkteken staat op de polie achteraan de nokkenas en geen merkteken op de polie van de injectiepomp.
Wie kan mij hier uitleg over geven.
Ik wil het werk goed uitvoeren, maar wil er altijd uit bijleren.
Ik voer niet alleen werken uit met speciaal gereedschap, wil ook de werking goed door hebben anders leert een mens niet bij he.
Wie kan mij het uitleggen
Alvast bedankt voor wie mij dit kan uitleggen.

Mvg Patrick.

rutteke 0

14 jaar

ik heb nokkenas geblokkeerd met stellineaal 2065a origineel van audi
dan met voelermaatjes speling verdeeld
vliegwiel op merkteken
riem erop
spanrol op juiste spanning gezet
motor 2 maal rond gedraaid
spanning riem gecontroleerd
dan inspuitpomp afgesteld d.m.v meetklok voor voorinspuiting
starten maar
bedankt voor de nodige informatie

rutteke 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.