Hallo allemaal ben nieuw op de site en hoop dat er een techneut mij kan helpen.
Heb een Audi 5 cilinder met Bosch ke jet tronic brandstof injectie staan die 300000 km heeft gelopen en opeens wil ie niet meer toeren maken.
Alles al vervangen brandstof pomp, filter drukken gecontroleerd enz.
Ben tot de conclusie gekomen dat de brandstof verdeler geen brandstof geeft als je gas geeft en daardoor alleen stationair wil lopen.
Heb een andere brandstof verdeler gevonden en gemonteerd.
Motor liep uitstekend en proef gereden geen enkel probleem.
Tot de volgende dag de eigenaar zelf wilde proef rijden en weer het zelfde probleem geeft.
brandstof verdeler geeft niet voldoende brandstof.
Alles schoon gemaakt enz zonder enig resultaat.
Als je motor start start ie meteen loopt redelijk goed als ie koud is wil ie beetje toeren maken later als ie iets opwarmd word het steeds slechter.
Het lijkt dat de druk in de verdeler KE jet tronic onder en boven het zelfe is.
Is er iemand die een zelde soort probleem heet gehad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hr visser zoek de massa van de benzinepomp eens op . Bij het type 100 zat deze bij het linker achterlicht 'vast'maar na verloop van tijd niet meer. De pompdruk zal wel terug vallen. Succes
Heb Pomp druk gemeten deze is 6.5 bar en blijft constant
Ook heb in 2 andere nieuwe pompen gemonteerd zonder resultaat
Is die druk bij dicht geknepen slang. Meet eens op de ---- pool van de pomp ,bij een goede massa moet de spanning 0 zijn. Of leg een noodkabel aan . Een nieuwe pomp geeft 10 bar druk , 6 is bij start door spanningverval 5 en dat is te laag. Succes.
Heb een andere massakabel aangelegd zonder resutaat.
Wat ik vreemd vind dat met die andere brandstof verdeler de motor meteen goed starte en ook toeren maakte liep zoals het hoord.
CO beetje afgesteld en lopen als vanouds.
Accu was zwak dus na proefrit van ong. 20 km eerst accu opgeladen en volgende dag niks meer.
Starten doet ie meteen zonder probleem.
Maar geen toeren willen maken
Zitten er bij dit type motor geen beveiligingen op zodat de motor niet boven een bepaald toerental uitkomt? Heb ik een keer bij een ur quattro gehad, bleek de stationair schakelaar te zijn.
Johannes heb je de hoeveelheid benzine die wordt terug gevoerd naar de tank op hoeveelheid gecontroleerd. Druk wil niet zeggen dat ook de hoeveelheid voldoende is. Alle drie fout lijkt sterk maar was er ook een nieuwe bij . Groetjes. Meet ook de drukval bij gasgeven.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar