Audi A6 Avant: Benzineverdeler 0438101029 Audi A6 2.3 1995

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: AAR 2.3

Hallo meedenkers,

Ik heb een A6 2.3 (AAR) uit 1995, waarvan de benzineverdeler kapot was. Via eBay heb ik in Duitsland een nieuwe (gebruikte) op de kop kunnen tikken met het goeie nummer *BOSCH*Mengenteiler 0438101029 AUDI 100 (44,44Q,C3) 2.3.
De 'luchtklep' is mee vervangen.
Een en ander is gemonteerd en de auto liep prima. Echter de pakking was niet meer goed en is daarna alsnog vervangen.
Na het vervangen van de pakking loopt de auto niet meer goed en smoort zichzelf door een veel te rijk mengsel. De benzine komt ongeveer rechtstreeks uit de uitlaat.

Hoe kan het vervangen van alleen de pakking tot deze klachten leiden? Hij heeft immers met de nieuwe verdeler goed gelopen?
Wie weet een oplossing?
Alvast dank voor het meedenken.

Vriendelijke groeten,
Dick

dickgierlings

Geplaatst door dickgierlings (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Dick over welke pakking gaat het. Ik begrijp dat het over een KE Jetronic gaat. Groetjes.

dickgierlings (0) PRO, 14 jaar geleden

Hallo Punt,

Dank voor je snelle reactie.
Het gaat om de pakking tussen luchtmassameter en het luchtfilterhuis.
Inmiddels is die pakking er weer tussenuit gehaald, maar dat heeft niets opgeleverd.
Ik heb een Audi-specialist aan de telefoon gehad en die meent dat er ergens een mogelijkheid zit een en ander af te stellen via een gat waar je een cm of 5 in moet met een imbussleuteltje. Het staat allemaal niet in het Audi-manual volgens hem.
Nu heb ik de luchtmassameter in mijn handen gehad en ik zie een gat zitten dat is afgedekt met een rood plastic dopje. Als je daar een imbussleuteltje in zou stoppen, lijkt het precies uit te komen in het midden van het bewegende gedeelte van de luchtmassameter.
De monteur die er mee bezig is, zegt dat het niets uitmaakt. Iemand anders trekt al moeilijke gezichten als het over KE-Jetronic gaat.
Dat belooft niet veel goeds...

Groeten.

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Ik kan je aanraden ,maak er studie van . Er zijn inbussleutels met een zeskant bolletje ideaal daar voor maat 3 mm. om het co te stellen . Na de handeling het dopje er weer op, tegen vuil en valse lucht . Erg belangrijk is dat de windvaan de rand niet raakt. Zo ja ,midden boutje lossen en centreren. Op wikepedia is het te vinden.,kijk anders bij merc. Succes. Jan.

denxx (0), 14 jaar geleden

klopt het gaatje reageert op je co percentage en is ZEER gevoelig haha vooral stationair!
het beste 1 verstuiver demonteren en in een bakje leggen ,, wel aangesloten houden.
nu auto op contact zetten evt starten zodat de de motor wil inspuiten zonder te lopen! zonder zuigslang tussen verdeler en gasklep demonteren
en evt stekker van de ontsteking demonteren
als je start of moet de gedemonteerde verstuiver heel iets druppelen(als ze al spuiten moet je draaien aan de inbus!)
draai voorzichtig en geen volle slagen tegelijk.
het systeem luistert zeer nauw.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.