Bij uit uitlezen van het motormanagementsysteem kwamen de volgende codes boven water: 18010 Voedingsspanning klem 30 spanning te klein; 17978 Motorecu geblokkeerd; 17916 Stationair regelsysteem leerwaarde bovengrens bereikt. Verder valt het volgende aan de auto op: Af en toe slaat de motor direct weer af
na het starten (storing 17978?). Ook staat de automaat iets te gewillig te schakelen af en toe en soms blijft deze "hangen" in een versnelling. Ik heb verder nog niet gekeken naar deze auto, maar wie heeft alvast een paar bruikbare tips zodat ik direct de goede richting op kan. Alvast bedankt voor het meedenken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Alle dtc's er uitgooien, gasklep calibreren met diagnoseapparaat. Dat moet het stationaire probleem oplossen. (check wel vantevoren even of het gasklephuis niet zwaar vervuild is, klep moet totaal vrij kunnen bewegen.) Waarschijnlijk is het direct afslaan van de motor het sleuteltransponderuitlees systeem, probeer het eens zonder sleutelbos aan de contactsleutel. Soms is het dan (tijdelijk) over. Voeddingsspanning probleem kan veroorzaakt worden door slechte accu of massaansluitingen hiervan.
COntroleer evt het oliepeil van de automaat.Heb van horen zeggen dat dit,als het niet juist is, de motor in een soort noodloop zet.Dit omdat je meld dat de automaat iets te gewillig wil schakelen.
Harry en Siem bedankt voor je reactie. Klant is er weer geweest en bij een snelle blik onder de motorkap viel op dat de vacuumslang van de brandstofdrukregelaar stuk was. Gasklephuis was schoon en gangbaar. Foutcode's hebben we gewist. Wat betreft de automaat, we gaan eerst het filter vervangen en de olie verversen, omdat er geen onderhoud bekend is van de automaat (140.000 km). Hierna gaan we kijken welke foutcode's evt. terugkomen. Je hoort van mij en bedankt voor het meedenken.
Na het verversen van de olie en het vervangen van het filter van de automaatbak, schakelt de auto gewoon goed. Let wel op: deze automaten hebben geen "gewone" rode ATF-olie maar een speciale blanke olie. Zo zie je maar weer: achterstallig onderhoud zorgt voor narigheid. De overige foutcode's zijn verdwenen. Wel start de auto af en toe niet. Wie heeft er nog een ideetje?
Heb ook een van deze problemen gehad.
Dan bij een 1.8 20 V v.w.b het afslaan na het starten. Heb het gasklephuis gereinigd en een nieuwe lamdasonde gemonteerd deze laatste was defect.
Nou heb ik mij laten vertellen bij de dealer dat dit ook wel eens wil gebeuren door een defecte temp-sensor welke achter de motor in de waterslang gemonteerd zit. Deze ga ik het toeval wil vandaag voor alle zekerheid monteren.
Mijn vriendin rijd altijd in de A4 en is het zeer vervelend als hij niet wil starten.
Groetjes Ronnie
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar