Ik heb vandaag van vrienden een audio A6 avant 98 Kw gekocht. Eerste vraag is ik heb deze auto voor 6000,- gekocht. Is dat een reele prijs? ze hebben de auto zelf op 1 september 2003 gekocht voor 9000,- maar hij is voor hen te groot en er was vanaf dag een een probleem. Dit probleem is als volgt. Bij de eerste keer starten hoor je de kleppen nogal hard. Als de motor op temp. is is dat geluid helemaal wweg. De rest van de dag (zelfs na 4 uur stilstaan) komt het niet meer terug. Volgens een dealer (niet audi) zijn de kleppen versleten en is het dringend noodzakelijk dat ze vervangen worden. De auto rookt verder niet en houdt ook niet in. Tweede vraag is welk type is het. Volgens de verkoper 3 maand geleden was het een Audi A6 2.3E maar de verzekering en autotrader kennen dit model niet. Weet iemand het model. Derde vraag: hoe kan ik de onderhoudsinterval resetten. De auto heeft normaal onderhoud gehad maar staat nog steeds op int-2.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Prijs is niet te duur als de auto niet meer dan 250 000 km gereden heeft. De kleppenherrie is geen probleem als dit na een seconde of 10 ophoud, het zijn de hydraulische stoters. Als de motor ververst is en van de juiste olie is voorzien ben je waarschijnlijk van alle ellende af. Audi 2.3E bestaat volgens gegevens van audi zelf wel degeijk, en is voorzien van 2.3 liter 5 cilinder lijnmotor. Op kenteken staat waarschijnlijk het aantal KW, en dat neemt de verzekering over. Verder als alles klopt dus niet druk om maken. Onderhoudsinterval kun je bij dit bouwjaar alleen resetten met behulp van een speciaal kastje op de servicestekker of met de testkast van de dealer of van sommige andere garagebedrijven.
Mogelijkheden met knopjes in het dashboard werken niet bij audi's uit dit bouwjaar!!, hoewel sommige lieden anders beweren.
Succes
Hoi Harry,
Bedankt voor je reactie. De kleppenherrie is niet constant. Soms start je hem en is het er (en dan behoorlijk hard alsof je met een kleine hamer tegen het blok slaat. Odf de auto warm of koud is maakt niet uit. Soms een paar dagen helemaal niets en dan is het er weer. Ik heb bij de vakhandel navraag gedaan en op hun advies een busje teflon toegevoegd. Was een bekende klacht. De dealer waar de auto in onderhoud was gaf aan dat het heel makkelijk een vastloper kon veroorzaken en volgens hem was het verstanig alle kleppen te vervangen. Lijkt me een beetje overtrokken en lost het niet op aangezien je dan ook de klepstoters moet vervangen. De auto heeft overigens 180.000 km gereden dus prijs lijkt me erg redelijk. Kleine aanvullende vraag, ik heb de remblokken achter laten vervangen aangezien het lampje brande. De blokken hebben geen massacontact en wordt op een andere wijze gedetecteerd dat ze af zijn. Blokken zijn nu vervangen alleen springt het lampje van de remmen af en toe nog aan. Soms een halve dag niet en dan opeens is hij er weer. Heb je enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Alvast bedankt.
20 jaar
Tikkend geluid bij het starten word bij mij veroorzaakt door een te laag olie peil. wanneer ik dit bijvul en eventjes een blokje op rij dan is het weer weg.
20 jaar
prijs vindt ik redelijk.rijdt zelf ook a6 dan van 97 laatste model met een 2.3 5 cillinder(helaas)motor klopt dus wel als ik die van mij nu in ruil kan ik er hoog uit nog 4500,00 euro voor krijgen hij ziet er heel mooi uit en heeft nog maar 108.000km gereden maar heb niet veel luxe zoals airco en cruisecontrol enz.volgens mij zijn het toch je klepstoters die dit geluid maken.wat het resseten betreft kan dit alleen bij de dealer int-2 houd in dat hij aan een grote beurt toe is.wat de rem blokken betreft weet je zeker dat ze voor niet zijn versleten en anders kan er sluiting in de zender zitten.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar